سخنگوی شورای شهر شیراز: ویژگی بارز برنامه سوم برنامه محوری است

خبرپارسی – سخنگوی شورای شهر شیرازگفت: برنامه محوری یکی از ویژگی‌های بارز برنامه سوم است .

برنامه سوم پنج ساله توسعه کلانشهر شیراز براساس شاخص‌های قابل اندازه گیری تدوین شده که ۱۰ مضمون چشم انداز، ۲۲ هدف کلان ،۳۷ راهبرد و ۱۵۰ شاخص قابل اندازه گیری در آن پیش بینی شده است.

نواب قائدی یکشنبه ۲۶ اسفند ۹۷ در نشست خبری گزارش سالانه عملکرد شورای شهر شیراز، گفت: برنامه پنج ساله سوم در یک ماه و نیم گذشته در شورای شهر شیراز بررسی و با رای اکثریت اعضا مصوب شد که از ابتدای سال ۹۸ اجرایی می شود .

او برنامه محوری را یکی از ویژگی‌های بارز برنامه سوم عنوان کرد و افزود:

برنامه سوم پنج ساله توسعه کلانشهر شیراز براساس شاخص‌های قابل اندازه گیری تدوین شده که ۱۰ مضمون چشم انداز، ۲۲ هدف کلان ،۳۷ راهبرد و ۱۵۰ شاخص قابل اندازه گیری در آن پیش بینی شده است.

قائدی همچنین از اتمام خط دو مترو در سه سال آینده خبر داد و اضافه کرد: با آغاز به کار ایستگاه وکیل، پرونده خط یک متروی شیراز عملا بسته می شود .

وی احداث چندین طرح از جمله بلوار مولوی، تقاطع غیرهمسطح مهدیه – امیر کبیر را از جمله برنامه هایی دانست که برای مناسب سازی جاده کمربندی شیراز در سال آینده انجام می شود و افزود: ایجاد سامانه شفافیت شهرداری شیراز نیز در ماه های اخیر به جد دنبال و در صحن علنی شورای شهر شیراز مصوب شد و اکنون بر مبنای آن تمام مزایده ها، مناقصه، قراردادها و سایر اطلاعات شهرداری در این سامانه قرار و در دید عموم می گیرد.

قائدی اضافه کرد: الکترونیکی کردن پاسخ استعلامات، ثبت اطلاعات ساختمانی و مناطق شیراز(ممیزی)، بازنگری در طرح ساماندهی باغ های قصردشت، طرح تفصیل مدیریت پسماند، افزایش سرانه فضای سبز و آبیاری فضای سبز با پساب فاضلاب و بررسی وضعیت و تغییر کاربری سینماهای مهتاب و بهمن از جمله طرح های در حال بررسی در شورای شهر شیراز است.

سخنگور شورای شهر شیراز در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص چگونگی وضعیت دستمزد اعضای شورای شهر شیراز، گفت: حقوق ماهانه هریک از اعضای شورای شهر شیراز در نیمه اول سال ۹۷ چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عنوان کرد وادامه داد: این رقم در نیمه دوم امسال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شده است.

رئیس کمسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در ادامه به عملکزد کمسیون های شورا اشاره کرد و گفت: کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با ۳۴ مصوبه در سال ۹۷ پرکارترین کمیسیون این نهاد بود.

وی ادامه داد: همچنین کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری با چهار مصوبه از دیگر کمیسیون های کم کار در شورای شهر شیراز بوده است.

قائدی گفت: کمیسیون تلفیق پنج مصوبه، کمیسیون نامگذاری پنج مصوبه، کمیسیون خدمات شهری ۹ مصوبه ،کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی ۱۷ مصوبه ،کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک ۲۳ مصوبه و کمیسیون معماری و شهرسازی ۳۰ مصوبه و همچنین کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز نیز ۳۴ مصوبه را در سال ۹۷ به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد:از ابتدای سال ۹۷ تاکنون شورای شهر شیراز ۴۴ جلسه علنی و ۲۰۵ مصوبه داشته که ۳۱ مورد از این مصوبات طرح و از سوی اعضای شورا تهیه شد و ۱۷۴ مورد آن نیز لایحه بود و از سوی شهرداری شیراز ارائه شد.

قائدی عنوان کرد: در سال ۹۷ علیرغم تلاش هایی که در حوزه فعالیت کمیسیون گردشگری و زیارت و کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شده اما در این دو کمیسیون توفیق چندانی حاصل نشده است.

شورا حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارد

سید احمدرضا دستغیب نیز در ادامه این برنامه با بیان اینکه طبق قانون شورا حق دخالت در انتصابات را ندارد و با رویکرد نظارتی مباحث و امورات شهرداری را دنبال می‌کند، گفت: نظرات خود را در جلسات هم‌اندیشی با شهردار در میان می‌گذاریم .

وی با اشاره اینکه تذکرات و طرح سئوال از شهردار در چارچوب وظایف نظارتی شورا انجام می شود، افزود: این مهم نشانه تسلط شورا بر شهرداری و امور شهر است .

دستغیب همچنین با یادآوری اینکه تذاکرت شورا به شهرداری نباید بد تفسیر و ارزیابی شود، عنوان کرد: اگر در این تذکرات شائبه سهم خواهی وجود داشته باشد بد بوده و ما با آن مخالفیم اما صرف طرح سوال و تذکر اصلا موضوع بدی نیست .

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه به عملکرد شهرداری نمره ١۵ می‌دهیم، گفت: حضور رسانه‌ها در کنار شورا را یک فرصت و غنیمت می‌دانیم. رسانه‌ها برای ما غنمیت و برای مردم یک فرصت، چرا که می‌توانند جنبه نظارتی ما را تقویت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.