روایتی از خاموشی روز دانشجو در شیراز؛یک بنر و دیگر هیچ!

خبر پارسی – فرزاد صدری – در حالی که مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور «تقابل»، «خاموشی» و «همکاری» را سه مسیر تعامل جنبش دانشجویی با دولت عنوان کرده،استاندار فارس در روز ۱۶ آذر از این همکاری شانه خالی کرد و به نصب یک بنر از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با جنبش دانشجویی جلو در استانداری بسنده کرد!

۱۱
مهندس افشانی اگرچه می تواند ادعا کند که در ۱۶ آذر این روز را به عنوان تاریخی ترین روز تقویم ایرانی دانسته اما باید روشنگری کند که چرا در روز دانشجو به مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر رفته است؟ آیا حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور نگفته بود: دوره همکاری انتقادی جنبش دانشجویی با دولت فرا رسیده است و این جنبش هم می‌پرسد و هم پاسخ را فراهم می‌کند.
آقای استاندار می شود بپرسیم این جنبش کجا باید سئوال کند و پاسخ بگیرد؟در اتاق در بسته طبقه ششم استانداری؟ نه آقای مهندس! آنجا نه جای تقابل است و نه جای همکاری،اتاق شما فقط جای خاموشی است چه اینکه آنجا فقط شما حرف می زنید و اگر هم گوش دهید پاسخی نخواهید داشت!
آقای استاندار فقط دانشگاه است که جنبش دانشجویی را زنده نگه می دارد.اینکه در مراسم تجلیل از پژوهشگران، ۱۶ آذر را تاریخی ترین روز تقویم بدانید اما بستری برای گرامیداشت این روز تاریخی فراهم نکنید دانشجویان را یاد عوام فریبی های احمدی نژاد می اندازید! نه لطفا عصبانی نشوید! تقابل و همکاری دو استراتژی دولت در قبال جنبش دانشجویی است این جنبش قرار است با شما تقابل داشته باشد و این یادداشت انتقادی را نوعی همکاری تلقی می کند.فرمان خاموشی را که الیته روز ۱۶ آذر صادر کردید! وقتی هیچ صدایی در این روز از دانشگاه های شیراز شنیده نشد اوج هنرنمایی شما در خاموشی بود! کدام جنبش را دیده اید که حرکت نداشته باشد؟نکند حضور تشکل های دانشجویی را در طبقه ششم استانداری حرکت و تکاپو تلقی می کنید؟
نه آقای استاندار با یک بنر و یک جمله روز دانشجو را نمی شود پاس داشت منتظر حضورتان در دانشگاه و تقابل شما با دانشجویان هستیم به شما اطمینان می دهیم با شما همکاری خواهند کرد و به وقت نیاز سکوت می کنند درست وقتی که معنایش فریاد باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.