ساخت اولین موتورسیکلت کاملا بی‌صدا

خبر پارسی -سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی ایالات متحده آمریکا(دارپا) اولین موتورسیکلت کاملا بی‌صدا را طراحی و تولید کرد.

۱۴۶۴۳۳۰۰۲۶۶۳۰_christini-450-all-wheel-drive-motorcycle_100498192_m

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان و به نقل از میل آنلاین، موتورسیکلت شناسایی سایلنت هاوک(Silent Hawk) مجهز به موتور هیبرید کاملا بی‌صدا است. این موتور در شرایط معمولی سوخت دیزل مصرف می‌کند و در شرایط اضطراری، شناسایی و حرکت در نقاط صفر مرزی می‌تواند با الکتریسیته کار کند.

سازمان دارپا تاکنون دو نمونه آزمایشی این موتور را تولید کرده است تا در صورت کسب استانداردهای ارتش ایالات متحده آمریکا، مجوز تولید را دریافت کند.

الکس دزویل، مهندس و طراح صنعتی سازمان دارپا عنوان کرد: با توجه به اهمیت حفظ جان نیروهای ویژه در حین ماموریت‌های شناسایی، مهندسان دارپا از موتور پیشرفته با قابلیت مصرف سوخت‌های متفاوت مثل دیزل، بنزین، سوخت جت و حتی روغن زیتون استفاده کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: عملکرد این موتورسیکلت با یک سوئیچ دو حالته قابل تغییر است، به‌طوری‌که کاربر با استفاده از یک سوئیچ می‌تواند سیستم حرکتی را از وضعیت موتور درون‌سوز به وضعیت موتور الکتریکی با تولید کمترین صدا معادل ۵۵ دسی‌بل تغییر دهد. این میزان معادل صدای موجود در اتاق است.

میزان آلودگی صوتی موتورسیکلت Hawk در وضعیت حرکت با موتور درون سوز تقریبا معادل صدای جاروبرقی متوسط یعنی حدود ۷۵ دسی‌بل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.