راهیابی فیلم کوتاه مستند «آمیتاپاچان علیه آمیتاپاچان» به جشنواره بین‌المللی دانشجویان امید

به گزارش روابط عمومی جشنواره امید، فیلم‌های راه یافته بخش فیلم ملی یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی امید اعلام شدند. علی نوری اسکویی، محمد حمزه‌ای و رضا نجاتی فیلم‌های این بخش را در ۴ گروه داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن انتخاب کرده‌اند.

دبیر جشنواره، تعداد آثار دریافتی در بخش های مختلف جشنواره را بالغ بر ۶٢۵٧ اثر اعلام کرد و ٩٢ کشور جهان را متقاضی حضور در جشنواره برشمرد.

مهرداد سهامی افزود: این دومین بار است که در جشنواره بین المللی امید شرکت میکنم در دوره دهم با فیلم کوتاه تجربی یک آن و در این دوره با فیلم مستند آمیتاپاچان علیه آمیتاپاچان حضور داشتم.

او خاطرنشان کرد: این روزها در فیلم‌های مستند می‌بینیم که کارگردان‌ها به دنبال بازی گرفتن از سوژه‌های خود هستند و یا اینکه برای تأثیر گذاشتن بر روی مخاطب به دنبال خلق لحظه‌های احساسی در فیلم خود هستند اما من در ساخت این مستند سعی کردم هر چه که هست را به نمایش بگذارم و به اصل ماهیت سوژه پایبند باشم که قطعاً یکی از رسالت‌های سینمای مستند هم همین موضوع هست.

سهامی عنوان کرد: اما در ساخت فیلم همیشه به دنبال شکل روایت به صورت‌های متفاوت بودم و در مورد ساخت و کارگردانی این مستند به دنبال تکرار آن چیزی که در همه مستندهای معمول و رایج می‌بینیم نبودم و امیدوارم با نگاهی متفاوت و ذهنی خالی از چهارچوب‌های قراردادی و از پیش تعیین شده به تماشای این مستند بنشینیم.

او گفت: در فیلم «آمیتاباچان علیه آمیتاباچان» عوامل تولید، مشاور کارگردان: مسعود احمدی، کارگردان و تهیه کننده: مهرداد سهامی، تدوین و صداگذاری: شیما پورسهم الدین، تصویربردار: مهرداد سهامی، صدابردار: محمدعلی بشنام، منشی صحنه: فائزه جباری، عکاس: احسان پارسا، مترجم: زهره شمسی، علی اکبر شمسی و طراح پوستر: محمدعلی بشنام هستند.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی امید به همت معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر و به دبیری مسعود مکاری در تابستان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.