سخنگوی شورای شیراز مطرح کرد: عقلانیت توام با خلاقیت، راه گذر از چالش های سال جاری

خبرپارسی – سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه، امسال با چالش‌هایی چون بحران آب و مسائل زیست محیطی مواجه هستیم، گفت: باید با عقلانیت توام با خلاقیت به مدیریت منابع تحت اختیار پرداخت.
علی ناصری شنبه ۱۸ فروردین در یک نشست خبری افزایش قابل توجه بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی، فرهنگی و گردشگری کلانشهر شیراز در ایام نوروز را نشان از پتانسیل‌های قوی گردشگری این کلانشهر دانست که باید برای بهره‌برداری بهتر از آنها باید برنامه‌ریزی داشت .
او گفت: امسال تلاش‌هایی برای تغییر فضای شهری و جذب و جلب بیشتر گردشگران و افزایش مدت اقامت انجام شد.
این عضو شورای شیراز در بیان اقدامات انجام شده در این ارتباط گفت: از ۱۰ کیلومتری ورودی‌های شهر ایستگاه استراحت موقت مسافرین به همراه استقرار ۱۴ ایستگاه تحت عنوان “از من بپرس” مستقر شده بود و ۱۳ ایستگاه نیز در پایانه‌های برون شهری به شکل شبانه‌روزی خدماتی به میهمانان ارائه می‌کردند.
ناصری با اشاره به روانی ترافیک در این ایام، هدایت مسافران به مکان‌های اسکان مورد نظر و اماکن مورد بازدید را مهمترین دلیل کاهش و روانی ترافیک در نوروز ۹۷ عنوان کرد.
وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای فضاسازی شهر از بعد گل‌کاری و مبلمان شهری شد، اجرا و برپایی فرش گل، سفره‌ها، دالان نور، درختکاری، کاشت بیش از ۸۰۰ هزار نهال گل در مناطق ۱۱ گانه، کاشت ۲۱ هزار مترمربع گل فصلی، احیای سرویس‌ها و آبنماهای خشک و معمولی، نصب ۲۰ المان مناسبتی نوروز، بهسازی و نوسازی بنرهای شهدا و…را ز جمله اقدماتی برشمرد که شهرداری شیراز در راستای آماده سازی شهر برای استقبال از مسافرین در دستور کار قرار داد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین پاکسازی ۲۷۷ محله، جایگزینی مخازن کسته، رنگ آمیزی ومرمت معابر، نصب ۲۰۰ مخزن جدید وی‍ژه پسماند تر، طراحی و چاپ استیکرهای فرهنگی بر روی خودورهای خدماتی و جمع‌آوری نخاله‌های غیرمجاز را از مهمترین اقدمات سازمان پسماند شهرداری شیراز در ایام نوروز برشمرد.
ناصری با ابراز خرسندی از نداشتن هیچ‌گونه حادثه ناشی از عدم رعایت موازین ایمنی در این ایام نیز، گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز طی این مدت با ۴۱۲ آتش‌نشان دواطب و ۳۰۵ نیروی ثابت در همه جای شهر به طور مرتب بازرسی و استقرار داشتند تا شاهد کمترین حادثه‌ها باشیم که خوشبختانه هیچ مورد فوتی گزارش نشد.
وی با تصریح بر اینکه پیش از ایام نوروز با همکاری دستگاه‌های متولی تلاش شد تا شهر از وجود متکدیان و معتادین متجاهر پاکسازی شود، گفت: در این مدت کمترین تخلف از جرائمی مانند زورگیری و سرقت گزارش شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این نکته که شیراز شهری با برندهای جهانی است و با اتمام تعطیلات باید آسیب‌شناسی از چالش‌های فعلی و پیش رو جهت رفع آنها در سال‌های آینده در دستور کار قرار گیرد، افزود: طی مدتی که گذشت شهردار شیراز به همراه ۱۲ هزار نیروی متعهد تمام تلاش خود را برای نشان دادن شیرازی زیبا به کار گرفتند.
وی به اصلاح بودجه ۹۷ در روزهای پایانی سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تکرار این موضوع مقرر شده تا به شکل فصلی نشستی برای بررسی هزینه کرد و درآمد شهرداری با حضور مدیران و رؤسای سازمان‌های شهرداری برگزار شود تا اگر نقاط ضعفی وجود دارد، تذکر لازم داده شود.
ناصری با بیان اینکه امسال با چالش‌هایی چون بحران آب و مسائل زیست محیطی مواجه هستیم، گفت: باید با عقلانیت توام با خلاقیت به مدیریت منابع تحت اختیار پرداخت.
این عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با ذکر این مطلب که در سال ۹۷ خلاقیت مدیران به عنوان یک شاخص در استفاده بهینه از منابع تحت اختیار مدنظر قرار خواهد گرفت تا به درآمد پایدار برسیم و از فشار بر مردم کاسته شود، تاکید کرد: به جای مدیرانی که نتوانند از خلاقیت استفاده کنند و خود را در قبال هزینه و درآمد مسئول بدانند از جوانان و بانوانی استفاده خواهد شد که ایده‌ها و خلاقیت خوبی را به منصه ظهور برسانند.
ناصری مسائل زیست محیطی، فاضلاب‌های تکمیل نشده در شهر صدرا، وجود طیف عظیمی از جوانان تحصیل کرده جویای کار، مشکلات عدیده در بخش حمل‌ونقل و ترافیک و… را از مباحثی مطرح کرد که موجب می‌شود مدیران بیش از گذشته با خلاقیت به دنبال حل آنها باشند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در سال ۹۶ برنامه دوم توسعه شهرداری شیراز به اتمام رسید اما به دلیل عدم اتمام برخی از اقدمات عمرانی، این برنامه به مدت یکسال و تا پایان سال ۹۷ تمدید شد.لایحه سوم توسعه شهرداری شیراز برای ۵ سال دیگر براساس رویکردها و نگاه شوراییان پنجم امسال درصحن مطرح خواهد شد و از ابتدای سال ۹۸ در دستور اجرای شهرداری قرار می‌گیرد.
ناصری همچنین ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی، شفاف‌سازی، پاسخگویی، آماده شدن برای مواجه با بحران‌های آب و زیست‌محیطی، مدیریت درآمد و هزینه‌ها و حرکت به سمت هوشمند شدن شهر را از اولویت‌های شورایین پنجم از بدو ورود فعالیت عنوان کرد.
وی با اعلام این خبر که در سال ۹۷ شورای شهر شیراز میزبان هیئت رئیسه شورای کلانشهرهای ایران خواهد بود، گفت: تلاش خواهد شد تا در جهت رونق بیش از پیش صنعت گردشگری این کلانشهر گام‌های اساسی برداشته شود.
این عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز به اتصال بزرگراه اصفهان-شیراز به جاده قلات در بهمن ماه امسال هم اشاره کرد و در این باره اظهار کرد: با انجام این مهم، حدود ۲۰۰ کیلومتر کاهش مسیر خواهیم داشت.
ناصری ساماندهی بازارچه‌های میوه‌و تره‌بار، ترمینال‌های مسافربری، بازارچه گوشت و ماهی، احیای بافت تاریخی، احیای گذرهای عرفان و زند و شکل‌دهی به مثلث گردشگری شیراز، یزد و اصفهان ر از مهمترین برنامه‌هایی برشمرد که در سال ۹۷ در دستور اجرا قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.