شهردار شیراز: آموزش در دانشگاه ها باید متناسب با نیازهای جامعه باشد

خبرپارسی – شهردار شیراز در آیین افتتاح یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران تاکید کرد: آموزش در دانشگاه ها باید تقاضا محور و متناسب با نیازهای جامعه و دستگاه های اجرایی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در آیین افتتاح این کنگره که به میزبانی دانشگاه شیراز و با حضور اساتید دانشگاه و دانشجویان برگزار شد، عنوان کرد: لازم است در سرفصل دروس دانشگاهی متناسب با نیازها و تقاضاهای جامعه و دستگاه های اجرایی تغییر ایجاد شود تا فهم مشترکی بین دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی به وجود آید.

شهردار شیراز اضافه کرد: امروزه دستگاه های اجرایی تمایل کمی دارند که طرحهای مطالعاتی و پژوهشی خود را با برخی از مراکز علمی منعقد کنند و این ناشی از نبود فهم مشترک در زمینه نیازهای جامعه بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها است.

اسکندرپور با اشاره به برگزاری کنگره ملی مهندسی عمران و سایر کنفرانس های علمی در دانشگاه شیراز افزود: امیدوارم برگزاری کنفرانس های علمی بتواند گامی موثر جهت نزدیکی بیشتر دانشگاه و نیازهای دستگاه های اجرایی و جامعه باشد تا بتوان با انعقاد قراردادهای پژوهشی از ظرفیت اقتصادی دستگاه های اجرایی برای پشتیبانی از طرح های دانشگاه ها استفاده کرد.

وی با یادآوری برگزاری نخستین کنگره راه و ساختمان کشور به میزبانی دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه از منظر قدمت تاریخی و جایگاه علمی از جمله مراکز دانشگاهی سرآمد و پیشتاز در کشور است اما متناسب با گذر زمان توسعه لازم را به ویژه از جهت امکانات و تجهیزات پیدا نکرده است.

شهردار شیراز ضمن اشاره به حضور نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران خاطرنشان کرد: گرچه در سال های گذشته اقدامات مناسبی به منظور توسعه دانشگاه شیراز صورت گرفته اما نیاز است که نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز حمایت های لازم را از این دانشگاه شاخص داشته باشند.

براساس این گزارش یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران دهم و یازدهم اردیبهشت ماه با حضور اساتید و دانشجویان علاقه مند از سراسر کشور در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار و آخرین دستاوردهای علمی و فناورانه متخصصین دانشگاهی و اصحاب صنعت ساخت و ساز (شامل مشاوران، پیمانکاران و دیگر عوامل ارائه کننده خدمات مهندسی) ارائه می شود. همچنین در نمایشگاه جانبی این کنگره سازمان مدیریت پسماند، سازمان حمل و نقل ریلی و اداره بازآفرینی محلات شهری شهرداری شیراز نیز حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.