رئیس شورای شهر شیراز: با گفت و گو راه عقلانیت را بازتر کنیم

خبرپارسی –  رئیس شورای شهر شیراز گفت: با گفت و گو و شنیدن نظرات مخالف، راه عقلانیت را بازتر کنیم و آغوش جامعه را به تدبیر و امید بگشائیم.

احمدرضا دستغیب دوشنبه ۱۵ بهمن ماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه، ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری گذشت و در چهل سالگی انقلاب، سرآغاز بلوغ فکری و عاطفی آن را جشن می گیریم، افزود:۴۰ سال فراز و فرود هایی را تجربه کردیم و به اینجا رسیدیم و حالا آغاز راه مسیر عقلانیت است.

دستغیب با تاکید بر اینکه عقلانیت در امور داخلی و سیاست خارجی، عقلانیت در حوزه اقتصاد و فرهنگ و شیراز همیشه مهد عقلانیت در عین عشق ورزی به مردم ایران عزیز است، گفت: با گفت و گو و شنیدن نظرات مخالف، راه عقلانیت را بازتر کنیم و آغوش جامعه را به تدبیر و امید بگشائیم.

او افزود: ۴۰ سال قبل جوانان راهی را آغاز کردند که میراث آن امروز توسعه دانشگاه ها و مراکز علمی به عنوان نماد عقلگرایی است.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به برگزاری المپیاد بزرگ دانشجویی در شیراز گفت: امروز مفتخریم دهها دانشگاه در کلان شهر شیراز میزبان قریب به یک میلیون نفر دانشجوی جوان باشد که هرکدام پرچمدار عقلانیت در ادامه مسیر خواهند بود.

دستغیب با بیان اینکه، حکایت جوانان تلاش گر وطن در قعر زمین شیراز شنیدنی است، آن زمان که با علم و دانش خود، راه برای عبور مترو و قطارهای زیرزمینی بدون دخالت بیگانگان باز می کنند، تاکید کرد:  کم نیست آمار اخبار تلاش جوانان در سلول های بنیادی، پیوند اعضا، دانش فضایی و هر عرصه ای از علم.

دستغیب با ااعتقاد به اینکه اعتماد به جوانان، اعتماد به عقلانیت و تدبیر است، گفت: امام راحل هم به جوانان اعتماد کرد و در دل تاریکی، راهی به سوی نور گشود و امروز ما با جوانان دهه چهارم انقلاب راهی به خورشید عقلانیت بگشائیم.

او گفتمان هیجانی و احساسی را آسیب برای انقلاب دانست و افزود: مهمترین آسیبی که امروز در عرصه های مختلف در کمین انقلاب اسلامی نشسته، خروج از عقلانیت است.

رئیس شورای شهر شیرازعقلانیت را به معنای رجوع به آرا و مطالبات مردمی، عقلانیت به معنای شعارهای ۳ گانه انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد، عقلانیت به معنای حفظ حریم آزادی، جلوگیری از ریزش با عقلانیت و کاشت بذر محبت تا رویش است.

دستغیب در پایان گذشت ۴ دهه را تجربه فرصت خوبی دانست تا با تأکید بر ارزش های انقلاب اسلامی و گفتمان اصلاح طلبی کاستی های گذشته را اصلاح کرده، خرد جمعی توام با عقلانیت را بر روش ها حاکم شود و راه کشور را به سوی آبادانی و رفاه و توسعه و معنویت همراه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.