شهردار شیراز عضو هیأت مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان شد

خبرپارسی – در آیین اختتامیه شانزدهمین اجلاس اتحادیه شهرهای تاریخی جهان شهردار شیراز با کسب آرای مجمع عمومی اتحادیه شهرهای تاریخی به عنوان عضو هیأت مدیره این اتحادیه انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، در آیین اختتامیه شانزدهمین اجلاس اتحادیه شهرهای تاریخی جهان که ۱۶ تا ۱۸ شهریورماه ۹۷ در بورسای ترکیه برگزار شد، شهردار شیراز، با کسب آرای مجمع عمومی اتحادیه شهرهای تاریخی به عنوان عضو هیأت مدیره این اتحادیه انتخاب شد.
حیدر اسکندرپور در این مورد گفت: شیراز، شهری با داشته‌های ارزشمند تاریخی، فرهنگی، هنری و علمی است و حضور آن در مجامع بین‌المللی، فرصتی برای معرفی بهتر آنها به تمام جهان است.
او با بیان این مطلب که اتحادیه شهرهای تاریخی مهم‌ترین سازمان بین‌المللی حکومت‌های محلی برای میراث تاریخی شهرها محسوب می شود، اظهار داشت: مهم ترین هدف این اتحادیه حفظ میراث فرهنگی شهرهای تاریخی و تقویت فرهنگ بومی و آیین و رسوم آنها همچنین آگاه‌سازی در زمینه چگونگی حفظ هویت تاریخی شهرهاست.
شهردار شیراز با اشاره به گفتگوی اختصاصی خود با دبیرکل اتحادیه شهرهای تاریخی که شهردار کیوتوی ژاپن نیز هست، گفت: اتحادیه شهرهای تاریخی فرصتی را فراهم می کند که شهرها بتوانند مستقل از دولت ها و روابط رسمی آنها، با نگاه دیپلماسی شهری روابط خود را در حوزه های مختلف مدیریت شهری ادامه داده و تحکیم بخشند.

اسکندرپور همچنین افزود: پیشنهاد شهرداری شیراز مبنی بر مداخله حکومت های محلی برای حفظ فرهنگ، آداب و رسوم شهرهای تاریخی در مقابل سلطه فرهنگ واحد جهانی، مورد استقبال شرکت کنندگان این اجلاس واقع شد؛ در این راستا با اعلام آمادگی شهردار کیوتو، با توجه به تجربه موفق این شهر در حفظ فرهنگ بومی خود، دو شهر شیراز و کیوتو دانش و تجربیات خود را به اشتراک خواهند گذاشت.
بر اساس این گزارش، اتحادیه شهرهای تاریخی در سال ۱۹۸۷ در شهر کیوتو ژاپن بنیان گذاری شده که دبیرخانه آن نیز  در همان شهر قرار دارد. در حال حاضر ۱۱۶شهر از بیش از ۶۰ کشور جهان عضو این اتحادیه هستند و شیراز نیز از سال ۱۳۹۳ به عضویت این اتحادیه درآمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.