روحانی: می‌ترسم که فردا مهر امام زمان را هم درست کنند و به مردم نشان دهند!/ عده‌ای وقتی نماز می‌خوانند، جلوی خود یک جانماز خالی پهن می‌کنند و می‌گویند این برای امام زمان است!

درحالیکه طی روزهای اخیر سوءاستفاده از اعتقادات مردمی از سوی برخی جریان های دولتی به اوج رسیده است، «انتخاب» سخنان ۶ سال پیش دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب در مورد این مسائل را بازنشر کرد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در تاریخ ۳۰ بهمن ۸۶ در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمدرضا توسلی گفت: امام(ره) می‌گفت از خرافه بپرهیزید. یکی از عصبانیت‌های لحظات آخر آیت‌الله توسلی بحث خرافه بود. گفته می‌شود آیت‌الله توسلی در حال دفاع از امام جان باخت. من می‌خواهم یک جمله دیگر اضافه کنم و آن این‌که آیت‌الله توسلی در حال دفاع از امام زمان(عج) بود که قلبش از حرکت ایستاد و این‌که عده‌ای دکان باز کرده‌اند و در مسیر فریب مردم هستند. ایشان ناراحت بود و آن‌جا عصبانی شد و بیان کرد که امام در مواجه با مدعیان ملاقات با امام زمان(عج) با ناراحتی گفته بود که شیادها این بازی را کنار بگذارید، در حال دفاع از امام(ره) و بیت امام و دفاع از اسلام و امام زمان(عج) جان به جان آفرین تسلیم کرد.

روحانی ادامه داد: این چه بازی است که ما اینقدر مردم را عوام فرض کرده‌ایم؟ می‌ترسم که فردا مهر امام زمان را هم درست کنند و به مردم نشان دهند. اگر لازم باشد همه جزییات را برای مردم خواهیم گفت. عده‌ای وقتی نماز می‌خوانند. جلوی خود یک جانماز خالی پهن می‌کنند و می‌گویند این را برای امام زمان گذاشته‌اند یا در سر سفره یک بشقاب غذا برای امام زمان می‌کشند یا شنیده‌ام که می‌گویند فلان جلسه مهم را روز جمعه بیاندازید تا با حضور آقا تصمیم بگیریم. این چه بازی است و چه خرافاتی است که راه افتاده است.

وی افزود: آیت‌الله توسلی برای این مسائل سوخت و جان باخت. برای این خرافه‌ها و این بازی درآوردن‌ها و شیادی‌ها. امام زمان(عج) در آخرین متنی که از ولی عصر در کتب تاریخی ما آمده فرموده است؛ هر کس ادعا کند که مرا دیده دروغگو و افترازننده است. دو – سه سال پیش بازی راه افتاد که در آن می‌گفتند در تهران برای امام زمان تریبون درست کنیم. یا کسی دیگر می‌گفت که امام زمان دو سال دیگر ظهور می‌کند، و امروز چند سال از آن سخنان گذشته است و معلوم شد که آن فرد دروغ می‌گفت.

رییس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اسلام امام(ره) اسلام منطق، وحی و قرآن بود و ما باید از مبنای امام و راه و اصول امام حفاظت کنیم. دست‌هایی در گوشه و کنار حرکت‌هایی را آغاز کرده است و این حرکت‌ها در مسیری است که منطق امام را کم کم از صحنه خارج کند و استراتژی امام را تغییر دهند و اصول امام را کنار بزنند. این حرکت شروع شده است البته خطرناک نیست. ما باید هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: علت خطرناک نبودن این حرکت آن است که ما سه امید داریم؛ امید اول حضور مقام معظم رهبری است. مقام معظم رهبری یعنی شاگرد برومند امام(ره) و شخصیتی که از لحظه اول نهضت اسلامی در کنار ایشان و جزو سرداران نهضت بود و در تمام مراحل به امام عشق می‌ورزید. رهبری مانند ایشان مگر می‌گذارد یک مشت فریب‌خورده بخواهند مسیر انقلاب را منحرف کنند. بیان و سخن ایشان مانع این مساله خواهد بود. مقام معظم رهبری برخی بیانیه‌های‌شان اگر مهر و امضایش را برداریم شبیه به سخنان امام(ره) است. امید دوم مردمند که عاشق امامند.

وی افزود: علت این‌که به خاطر توهین به یادگار امام سراسر جامعه‌ ما متاثر شد عشق به امام(ره) بود. اهانت‌های اخیر اهانت به نوه امام نیست، که حتی اگر آن هم بود باید در برابر آن می‌ایستادیم. بلکه اهانت به خود امام(ره) و خط امام بود. مگر حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج حسن آقا چه گفته بود؟ مگر بیانی از خود داشت؟ ایشان وصیت‌نامه امام را تبیین کرده بود و برخی ناراحتند که چرا سخنان امام تبیین می‌شود. توهین به حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن آقا به عنوان عالم و مدرس حوزه‌ علمیه‌ قم و یادگار امام(ره) که اخلاق، هوش و سیاست را از جد خود ارث برده است، قابل تحمل نیست. اما این‌ها به امام توهین کرده‌اند. ایشان در سخنان خود گفته بود که نیروهای مسلح در احزاب و جریان‌های سیاسی دخالت نکنند. مگر این سخن، سخن خودش است؟ این وصیت‌نامه امام است که نیروهای مسلح از بازی‌های سیاسی کنار بکشند تا عظمت آن‌ها محفوظ بماند.

روحانی ادامه داد: شنیده‌ام که برخی می‌گویند اگر به امام(ره) توهین شد، مگر باید انسان جان دهد. این چه صحبتی است. حضرت امیر(ع) در برابر حادثه‌ای که در آن از یک زن یهودی تحت ذمه اسلام طلایش را ببرند فرمود، اگر مسلمانی جان بدهد به او خرده نباید گرفت، حال چگونه است که اگر به امام(ره) توهین شد و کسی از ناراحتی جان داد او را مورد سوال قرار دهیم. عجب وضعی شده است و ما در چه دنیایی زندگی می‌کنیم. برخی رسانه‌ها نمی‌گویند که آیت‌الله توسلی در حالی که از امام(ره) در مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاع می‌کرد جان داد. باید این واقعیت‌ها را گفت. این مردم اجازه نمی‌دهند چهار تا بچه بخواهند جلوی بیت امام بایستند. در سرلوحه‌ این مردم سپاه و بسیج قرار دارد که عاشق امامند و چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.

وی افزود: امید سوم ما یاران امام(ره) هستند؛ آن‌هایی که در کنار ایشان بودند و من آن‌ها را حواریون امام(ره) می‌دانم. کسانی مانند آیت‌الله توسلی که وقتی به امام توهین شد جان باخت. آیت‌الله توسلی در ۱۶ سالی که در مجمع با ایشان بودم و در هشت سالی که در خبرگان سوم در کنارشان بودم مردی منظم و دقیق بود و خیلی هم کم صحبت می‌کرد. آقای توسلی یکبار هم در برابر اهانتی که به هاشمی شده بود در مجمع سخنرانی کرد و گفت وقتی هاشمی به سفر می‌رفت امام برای سلامتی او قربانی می‌کرد و ابراز تاسف کرد که چرا به یاران امام توهین می‌شود و آن سخن امام(ره) را گفت که در جایی، در سال ۶۱ فرموده بودند بعد از من به یاران و نزدیکان من تهمت‌های فراوانی خواهند زد.

وی گفت: آیت‌الله توسلی فقیهی والامقام بود که همیشه در کنار امام(ره) بود. من به بیت معظم ایشان این مصیبت را تسلیت می‌گویم.

در این مراسم که در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ برگزار شد، شخصیت‌هایی از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله مهدوی کنی، آیت‌الله امینی، قالیباف، عسگراولادی، لاریجانی، فتاح وزیر نیرو، آیت الله موحدی کرمانی، آیت‌الله امامی کاشانی، آیت‌الله محمدی گلپایگانی، حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی وزیر کشور، سید یحیی رحیم‌صفوی، محسن رضایی، کمال خرازی، حجت‌الاسلام و المسلمین محتشمی‌پور، حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، مسجدجامعی، حجت‌الاسلام و المسلمین امام جمارانی و جمعی دیگر از شخصیت‌های سیاسی و … و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.