رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی:شیراز می‌تواند در حوزه تمدن و تاریخ برای مسلمانان جهان پیام داشته باشد

خبر پارسی – رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی، تقویت خلاقیت در جوانان و اتحاد مسلمانان را شعارهای محوری مد نظر در رویداد پایتختی جوانان جهان اسلام برای سال ۲۰۱۷، عنوان کرد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، الشاد اسکندروف عصر شنبه ۱۶ بهمن در مراسم افتتاحیه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام، گفت: طی ۲ سال گذشته میلادی، استانبول توانست پیغام‌های خوبی را برای جوانان جهان اسلام داشته باشد و امسال شیراز در کنار پاس از مراکش و پوتراجایا از مالزی، می‌توانند فعالیت‌های انجام شده در استانبول را ارتقاء بخشند.

وی برگزاری مراسم افتتاحیه در شیراز را خوب ارزیابی و اضافه کرد: این برنامه نشان داد که شیراز می‌تواند در آینده پیامی در حوزه تمدن و تاریخ برای مسلمانان جهان داشته باشد.

اسکندروف با اشاره به اینکه سعدی، حافظ و ملاصدرا، پیام‌های ماندگاری را برای جوانان در سراسر جهان خصوصا جوانان مسلمان داشته و دارند، گفت: مطمئن هستم که در پایان سال، جوانان بسیاری از طرق مختلف با پیام‌های پایتختی جوانان جهان اسلام آشنا می‌شوند و در نهایت می‌گویند قلب‌های ما جوانان مسلمان یکی است.

او با اشاره به اینکه تقویت خلاقیت در جوانان یکی از نکات بسیار مهم است، ۳۰ درصد از کل جمعیت مسلمان جهان را جوان دانست و گفت: تقویت خلاقیت و کارآفرینی می‌تواند تقویت ۵۰۰ میلیون جوان مسلمان باشد که در ۵۶ کشور اسلامی زندگی می‌کنند.

اسکندروف اعتدال را وسیله و هدف در برنامه‌های پایتختی جوانان جهان اسلام برشمرد و گفت: اعتدال در همه امور نکته‌ای است که قرآن به امت اسلامی توصیه کرده است.

او با تصریح اینکه ممالک اسلامی باید در مرکز جهان، مرکز علم جهان و مرکز تکنولوژی جهان قرار گیرند، خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان و مسلمانان جهان باید در مرکز امور خیر، انسانیت و همه خوبی‌ها باشند و این پیامی است که از شیراز به جهان ارسال خواهد شد.

اسکندروف در عین‌حال پیام نهایی تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های رویداد پایتختی جوانان جهان اسلام را اتحاد بین مسلمانان برشمد و با اشاره به شعر معروف سعدی( بنی‌ آدم اعضای یک پیکرند …) گفت: تفرق‌های جهان اسلام به‌‌عنوان یک چالش مطرح است و تفکر تکفیری و تکفیر دیگران از مشکلات امروز جامعه مسلمانان در جهان به‌شمار می‌رود.

او لزوم درس گرفتن از تاریخ را متذکر شد و گفت: وقتی ما به عنوان مسلمان با هم می‌جنگیم، همه امت اسلامی بازنده است، هم آنکه حمله می‌کند هم آنکه دفاع می‌کند. اروپا وقتی قدم‌های محکمی در مسیر توسعه برداشت که توانست جنگ را کنار گذاشته و به صلح برسد.

اسکندروف یادآور شد: وقتی اسلام هراسی و حمله به اسلام بین شیعه و سنی تفاوتی قائل نیست و به همه به دلیل اینکه مسلمان هستند، حمله می‌کنند، هر عقل سلیم می‌داند که برای پیروزی و توسعه کشورهای اسلامی باید جنگ فرقه‌ای و جنگ مسلمانان را کنار گذاشت.

او تاکید کرد که برای پایان دادن به جنگ بین مسلمانان باید تمام علمای شیعه و سنی فعالیت‌های تکفیری و تفکر تکفیری را تکذیب کنند و بگویند چنین تفکری از اسلام نیست، گفت: صلح و دوستی آموزه‌ قرآن و پیامبر و اهل بیت است.

اسکندروف تصریح کرد: مسلمانان نباید به تکفیری‌ها اجازه دهند که اتحاد بین آنان را از بین ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.