رئیس شورای شهر شیراز: پیام رای اعضای شورا به من انسجام و تلاش است

خبرپارسی – رئیس شورای شهر شیراز گفت: پیام ۱۱ عضوی که به من رأی دادند، انسجام و تلاش در جهت مصالح عمومی است .

سید عبدالرزاق موسوی، رئیس جدید شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه سوم اردیبهشت نشست خبری گفت: در این دوره که سومین سال فعالیت شورا است در جهت ارتقاء جایگاه شهر شیراز با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی که دارد، همچنین دستیابی به برخی از اهداف شورای شهر کاندید ریاست شدم و طی یک روند قانونی با ۱۱ رأی به‌عنوان رئیس شورا انتخاب شدم .

او در پاسخ به سئوالی در خصوص حواشی انتخابات هیئت‌ رئیسه و نقش «حلقه قم‌آباد» در کاندیداتوری و انتخابش به عنوان رئیس شورای شیراز گفت: من طبق اصول و چارچوبی که به آن معتقد هستم عمل می‌کنم و برده کسی نیستم؛ هیچ فردی هم جرأت نمی‌کند از من درخواستی خلاف قانون داشته باشد .

موسوی با بیان اینکه تا یک ماه و نیم پیش قصدی برای ریاست شورا نداشته است، ادامه داد: برای کاندیدا شدن با بیش از ۳۰ نفر از افرادی که اصلاح‌طلب یا غیر اصلاح‌طلب بودند، صحبت و مشورت کردم که اکثراً هم موافق بودند، اما اینکه برای انتخاب شدن به‌عنوان رئیس شورا به کسی به جز اعضاء شورا تعهد یا قولی داده باشم، صحت ندارد .

رئیس شورای شهر شیراز گفت: پیام ۱۱ عضوی که به من رأی دادند، انسجام و تلاش در جهت مصالح عمومی است .

وی با تاکید بر اینکه رئیس شورا ملزم به تبعیت از مصوبه شورا است، خاطرنشان کرد: در جلسه چهارشنبه ۲۳ مرداد مقرر شد که به دلیل غیبت برخی از اعضا جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه روز دوشنبه یعنی ۲۸ مرداد برگزار شود که همه اعضا به جز آقای دستغیب با آن موافقت کردند و درخواست برگزاری جلسه با امضای نائب‌رئیس شورا به فرمانداری ارسال شد. تعطیلی جلسه روز چهارشنبه ۳۰ مرداد نیزروز دوشنبه به تصویب رسیده بود .

تایید انتخابات هیئت‌رئیسه از سوی فرمانداری

موسوی گفت: برای جلسه روز دوشنبه به لحاظ روند مکاتبه ایراداتی گرفته شد بود، اما انتخابات مشکل قانونی نداشت که مورد تائید فرمانداری نیز قرار گرفت .

رئیس شورای شهر شیراز افزود: نامه فرمانداری در پاسخ به درخواست دستغیب برای معارفه تذروی تاریخ نداشت و معلوم نبود برای چه روزی است، معارفه عضو علی‌البدل نیز باید در یک جلسه رسمی با حضور فرماندار یا معاون وی انجام بشود. خود من به آقای تذروی گفتم که جلسه روز چهارشنبه از قبل تعطیل اعلام شده و قرار نبوده جلسه‌ای برگزار شود .

وی افزود: عدم حضور اعضای شورا در جلسه چهارشنبه گذشته قانونی بود چراکه طبق مصوبه شورا، جلسه چهارشنبه تعطیل اعلام شد. هیچ‌کدام از اعضا تمایلی به حواشی پیش‌آمده در روز چهارشنبه ۳۰ مرداد را نداشتیم و جامعه هم تحمل التهاب را ندارد .

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه شورای شهر در پایبندی به قانون و تلاش برای منافع عمومی باید پیشرو باشد، گفت: ما اعضای شورا وکلا و امانت‌داران مردم هستیم، باید منافع مردم را بر منافع خودمان ترجیح بدهیم؛ ما باید تلاش کنیم تا در تصمیم‌گیری‌ها، نظارت بر معاملات و قراردادهای شهرداری مصلحت عمومی لحاظ شود .

 وی ایجاد مرکز پژوهش‌های شورا برای استفاده از نظرات نخبگان برای برنامه‌ریزی و حل مشکلات شهر همچنین افزایش سطح فنی لوایح را خبر داد و افزود: یکی از تکالیف شورا بر شهرداری، تهیه طرح ساماندهی نیروی انسانی در این سازمان بود که به زودی این طرح به صحن شورا ارائه خواهد شد .

موسوی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص نحوه تعامل با منتقدان عملکرد مدیریت شهری شیراز، افزود: یکی از وظایف روابط عمومی شورا ارائه گزارش عملکرد به مردم و دریافت انتقادات است. شورا آمادگی پاسخگویی به انتقادات در جهت منافع شهر و شهروندان را خواهد داشت و پیش از این نیز توضیحات لازم در پاسخ به انتقادات گروه مطالعات شهری فاطر به‌عنوان یکی از منتقدان شورا ارائه شده است .

فردی و جمعی پیگیر مشکل  مهدی حاجتی هستیم

رئیس شورای شهر شیراز در خصوص پیگیری شورا در موضوع مهدی حاجتی و زمان معرفی فرد جایگزین وی بیان کرد: به صورت فردی و جمعی از سوی شورای شهر شیراز پیگیری‌های لازم در چارچوب قانون در حال انجام است. من به‌عنوان مسؤول شورا با همکاری اعضا وظیفه خود می‌دانیم که پیگیری‌های قانونی را انجام بدهیم .

وی افزود: افراد تا زمانی که عضو شورا نشدند تمام امورشان برعهده فرمانداری است. شورا در خصوص عضو جایگزین حاجتی طبق نظر فرمانداری در راستای قانون عمل خواهد کرد؛ اخیراً نامه‌ای به فرمانداری شیراز ارسال شده که منتظر پاسخ آن هستیم، با اعلام نظر فرمانداری روند معارفه فرد جایگزین مهدی حاجتی انجام خواهد شد .

سخنگوی شورای شهر شیراز نیز در خصوص چرایی انتخاب موسوی به‌عنوان رئیس شورا گفت: عملکرد خوب آقای موسوی طی ۲ سال گذشته موجب انتخاب وی به‌عنوان رئیس شورا در سال سوم شد .

سعید نظری با بیان اینکه اعضای شورا حواشی ایجادشده را بیشتر متوجه آقای دستغیب می‌دانستند، ادامه داد: اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که با تغییر هیئت‌رئیسه عملکرد شورا ارتقاء پیدا خواهد کرد .

وی افزود: آقای موسوی یک فرد سخت‌کوش و دارای زیست جهادی هستند. ما نگران جایگاه وی در شورای عالی استان‌ها بودیم که در این جهت یک تقسیم کار بین رئیس و نائب‌رئیس خواهد شد تا به ایفای مسؤولیت وی نیز لطمه‌ای وارد نشود .

نظری نیز با تاکید بر اینکه جلسه روز چهارشنبه ۳۰ مرداد از قبل تعطیل اعلام شده بود، گفت: لازم نبود در روز چهارشنبه برای معارفه آقای تذروی لشکرکشی بشود. ما منتظر اعلام نظر فرمانداری هستیم. تذروی تا ۶ ماه باید عضو جانشین باشد که پس از بررسی مسئله حاجتی در شورای حل اختلاف وضعیت وی به عنوان عضو اصلی  مشخص می‌شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.