شهردار شیرازخبرداد: افتتاح ۲ ایستگاه آتش نشانی در سال آتی

خبرپارسی – شهردار شیراز در آیین افتتاح ایستگاه ۲۱ آتش نشانی شهرک سعدی گفت: به منظور ارتقای سطح ایمنی شهروندان در سال آتی ۲ ایستگاه آتش نشانی واقع در بولوار حسینی الهاشمی و گویم افتتاح خواهد شد.

حیدر اسکندرپور پنج شنیه ۱۸ یهمن در جریان افتتاح ایستگاه ۲۱ آتش نشانی شهرک سعدی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه آتش نشانی تا رسیدن به استانداردها فاصله دارد، افزود: ایجاد یک ایستگاه آتش نشانی مجهز با توجه به نرخ بالای خرید تجهیزات و تملک زمین حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد.

شهردار شیراز ضمن تشکر از فداکاری و ایثارگری آتش نشانان در عملیات های امداد و نجات شهروندان اضافه کرد: با حضور قانع مدیر جوان و خوش فکر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، این مجموعه روزهای خوبی را پیش رو دارد .

ابراهیم صبوری نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه احداث ایستگاه ۲۱ آتش نشانی شهرک سعدی ضروری بود، گفت: با توجه به قرار گیری این ایستگاه در ابتدای محور شیراز – خرامه شاهد امداد رسانی هر چه سریعتر به تصادفات جاده ای و حفظ هر چه بیشتر جان شهروندان خواهیم بود.

صبوری با اشاره به لزوم تسهیل دسترسی شهروندان به آرامستان بهشت احمدی خواستار بازگشایی محور دروازه قرآن – سعدی و بهبود وضعیت تونل سعدی شد.

محمدرضا محمدحسن پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در آیین افتتاح ایستگاه ۲۱ آتش نشانی شهرک سعدی گفت: این ایستگاه با رعایت استانداردها و امکانات لازم  در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر ایجاد شده است.

محمدحسن پور با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری به دنبال ایجاد تحول جدی در حوزه خدمات شهری علی الخصوص ایمنی و اتش نشانی است، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در ۵ سال آتی باید ۱۷ ایستگاه دیگر به مجموعه آتش نشانی اضافه شود و برخی از ایستگاه های قدیمی نیز تجدید بنا شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز اضافه کرد: در سال ۹۸ دو ایستگاه آتش نشانی واقع در حسینی الهاشمی و گویم افتتاح می شود. همچنین طراحی ایستگاه آتش نشانی بلوار مدرس به اتمام رسیده است و در سال آتی کلنگ آن به زمین زده خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقا و به روز رسانی تجهیزات ایستگاه ها افزود: بالا رفتن ناگهانی نرخ ارز و تحریم ها روند ساخت تجهیزات را با مشکل روبرو می کند به عنوان مثال قیمت بالابر طی چند ماه از ۴ میلیارد به ۲۴ میلیارد رسیده است.

محمدحسن پور آگاهی، اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان را پیش زمینه کاهش تعداد حوادث دانست و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰ هزار عملیات امداد، نجات و اطفا حریق در سطح شیراز توسط مجموعه آتش نشانی انجام شده است و این میزان با آموزش چهر به چهره، برگزاری دوره های آموزشی، فرهنگسازی و … در ۶ ماهه دوم بیش از ۵۰ درصد بسیار کاهش یافته است.

محمدهادی قانع رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در این آیین خاطرنشان کرد: احداث ایستگاه آتش نشانی شهرک سعدی به علت تراکم بالای جمعیتی منطقه، بافت فرسوده، تصادفات جاده شیراز – خرامه ضروری بود و هم اکنون با افتتاح این ایستگاه، آتش نشانان در کمتر از ۳ دقیقه می توانند به محل حادثه برسند.

قانع اضافه کرد: سال آینده انقلابی در تجدید بنای ایستگاه های آتش نشانی قدیمی خواهیم داشت و پنج ایستگاه قدیمی تجدید بنا می شوند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اعلام خبر برگزاری جشنواره «شهر ایمن» افزود: به منظور فرهنگسازی و آموزش شهروندان و در راستای تحقق شعار «شیراز، شهر ایمن» اقدام به برگزاری این جشنواره کرده ایم و اختتامیه آن در اسفندماه برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش ایستگاه ۲۱ آتش نشانی شهرک سعدی با هدف ارتقای سطح ایمنی در محدوده شهرک سعدی و جاده شیراز – خرامه به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.