شهردار شیراز خبر داد: پل کابلی ولی عصر(عج) سال ۹۵ به بهره‌برداری می رسد/ ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم

خبر پارسی – شهردار شیراز گفت: پل کابلی ولی عصر(عج)، پروژه‌ای منحصر بفرد به لحاظ زیبایی و ابتکار مهندسی در سطح کشور بشمار می‌رود و سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، علی‌رضا پاک‌فطرت یکشنبه ۷ دیماه در بازدید از کارگاه پروژه احداث پل کابلی ولی‌عصر(عج) گفت: این پروژه هم‌اینک حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
او گفت: ساخت پایلون ۶۳ متری پل نیز در دست انجام است که برای آن از قالب‌های ویژه‌ای استفاده خواهد شد. ضمن اینکه فراخوان خرید کابلهای مورد نیاز طرح نیز انجام شده که شرکت‌های بزرگ بین المللی برای تأمین کابل‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.
شهردار شیراز با تصریح اینکه تعداد پروژه‌های بزرگ نظیر این پل در کشور به‌عدد انگشتان دست نمی‌رسد، گفت: تعداد پیمانکارانی هم که توان اجرای این گونه پروژه‌ها را داشته باشند، زیاد نیست.
به اعتقاد وی این پروژه، خود یک کلاس درس برای هر مهندس و هر متخصص پل‌سازی و دانشجویانی است که در حال تحصیل در این رشته هستند.
شهردار شیراز گفت: پل ولی‌عصر(عج) به لحاظ طراحی، نحوه‌اجرا، نوع مصالح، توان پیمانکار و اقدامات نظارتی، در سطحی مطلوب قرار دارد.
او با بیان اینکه پس از فرو ریختن حدود ۴۰ متر از عرشه پل، اکنون این بخشی از آن جمع‌آوری و کار ساخت مجدد آن در حال انجام است، گفت: پیمانکاران و مشاوران باید برای رفع مشکلات جانبی پروژه‌ها همت کنند و موضوعات را تنها به کارفرما محول نکنند.
پاک‌فطرت همچنین در بازدید از کارگاه ایستگاه قطار شهری میدان ولی‌عصر(عج) شیراز، گفت: ارزش افزوده ناشی از اجرای این پروژه‌ها قابل توجه است.
شهردار شیراز گفت: با فراهم شدن این زیرساخت‌ها، ظرفیت بسیار ویژه‌ای در این محدوده از شهر به وجود می‌آید.
وی با بیان اینکه این پل دارای دو کیلومتر عرشه به صورت رفت و برگشت است و بلوار زینبیه را به بلوار سلمان فارسی متصل می‌کند، افزود: عرشه معلق این پل که به پایلون اصلی متصل می‌شود و ۱۰۵ متر طول دارد به تنهایی به اندازه پل کابلی تبریز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.