شهردار جدید شیراز معارفه شد/اسدی: هیچگاه کسی را زیر سوال نبرده‌ام

با حضور شماری از نمایندگان مجلس، مسئولان ارشد فارس و اعضای شورای اسلامی، مراسم قدردانی از سید احسان اصنافی و معرفی محمدحسن اسدی، شهرداران پیشین و جدید شیراز، برگزار شد تا این کلانشهر بعد از حدود ۲ ماه، رسما سیر جدید مدیریتی را در سطح شهرداری آغاز کند.

محمدحسن اسدی، شهردار جدید شیراز در این مراسم بیان کرد: در طول دوران خدمتم هیچگاه کسی را زیر سوال نبرده‌ام و تلاش می‌کنم کلیشه‌ای صحبت نکنم.

او با بیان اینکه قصد نقد و ایراد به عملکردها نداشته و ضمن احترام به عملکرد گذشتگان تلاش خواهم کرد بدور از حاشیه در راستای رشد و توسعه شیراز گام بردارم، افزود: متعقدم بنده هم روزی مورد قضاوت قرار خواهم گرفت.

شهردار شیراز با بیان اینکه طبق حساب و کتاب‌ها در حال حاصر بدهی شهرداری شبراز ٨ هزار میلبارد تومان است، گفت: از این میزان بدهی نمیترسم و معتقدم تامین این بدهکاری برای کلانشهر شیراز خیلی سخت نیست و با لطف خداوند و تلاش خانواده شهرداری از پس این بدهی برخواهیم آمد.

اسدی همچنین شفافیت و توجه به انضباط مالی، توسعه متوازن عدالت محور، کاهش فاصله طبقاتی شمال و جنوب، تکریم شهروندان و ایجاد فضای وحدت و همدلی و نگاه رو به جلو در عرصه مدیریت شهری را از رؤس برنامه‌های خود برشمرد و تاکید کرد: حکمرانی مطلوب شهر جز با مشارکت مردم در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی محقق نمی‌شود.

او افزود: از تمام ظرفیت‌های استانی، ملی و منطقه‌ای برای توسعه شهر شیراز استفاده کرده و تلاش خواهیم کرد با همدلی و همسویی تمام دستگاههای اجرایی، اتفاقات خوبی برای شهر شیراز رقم بخورد.

شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه مردم نعمتی الهی و اجتماعی هستند، گفت: تلاش خواهم کرد مردمی ترین شهرداری را در کلانشهر شیراز دنبال کرده و از هیچ کوششی برای خدمت به مردم دریغ نکنم.

اسدی از شهر و شهروندان به عنوان یک پیکره واحد یاد کرد و گفت: شهرداری نیز به عنوان جزو سوم این پیکره خواهد بود و تلاش خواهد شد از سازمانی صرفا خدماتی به سازمان خدمات رسان اجتماعی تبدیل شویم.

او همچنین پشتیبانی مردم از مصوبات و سیاست‌های شورای ششم را گره گشای بسیاری از دغدغه‌های مردم دانست و عنوان کرد: حرکت به سمت عدالت محوری، تدوین برنامه جامع مقایله باآسیب پدیری شهر شیراز، احیای بافت‌های فرسوده، توجه به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، تدوین برنامه جامع فرهنگی، تعریف طرح‌های متناسب با نیازهای کودکان و سالمندان، بازنویسی قوانین و اصلاح فرآیندهای اداری، تشکیل شورای نظارتی بر عملکرد سازمان‌ها و دستگاههای زیرمجموعه شهرداری، منع زباله گردی و جلوگیری از جاری شدن آبهای آلوده، ساماندهی مشاغل مزاحم از اهم دغدغه‌های مردم و شهرداری است.

شهردار شیراز گفت: با تکیه بر آراء و اندیشه و خرد جمعی و با رویکردی مبتنی بر شفافیت، حق آگاهی مردم را به رسمیت شناخته و برای اصلاح وضع موجود از همراهی تمام جریانات تاثیرگذار استفاده خواهیم کرد.

اسدی با اشاره به اینکه ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و اصلاح وضع نامطلوب مبلمان شهری و تعامل در پرداخت و بدهی پیمانکاران را به جد دنبال خواهیم کرد، گفت: در کنار ایجاد انصباط مالی و ترسیم فضای خلاقانه برای سرمایه گذاری و توجه به زیست پذیری شهری، پرهیز از مصرف گرایی و تجمل گرایی غیر ضرور دنبال کرده و بر اصل ساده زیستی مدیران توجه خواهیم داشت.

او تصریح کرد: به دنبال ایجاد رفاهیات و افزایش شاخص زندگی خانواده شهرداری خواهیم بود و از درج تیترهای زرق و برق دار و با فعل‌های اینده پرهیز خواهیم کرد و بر صحبت با زبان حال با مررم تاکید خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.