شهردار شیراز: تلاش ما در شهرداری شیراز عمل بر اساس برنامه و بودجه است

خبرپارسی – شهردار شیراز گفت: شهرداری ها اغلب نه برمبنای بودجه بلکه براساس شرایط اقتضایی عمل می کنند اما تلاش ما در شهرداری شیراز عمل بر اساس برنامه و بودجه است.

حیدر اسکندرپور یکشنبه ۲۸ مرداد در نشست تخصصی آموزشی ویژه شهرداران و رؤسای شورای شهر و شهرستان استان با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید بر اساس برنامه اداره شوند و بودجه مصوب، برنامه اداره شهرداری در طول سال است، گفت: عمل بر اساس بودجه در نهایت به سود شهرداری، شهروندان و مجموعه مدیریت شهری است

وی افزود: شهرداری ها اغلب نه برمبنای بودجه بلکه براساس شرایط اقتضایی عمل می کنند اما تلاش ما در شهرداری شیراز عمل بر اساس برنامه و بودجه است.

شهردار شیراز تاکید کرد: از اردیبهشت ماه امسال برش یک دوازدهم درآمدی و هزینه‌ای را به مناطق و سازمان‌ها ابلاغ کردیم که بر اساس آن مشخص شده که هر منطقه باید چه میزان درآمد کسب کند. طبق ارزیابی‌های انجام شده به صورت متوسط در تیرماه امسال مناطق یازده‌گانه شیراز موفق به تحقق ۱۴۶ درصدی بودجه همان ماه شدند که این موضوع نشان می‌دهد اگر بر اساس برنامه اقدام شود می‌توان به نتیجه روشن و پیش‌بینی شده رسید.

اسکندرپور با اعلام این مطلب که تلاش داریم در سال ۹۷ نظام تخصیص را در شهرداری شیراز عملیاتی کنیم، گفت: نظام تخصیص به ایجاد نظم و برنامه محوری در مجموعه شهرداری کمک می‌کند و از مهم‌ترین مباحثی است که باید اجرای آن در شهرداری‌ها پیگیری شود.

وی با بیان اینکه بودجه‌ریزی عملیاتی یکی دیگر از موضوعاتی است که شورای پنجم به شهرداری تکلیف کرده است، گفت: بودجه‌ریزی عملیاتی امری فنی و پیچیده است که در آن بودجه بر مبنای بهای خدمات محاسبه و اختصاص می‌یابد. در این راستا با همفکری و مشاوره با دانشگاه شیراز در صدد انجام بودجه‌ریزی عملیاتی در سال آینده هستیم.

شهردار شیراز همچنین خطاب به شهرداران و رؤسای شورای شهرستان‌های مختلف استان فارس بر لزوم افزایش شفافیت در عملکرد شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: در راستای شفافیت بیشتر عملکرد شهرداری، مجموعه مدیریت شهری شیراز برآوردهای مربوط به انجام پروژه‌های مختلف را از طریق پورتال الکترونیکی در معرض دید همگان قرار می‌دهد تا همه افراد در مکان‌ها و زمان‌های مختلف بتوانند به آن اطلاعات دسترسی پیدا کنند که این مهم می‌تواند به صورت یک روال در سایر شهرستان‌ها نیز اجرا شود.

اسکندرپور با بیان برآورد تمام قراردادهای مناطق و سازمان‌های شهرداری شیراز یک هفته قبل از اجرا در تابلوی اعلانات نصب می‌شود، افزود: با توجه به گستردگی شهرداری این امر نه تنها منجر به اطلاع‌رسانی در خصوص پروژه‌ها و انجام دقیق برآوردها می‌شود بلکه ضامن سلامت در انجام امور و دوری از فساد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تکلیف قانونی شهرداری‌ها مبنی بر لزوم ارائه گزارش عملکرد به شهروندان، عنوان کرد: ارائه گزارش عملکرد به زبان ساده به دور از پیچیدگی نقش موثری در افزایش اعتماد بین شهروندان و مجموعه مدیریت شهری ایفا می‌کند چون بخش زیادی از درآمد شهرداری از محل پرداخت عوارض شهروندان تامین می‌شود، از این رو مردم باید بدانند که این پول کجا هزینه شده است.

شهردار شیراز خطاب به شهرداران و رؤسای شورای شهرستان‌های حاضر در جلسه گفت: افزایش رضایتمندی شهروندان باید مبنای انجام امور باشد چون صاحبان اصلی شهر آنها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.