رشد ۳۰۰ درصدی عناوین نمایشگاهی در حوزه‌های مختلف

علی فرهادی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در نشست خبری به مناسب ایام الله دهه بزرگداشت فجر ۴۴ گفت: برگزاری نمایشگاه با عناوین مختلف مهمترین برنامه نمایشگاه‌های بین‌المللی در جهت معرفی صنعت کشور در حوزه اقتصاد، تولید و صنعت است تا کمک به تولید، رونق تجارت و بازاریابی داخلی و خارجی صورت گیرد.

او ادامه داد: تلاش کردیم به موازات فرایند قانونی، برترین‌ها در حوزه کشور حضور داشته باشد لذا شرایطی فراهم شد که متخصصان به صورت رو در رو با هم بحث و گفتگو کنند تا در قبال آن رونقی ایجاد شود.

فرهادی، میدان دادن به مجریان بومی و استانی در کنار مجریان بین المللی را از دیگر اقدامات دانست و افزود: امروز در استان فارس حمایت کردیم تا مجریان استان فارس بتوانند در نمایشگاه های دیگر کشورها حضور پیدا کنند تا محصولات خود را بهتر معرفی و عرضه کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، زیان‌ده بودن شرکت بین‌المللی در سال ۱۳۹۹ دانست و اذعان کرد: کرونا یکی از مسائلی بود که در بخش صنعت ضرر ایجاد کرد، اما ۲۳ عنوان نمایشگاه در متراژ ۳۰ هزار متر مربع در سال ۹۹ برگزار شده بود و در سال ۱۴۰۰ نیز با تمام مشکلات کرونا ۲۴ عنوان برگزار شد که از این تعداد در سه ماهه پایانی سال ۲۰ عنوان نمایشگاه به متراژ ۶۵ هزار متر مربع نیز برگزار شد.

رشد ۳۰۰ درصدی عناوین نمایشگاهی در حوزه های مختلف

فرهادی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ با توجه به هدف گذاری انجام شده، تا پایان دی ماه، ۷۴ عنوان نمایشگاه با متراژ بیش از ۱۰۶ هزار متر مربع که رشد ۳۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته، برگزار شده است.

او، برنامه ریزی و نگاه مدیریتی را مهمترین دلیل موفقیت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در سال ۱۴۰۱ خواند و گفت: ایجاد فضا برای حضور مجریان و تولید کنندگان در سطح عام، ایجاد فضای رقابتی بنا بر شایسته سالاری، آسیب شناسی برنامه‌های اجرا شده در سالیان مختلف، برگزاری هفته‌ای یک نمایشگاه با عناوین مختلف در ماه، مکانیزه کردن پارکینگ، راه اندازی رادیو نمایشگاه فارس، بهسازی و مکانیزه کردن گیت‌های ورودی سالن‌ها، برگزاری جشن و آیین‌های مذهبی در برابر رسالت فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، حوزه صنعت نمایشگاه‌های بعد از انقلاب اسلامی را شاهد رشد دانست و ابراز کرد: در حوزه خارجی با دعوت از کشورهای دیگر برای حضور در نمایشگاه‌ها انجام شد که در قبال آن رونق اقتصاد و ایجاد تفاهم نامه‌های مختلف از برنامه‌های اجرایی بوده است.

فرهادی همچنین یکی از فرصت های نمایشگاه را فرصت جذب سرمایه گذار دانست و اذعان داشت: فرصت سازی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان از دیگر اقدامات است که باید دستگاه‌ها متولی حضور پیدا کنند.

او در پایان به رتبه شرکت های نمایشگاه‌های اشاره کرد و افزود: استان فارس به لحاظ زیرساختی بعد از تهران، اصفهان، مشهد و تبریز چهارمین استان است، اما به لحاظ کیفیت و کمیت بعد از تهران، فارس رتبه برتر را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.