شهردارشیراز: افزایش سرانه ورزشی غرب و شمال غرب در دستور کار است

خبرپارسی – شهردارشیراز از افزایش سرانه ورزشی محورغرب و شمالغرب شهر شیراز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپورکه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان فارس سخن می گفت، با اشاره به اقدامات عمرانی قابل توجه انجام گرفته در نقاط مختلف استان فارس درحوزه ورزش از آمادگی شهرداری شیراز جهت همکاری بیش از پیش با اداره کل ورزش و جوانان در شهر شیراز خبر داد و افزود: مجموعه شهرداری با تمام توان و امکانات جهت توسعه نرم افزاری و سخت افزاری ورزش آماده خدمت به شهروندان است.

وی  با اعلام آمادگی شهرداری شیراز جهت افزایش سطح تعاملات سازمانی با اداره ورزش و جوانان افزود: هدف مشترک ما پررنگ کردن انگیزه شهروندان برای پیوستن به فعالیت های ورزشی است.

شهردار شیراز استفاده از اماکن ورزشی مناسب با جانمایی کارشناسی شده را حق شهروندان دانست و افزود: درسه دهه گذشته و برخلاف برخی دیگر امکانات شهری، سهم محور شمال و شمالغرب شیرازدرتوزیع اماکن و امکانات ورزشی درمقایسه با جنوب و شرق شیرازسهم ناچیزی بوده است.

وی افزود: به همین منظور با همکاری اداره ورزش و جوانان به دنبال توسعه اماکن ورزشی دراین بخش از کلان شهر شیراز هستیم.

اسکندرپوربا اشاره به اهمیت جایگاه ورزش همگانی در برنامه های شهرداری شیراز افزود: حدود سه دهه است که مقوله های ورزش شهروندی و همگانی در اولویت برنامه های شهرداری ها در دنیا قرارگرفته است.

وی افزود: شهرداری شیراز نیز تلاش دارد تا با فراهم ساختن بستر مناسب از نظر سخت افزاری و فضاهای شهری شرایط را برای جذب و افزایش مشارکت همه شهروندان درفعالیت های ورزش همگانی فراهم سازد.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی پیاده راه های سلامت در چند نقطه از شهر شیراز گفت: در دنیای صنعتی امروز نیاز به ورزش و فعالیت های بدنی شهروندان در کلان شهری مانند شیراز بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

اسکندرپوربا انتقاد از تفکری که کم تحرکی مردم را ناشی ازنوع نگاه فرهنگی شهروندان می داند گفت: باید ببینیم که در حوزه مدیریت شهری و در توسعه زیرساخت‌ها تا چه اندازه از فکر و خلاقیت استفاده کرده ایم تا بتوانیم فضای شهری رابه فضایی جذاب برای حضور شهروندان در فعالیت های ورزشی تبدیل کنیم.

وی درپایان با بیان اینکه شهروند سالم زمینه ساز ساخت شهری با نشاط و شاد است، افزود: این یک حقیقت است که شهر خوب را فقط شهروند خوب نمی‌سازد، بلکه همه اجزاء شهر، یک شهر خوب را خواهند ساخت که حتما مدیریت شهری هم بخش مهمی از این ماجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.