شورای هماهنگی جبهۀ اصلاحات فارس خواستار شد:حضور مؤثر زنان و جوانان در سطوح عالی مدیریتی استان

خبر پارسی-شورای هماهنگی جبهۀ اصلاحات فارس خواهان حضور مؤثر زنان و جوانان در سطوح عالی مدیریتی، از استاندار فارس شده است.

این شورا با صدور بیانیه ای که یک نسخه از آن را در اختیار خبر پارسی قرار داده،در بیانیه ای خطاب به اسماعیل تبادار ،استاندار جدید فارس نوشته است:

مردم شریف استان فرهنگ‌پرور و ادب‌خیز فارس در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، با حضوری حماسی و رأیی هوشمندانه، بر برنامه‌های راه‌گشای اعلام‌شده از سوی جناب دکتر روحانی مهر تأیید زدند و راه ‌و رسم اعتدال، صلح و اصلاحات را برای یک دورۀ چهارسالۀ دیگر برگزیدند. پس از استقرار دولت جدید، مهم‌ترین انتظاری که مردم این خطه از دولت دومِ تدبیر و امید داشتند، سپرده‌شدن سکان عالی اجرایی استان به فردی بود که به برنامه‌های دولت اعتقاد قلبی داشته، تجربه و سوابقش حاکی از توانمندی در پیش‌برد این برنامه‌ها و صلابت و استقامت در برابر موانع و فشارهای احتمالی باشد. خوش‌بختانه این توقع و انتظار، با انتصاب شایستۀ مهندس اسماعیل تبادار به‌سمت استانداری فارس برآورده شد و امروز شخصیتی ازجنس اصلاحات و اعتدال، با سابقه‌ای مطلوب از مدیریت‌های اجرایی و عمرانی و مورد اعتماد محافل و تشکل‌های حامی دولت، بر جایگاه نمایندگی عالی دولت در این استان تکیه زده است.

شورای هماهنگی جبهۀ اصلاحات فارس از وزارت محترم کشور، هیأت دولت و ریاست محترم جمهوری بابت این انتخاب بجا و شایسته قدردانی می‌کند و ضمن آرزوی توفیق برای برادر عزیز جناب مهندس اسماعیل تبادار، در آغازِ خدمتشان در این استان، مواردی را به‌عنوان مهم‌ترین مطالبات این شورا به‌نمایندگی از بدنۀ وسیع و تنومند جریان اصلاحات در استان فارس، با ایشان درمیان می‌گذارد:

۱. بدون‌ تردید، استان فارس از ظرفیت‌های اقتصادی، عمرانی، کشاورزی، بازرگانی و صنعتی کم‌نظیری برخوردار است که یکی‌ از مهم‌ترین وظایف مدیریت عالی این استان، استفادۀ بهینه از این ظرفیت‌ها و ارتقای تراز استان در شاخصه‌های توسعه متوازن و پایدار و رونق اقتصادی است. سابقۀ عمرانی و شناخت دقیق مهندس تبادار از این ظرفیت‌ها تردیدی باقی نمی‌گذارد که در دوران مدیریت ایشان، شاهد ارتقای استان در این زمینه خواهیم بود، اما آنچه باید مدنظر باشد این است که با توجه به خصوصیات اقلیمی استان فارس، هیچ طرح و پروژه‌ای نمی‌تواند و نباید بدون نظرداشت اصل حفظ محیط زیست، حراست از زیست‌گاه‌های طبیعی، صیانت از هوای پاک، و چاره‌جویی برای وضعیت مصیب‌بار آب و سفره‌های زیرزمینی، طراحی و اجرا شود. ازاین‌رو انتظار است که مدیریت اجرایی استان، در کنار پیش‌ّبرد طرح‌های صنعتی، عمرانی و زیرساختی، به رشد و گسترش صنایع پاک و سبز همت گمارد تا حلاوت پیشرفت و توسعه و اشتغال در کنار طراوت محیط زیست، کام مردم این استان را روزبه‌روز شیرین‌تر نماید.

۲. نام استان فارس تداعی‌بخش تمدن، فرهنگ، ادب و هنر است. آنچه این خطه را گهوارۀ تمدن ایران‌زمین ساخته است، حضور پربرکت نویسندگان، ادبا، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر در این خطۀ فرهنگ‌پرور بوده است. تولیدات فرهنگی، فضاهای هنری و رخدادها و مجامع فرهنگی و هنری، پس از رکود و رخوتی هشت‌ساله، در دولت یازدهم به رشد ملموس و مقبولی رسیده است که انتظار است این روند در دولت دوازدهم و در دوران تصدی جناب مهندس تبادار، سرعت و کیفیتی دوچندان یافته، توسعۀ زیرساخت‌ها، بناها و فضاهای هنری،‌ رشد و گسترش تولیدات فاخر ادبی و فرهنگی، ارتباط وثیق با مجامع فرهنگی و هنری بین‌المللی، بسترسازی برای اجرای پرتکرار و پرشکوه آیین‌ها، گردهم‌آیی‌ها، جشنواره‌ها و همایش‌های ادبی، فرهنگی و هنری ملی و بین‌المللی، فارس را بر تارک تمدن شکوفای ایرانی و اسلامی بنشاند.

۳. احزاب سیاسی به‌منزلۀ مجاری اصیل و مورد اعتماد انتقال مطالبات اقشار گوناگون مردم به حاکمیت و باشگاه‌های تربیت کادرهای اجرایی و مدیریتی، نقشی بی‌بدیل و جایگزین‌ناپذیر در دموکراسی‌ها ایفا می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که در نظام‌های مردمسالار، مجرای ورود به هر سطحی از اداره و مدیریت کشوری از احزاب می‌گذرد. تعلق به احزاب و برخورداری از هویت و شناسنامۀ روشن سیاسی، نه‌تنها در فرایند گزینش مدیران نباید نکته‌ای منفی یا حساسیت‌برانگیز تلقی گردد، بلکه نظام گزینش و ارتقای مدیران باید به‌نحوی سامان یابد که راه ورود به جایگاه‌های مدیریتی، مشروط به برخورداری از سابقۀ حضور در تشکل‌ها و نهادهای سیاسی و مدنی غیردولتی و بهره‌مندی از شناسنامۀ شفاف تشکیلاتی باشد. اکنون که خوشبختانه توسعۀ احزاب و تشکل‌های سیاسی و ضرورت بسط و تعمیق نقش‌آفرینی آنها در نظام سیاسی و مدیریتی کشور، جزو برنامه‌های دولت تدبیر و امید قرار گرفته است، از استاندار جدید فارس انتظار می‌رود در راستای پالایش نظام اداری از مفاسد و نارسایی‌های موجود، به رفع موانع ریز و درشت فعالیت آزادانه و پرنشاط احزاب همت گماشته، استفاده از توان فکری، مشورتی، اجرایی و مدیریتی و بسترسازی برای رونق و فراگیری بیش‌ازپیش این بذرهای ناب دموکراسی را در اولویت‌های نخست برنامۀ اجرایی خود قرار دهد و از همان آغاز کار، سازوکاری مناسب، کارآمد، غیرتشریفاتی و مؤثر را جهت ارتباط دوسویۀ مدیریت عالی استان و احزاب و تشکل‌های سیاسی و مدنی، تعریف و اجرا نماید. در این میان، شورای هماهنگی جبهۀ اصلاحات فارس نیز به‌نمایندگی از مهم‌ترین احزاب و تشکل‌های حامی دولت، که در دو انتخابات اخیر، توانسته است اعتماد کم‌نظیر مردم شریف استان را با خود همراه کند، آماده است تا تمام توان فکری، تشکیلاتی و اجرایی خود را در تحقق وعده‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، در اختیار مدیریت عالی استان بگذارد.

۴. حضور مؤثر زنان و جوانان در سطوح عالی مدیریتی، امری است که بی‌توجهی به آن، کشور را از گنجینۀ لایزالی از خلاقیت، نوآوری، سرزندگی، لطافت و پاک‌دستی و فسادستیزی محروم خواهد ساخت. جوانان و زنانْ موتور محرک توسعه و تعالیِ همه‌جانبۀ کشورند و مسدود بودن ورود این دو قشر به سطوح تصمیم‌گیری و هدایت کلان روندهای کشور، نتیجه‌ای جز تزریق ناامیدی، دلسردی و بی‌انگیزگی به این دو قشر پویا و مولد اجتماعی و بی‌ثمر ماندن اقدامات ضد فساد نخواهد داشت. این ضرورت به‌ویژه در دولت دکتر روحانی که بار اصلی کمپین‌های انتخاباتی‌اش به‌دوش همین دو قشر اجتماعی بوده است دوچندان می‌نماید. در این راستا، جوانان و زنان توانمند، تشکیلاتی، هزینه‌داده،دارای سلامت نفس، متخصص و باتجربه‌ای که در طول دو دهۀ گذشته، بدنۀ اصلی جریان اصلاحات را در قالب احزاب، تشکل‌های دانشجویی، سمن‌ها و ستادهای انتخاباتی تشکیل داده‌اند، دقیقاً مصداق همان «گیوه‌ورکشیدگان»اند که دکتر روحانی، به‌حق برای هدایت دولت خود در جستجوی آنهاست. کنار گذاشتن این طیف از زنان و جوانان و تن‌دادن به تردیدها و مصلحت‌سنجی‌های معمول که باعث خط‌خوردن نام جوانان و زنانِ تشکیلاتی و حزبی از گزینه‌های مدیریتی می‌شود، در میان‌مدت، باعث سرخوردگی شدید و بروز بحران جانشینی در میان اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان، و در بلندمدت، موجب تغییر الگوی فعالیت سیاسی از فعالیت شفاف و علنیِ تشکیلاتی، به فعالیت نامحسوس، باندی و پرهیز از هرگونه حضور پررنگ اجتماعی و سیاسی خواهد بود. امید است جناب مهندس تبادار، در دوران مدیریت خویش، در سطوح مدیران‌کل، فرمانداران، بخشداران و معاونت‌های استانداری، با اتخاذ تصمیمات شجاعانه، سامانۀ مدیریتی استان را چه به‌لحاظ سنی و چه به‌لحاظ جنسیتی، با  حضور جوانان و زنان شایسته، به نشاط و بالندگی و سلامت  آراسته کنند و استان فارس را در زمینۀ به‌کارگیری این دو قشر خلاق اجتماعی در جایگاه نخست کشوری بنشانند.

در پایان، ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش‌های جناب آقای مهندس افشانی و گام‌های مؤثری که در مسیر عمران و آبادانی استان، ایجاد فضای امن و پرنشاط سیاسی و فرهنگی، و برگزاری دو انتخابات سالم در استان برداشتند و آرزوی توفیق و کامیابی در مسؤولیت‌ها جدیدی که بر عهده گرفته‌اند، بار دیگر انتصاب به‌جا و شایستۀ برادر متعهد، جناب مهندس تبادار به سِمت استانداری فارس را تبریک گفته، توفیقات ایشان در پیش‌برد برنامه‌های دولت و پاسخ‌گویی به مطالبات فوق را از خداوند متعال خواستاریم.

شورای هماهنگی جبهۀ اصلاحات فارس

۲۶/۶/۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.