سومین اثر هنرمند فارسی در نصیرالملک شیراز رونمایی شد

از مجموعه شعر و خوشنویسی با عنوان《آرزوها》اثر مرتضی کشاورز طی مراسمی با حضور مسئولان میراث فرهنگی و فعالان میراث فرهنگی و گردشگری فارس رونمایی به عمل آمد.

در این آیین رونمایی، کشاورز هنرمند و شاعر استان فارس اظهار کرد: اگرچه شعر و  خوشنویسی شیراز قدمت و عظمت بسیاری دارد اما هنوز مکتب شعر شیراز و مکتب خوشنویسی شیراز به درستی ایجاد و تبیین نشده است و باید تلاش نمود شیراز در شعر و خوشنویسی دارای مکتب شود.

این هنرمند معمار فارس ادامه داد: شیراز در قله های شعر و‌ادبیات قرار دارد اما سبک و مکتب شیراز در شعر و خوشنویسی نیاز است که بیش از پیش بدان پرداخته شود.

او با بیان اینکه در کنار غزل ها و رباعی هایم در تک‌تک صفحات کتاب جدیدم«آرزوها» به هنر خوشنویسی شکسته نیز پرداخته ام، عنوان کرد: خوشنویسی ایرانی از خط کوفی آغاز و با ترکیب نسخ و تعلیق به نستعلیق رسیده و هم اکنون با روان نویسی در کتابت و ابداع فرم های جدید و سیال به شکسته نستعلیق رسیده است.

کشاورز افزود: هرکسی در هر جایگاه در جامعه دارای رسالتی است و به اندازه بضاعتش باید نشاط را به جامعه تزریق نماید. قرن جدید را قرن امید نامید و ابراز امیدواری نمود قرن جدید قرن پایان انتظار و ظهور آقا امام زمان (عج) باشد.

گفتنی است، مجموعه شعر و خوشنویسی آرزوها اثر مرتضی کشاورز با تخلص م.تفاوت، مشتمل بر ۸۰ رباعی ، ۵۰ غزل و ۱۳۰ اثر خوشنویسی شکسته در ۱۶۰ صفحه توسط انتشارات سارات به چاپ رسیده است.

غزل های من را پس بدهید و ندیدن دلیل نبودن نبود، دو اثر دیگر مرتضی کشاورز می باشد که توسط همین انتشارات و در سال های ۹۹ و ۴۰۰ چاپ و در آرامگاه سعدی و اقامتگاه سنتی راوی شیراز رونمایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.