رونق پروژه‌های درمانی تامین اجتماعی در فارس

دکتر جلال شجاعت،مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس دوشنبه ۲۰ تیر در جمع خبرنگاران صمن گرامیداشت هفته تامین اجتماعی، گفت: جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در فارس تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

او با بیان اینکه ۲۱ مرکز درمانگاهی و یک بیمارستان در استان به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی ارائه خدمات درمانی می‌کنند، افزود: با پنج درمانگاه و یک بیمارستان در حال احداث، بیشترین پروژه‌های تامین اجتماعی در سطح کشور را به فارس اختصاص داده‌ایم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس ضمن قدردانی از حمایت‌ها و نگاه مثبت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در راستای پیشبرد پروژه‌های عمرانی این استان در حوزه سلامت و درمان، عنوان کرد: در ماه‌های اخیر شاهد تحولات شگرفی در حوزه توسعه زیرساخت‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی فارس بوده‌ایم که این امر بدون حمایت‌های همه جانبه مدیرعامل سازمان دست یافتنی نبود.

شجاعت به شروع عملیات اجرایی بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی ملاصدرا از سال ۹۹ در شیراز اشاره و اضافه کرد: فاز اول این پروژه تا اواسط اسفندماه ۱۴۰۰ حدود ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی ۴ ماه اخیر این عدد به ۵۲ درصد رسیده است و امیدواریم اسفند امسال این فاز به بهره‌برداری برسد.

او همچنین از رونق پروژه‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی در شهرستان‌های فارس خبر داد و گفت: درمانگاه شهرستان‌های مهر و خرمبید در زمره پروژه‌هایی قرار می‌گیرند که از ۱۸ ماه گذشته عملیات اجرایی آن متوقف شده بود و با پیگیری‌های انجام شده در هفته تامین اجتماعی شاهد تداوم عمرانی درمانگاه مهر و کلنگ زنی درمانگاه خرمبید هستیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس اضافه کرد: پروژه‌های درمانگاهی فیروزآباد با وجود ۸۰ درصد پیشرفت به دلیل کمبود اعتبار و نبود پیگیری دچار وقفه و تعطیلی شده بود و با حمایت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، استاندار و نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی، مبلغی معادل ۱۰ میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شد و امیدواریم پروژه در هفته دولت به بهره برداری برسد.

شجاعت از خیران به عنوان بازوان توانمند نظام سلامت یاد و خاطرنشان کرد: درمانگاه خیرساز اقلید و زرقان پس از وقفه طولانی در دست عمران و سازندگی قرار دارد.

او ادامه داد: طرح ارتقای درمانگاه‌ها نیز در دستور کار مدیرت درمان تامین اجتماعی قرار دارد. تبدیل درمانگاه‌های تک شیفت به شبانه روزی در شهرستان کازرون یکی از خواسته‌های جدی و برحق مردم بود که با استخدام نیروی انسانی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس در ادامه بخشی از فعالیت‌های بیمارستان شهید بهشتی را تشریح کرد و گفت: این مرکز درمانی مصوبه ۳۰۰ تخت خوابی داشته و هم اکنون دارای ۲۲۰ تخت فعال است و با بهره گیری از این ظرفیت در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ هزار بیمار بستری داشته است.

به گفته شجاعت، در سه ماهه نخست امسال جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر از خدمات درمانی بیمارستان شهید بهشتی بهره‌مند شده‌اند و سال گذشته هم ۲۴۸۰ زایمان در این بیمارستان انجام شده و ۹۶۰۰ جراحی در زمینه‌های قلب، کلیه، ام آر آی و بقیه موارد داشته‌ایم.

او افزود: بیمارستان شهید بهشتی مجهز به یک پلی کلینیک تخصصی است و ضریب اشغال تخت آن معادل ۷۰ درصد ارزیابی می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس همچنین از ارتقاء خدمات در بیمارستان شهید بهشتی خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده مرکز ام آر آی بیمارستان شهید بهشتی به صورت سه شیفت و شبانه روزی آماده ارائه خدمات خواهد شد. همچنین برنامه‌هایی برای ارتقاء خدمت رسانی مرکز دیالیز بیمارستان شهید بهشتی به صورت سه شیفت در دست انجام است.

شجاعت خاطرنشان کرد: خدماتی که در بیمارستان شهید بهشتی به افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود، رایگان است؛ استان فارس به عنوان مرکز درمانی جنوب کشور ارزیابی می‌شود و بیش از ۲۰ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی از سایر استان‌ها به کلانشهر شیراز برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می‌کنند.

او با ارائه آمار و ارقامی پیرامون فعالیت‌های انجام شده، گفت: استان فارس در حوزه معاونت خرید راهبردی مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است و با ۴۲۳ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۶۶۹ پزشک عمومی، ۸۰ دندان پزشک، ۸۴۷ داروخانه، ۶۳۸ مرکز پاراکلینک، ۱۴۳ مرکز درمانگاهی و پلی کلینیک، ۷۷ مرکز بیمارستان و دی کلینیک اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی و خیریه با سازمان تامین اجتماعی قرارداد دارند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس عنوان کرد: این استان در حوزه طرح پزشک خانواده و نسخه الکترونیک پیشتاز است. سال گذشته حدود ۷۰ درصد نسخ الکترونیکی شد و امسال این عدد به ۸۷ درصد افزایش یافته است.

شجاعت در ادامه به آمار و ارقامی پیرامون فعالیت‌های انجام شده اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۰ در طرح پزشک خانواده مبلغی بالغ بر ۲۵۲ میلیارد تومان خرید خدمت انجام شده است. در حوزه مراکز دانشگاهی هم ۱۷۵۰ میلیارد تومان خرید خدمت انجام شده است و بطور کلی بودجه درمان غیرمستقیم تخصیص یافته در فارس در سال گذشته مبلغی بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان بوده و رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس اظهار کرد: در راستای افزایش مراکز طرف قرارداد گام بر می‌داریم و ارتباط تنگاتنگی با پنج دانشگاه علوم پزشکی سطح استان به منظور ارتقا خدمات بهتر و بیشتر به افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.