معاون سیاسی؛ امنیتی؛ استانداری فارس: برای ما تلخ است که خبرنگاران را به دادگاه می برند/ برخی برای حفظ خود دیگران را متهم می کنند/ همه ما باید پاسدار واقعی خون شهداباشیم

خبر پارسی – معاون سیاسی؛ امنیتی؛ اجتماعی استانداری فارس ، در جمع مدیران رسانه های فارس با بیان اینکه انتظار مجوعه دولت از رسانه ها امانتداری است و معیار کار در این زمینه قانون است گفت:همه ما باید پاسدار واقعی خون شهدا باشیم ،کار ما خدمت است و اگر این هم انجام ندهیم خیانت است.
فرمایشات رهبر مظم انقلاب باید چراغ و نقشه راه باشد
جهانشیر کدخداپور که صبح امروز در جمع مدیران و سردبیران رسانه های فارس صحبت می کرد، به رسالت مطبوعات اشاره کرد و گفت:رسالت مطبوعات باید با اصول،عقاید و شرع ما همخوانی داشته باشد و نباید در جهت منافع یک باندی خاص کار کنند.
وی معیار کار مطبوعات را قانون دانست و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و تو صیه های ایشان به مطیوعات که «تذکر به دولت و تذکر به مسئولان و نصیحت کردن خوب است. اما تیره و تار جلوه دادن افق و فضا بد و خطاست.»گفت: فرمایشات رهبر مظم انقلاب باید چراغ و نقشه راه باشد،لذا انتظار می رود که مطبوعات از هر کاری ایراد نگیرند.
سیاسیون استان های همجوار مسائل کلان استان را فدای مسائل باندی نمی کنند
کدخداپور به توسعه استان های همجوار فارس همچون اصفهان و کرمان پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: در اصفهان و کرمان بزرگان سیاسی زیادی را شاهدیم ما هم در فارس شخصیت های بزرگ و سیاسی کم نداریم اما سیاسیون استان های همجوار مسائل کلان استان را فدای مسائل باندی نمی کنند،بلکه طیف های مختلف سیاسی آنها به دنبال مسائل استانشان می روند اما در فارس اینگونه نیست و متاسفانه بعد از انقلاب ما هیچ صنعتی در استان نداریم و حتی آن را هم که داشتیم،از دست دادیم.
وی از مدیران رسانه ها خواست مسئوولان را وادار کنند عقب ماندگی ها را جبران کنند.
رئیس شورای تامین استان فارس همچنین به اتفاقات پیش آمده در رابطه با سخنرانی هادی غفاری در شیراز گفت: مردم دنبال این مسائل نیستند.همه می دانند چی بوده و چی شد .امروز اغلب خانواده ها از طریق فرزندان دانشجوی خود با دانشگاه در ارتباط هستند و مسائل را تشخیص می دهند.
برای ما تلخ است که خبرنگاران را به دادگاه می برند/ دادگاه مطبوعات خواسته قانونی اهالی رسانه است
معاون سیاسی؛ امنیتی؛ اجتماعی استانداری فارس با اظهار تاسف از احضار خبرنگاران در استان فارس به دادسرای انقلاب گفت: برای ما تلخ است که خبرنگاران را به دادگاه می برند و لازم است دادگاه مطبوعات در فارس قوی تر عمل کند.دادگاه مطبوعات خواسته قانونی اهالی رسانه است و این حق مطبوعات چی هاست که توقع داشته باشند مطابق قانون با آنها برخورد شود.
کوچک و بزرگ کردن آدم ها خیانت است
رئیس شورای تامین استان فارس به شدت از جعل خبر، انتقاد کرد کرد و گفت : با جعل ،تحریف و وارونه جلوه دادن آخبر مخالف هستیم و مدیران باید آنی که هستند معرفی شوند نه آنی که می خواهند و در واقع آنی که نیستند!معتقدم شخصیت افراد باید درست معرفی شود و کوچک و بزرگ کردن آدم ها خیانت است و مدیری که توقع دارد راجع به او دروغپردازی کنید کار اشتباهی می کند.
کدخداپور از مطبوعات خواست حقایق را بنویسند و مسائل را آنگونه که هست منتشر کنند نه اینکه در نوشته های خود سلیقه ای عمل کنند.
حفظ آبروی فرد مهم است
معاون شورای تامین استان فارس با اشاره به برخی حوادث استان از جمله حادثه متاثر کننده شهرستان جهرم به بیان توقعات شورای تامین از اهالی رسانه پرداخت و گفت:تا زمانی که یک قضیه در دادگاه قطعیت پیدا نکرده،مجاز نیستیم اسم شخص را اعلام کنیم و مطبوعات هم مجاز نیستند چرا که حفظ آبروی فرد مهم است و اگر ثابت شود که طرف بی گناه است چه کسی می خواهد پاسخگو باشد؟
نمی خواهیم بین ما و مطبوعات فاصله بیفتد
معاون سیاسی؛ امنیتی؛ اجتماعی استانداری فارس بر لزوم ارتباط تنگاتنگ مسئوولان و رسانه ها تاکید کرد و گفت:نمی خواهیم بین ما و شما فاصله بیفتد،اگر مسئوولان با شما ارتباط نداشته باشند با کی باید ارتباط داشته باشند؟
مطبوعات و رسانه های داخل نظام عنوان اصحاب مبارزه با رسانه های بیگانه هستند
وی مطبوعات و رسانه های داخل نظام را به عنوان اصحاب مبارزه با رسانه های بیگانه تلقی کرد و گفت:چرا توجه به ماهواره در کشور زیاد شده؟برای اینکه نتوانستیم میان مردم جا باز کنیم،لذا امیدواریم که رسانه ها به رسالت واقعی خود عمل کنند و با حفظ امانت بنویسند.

برخی به دنبال حذف دیگری هستند/ همه ما باید پاسدار واقعی خون شهدا ءباشیم
معاون شورای تامین استان فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که «اصلاح طلب و اصولگرا را دو بال فکری جامعه » توصیف کردند گفت: وقتی رهبری انقلاب وجود هر دوجریان را لازم می داند چرا برخی به دنبال حذف دیگری هستند؟وقتی رهبری خودشان می فرمایند :هر کس از من هم انتقاد کند نمی توانیم به او بگوئیم ضد ولایت این اشتباه است.برخی برای حفظ خود دیگران را متهم می کنند و این اشتباه است .این انگ ها در جامعه یاس ایجاد می کند.
کدخداپور در پایان گفت: همه ما باید پاسدار واقعی خون شهداباشیم ،کار ما خدمت است و اگر این هم انجام ندهیم خیانت است.

1 دیدگاه برای “معاون سیاسی؛ امنیتی؛ استانداری فارس: برای ما تلخ است که خبرنگاران را به دادگاه می برند/ برخی برای حفظ خود دیگران را متهم می کنند/ همه ما باید پاسدار واقعی خون شهداباشیم

  1. آفرین برجناب کدخداپور امیدوارم اونی که این روزا خیلی فحاشی میکنه و نفس کش می طلبه کمی به خودش بیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.