رئیس خانه صمت فارس: سایه سیاست بر اقتصاد کشور بسیار سنگین است

خبرپارسی – رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه، سایه سیاست بر اقتصاد کشور آنقدر سنگین است که روز به روز در حوزه صادرات بیشتر دچار مشکل می‌شویم و توانایی صادرکنندگان ما تحلیل می‌رود .

سهراب شرفی عصر سه‌شنبه ٢٣ آذر در آیین بزرگداشت روز ملی صنعت در فارس با بیان اینکه، روشن نگه داشتن چراغ یک واحد تولیدی به مانند صیانت از یک عبادتگاه است، افزود: کار به جایی رسیده که منابع غیرقابل جبران را برای مقابله با بحران و تحریم به کار گرفته‌ایم.

او با تاکید بر اینکه سایه سیاست بر اقتصاد کشور آنقدر سنگین است که روز به روز در حوزه صادرات بیشتر دچار مشکل می‌شویم و توانایی صادرکنندگان ما تحلیل می‌رود، افزود: فضای کنونی اقتصاد کشور پر است از سختی، تحریم و بی توجهی برخی از مسوولان

شرفی با بیان اینکه وضعیت فعلی نشات گرفته از یک نگاه اشتباه در عرصه اقتصادی است و اگر این ریل اصلاح نشود، چیز دیگری نداریم، گفت: نگاه چپ اقتصاد را کن فیکون کرده است.

او همچنین با بیان اینکه ٩٩ درصد سیاسیون ما که در مجلس خیمه زده‌اند و تبحر و دانش حرکت اقتصادی ندارند و به همین دلیل قوانینی تصویب می‌شود که کارایی لازم را ندارند، افزود: به همین دلیل ما از منشا تقنینی هم دچار مشکل هستیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد: تا رویکردمان به سمت ثروت آفرینی نرود، طبیعی است که نمی‌توان در عرصه اقتصاد ایفای نقش کرد.

شرفی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از مجموع صادرات امسال مرتبط با صادرات نفتی بوده و ۵٠ درصد هم خام فروشی و اینگونه جهش اتفاق نمی‌افتد.

او با بیان اینکه قوانین می‌تواند موجب سقوط یا صعود اقتصاد شود و دولت باید مصرانه جلوی قوانین ناکارآمد بایستد، ابراز امیدواری کرد در دولت یک اجماع ایجاد شود و جزیره‌ای فکر نشود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین با بیان اینکه وزارت صمت باید متولی افزایش ثروت باشد، گفت: اقتصاد که نباید سیاسی باشد بلکه سیاست باید اقتصادی باشد.

شرفی همچنین در خصوص وضعیت خانه صنعت، معدن و تجارت هم بیان کرد: یکسری از اختیارات وزارت صمت به ١۴ خانه‌ صمت تفویض شد که یکی از این اختیارات انجام فرایند جواز تاسیس است که فارس در این باره سرآمد است.

او با بیان اینکه اگرچه مدت زمان جواز تاسیس از دو ماه امروز به دو ساعت رسیده است اما هیچ بودجه‌ای برای ما در نظر گرفته نشده است، عنوان کرد: دولت با ١۵ تا ١۶ میلیارد تومان این کار را انجام می‌داد اما ما هیچ هزینه‌ای برای دولت ایجاد نکردیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: خانه صنعت فارس چهار سال پیش با یک نیرو آغاز به کار کرد اما امروز ۱۰ نیرو دارد.همچنین مرکز داوری برای اولین بار در کشور در فارس راه‌اندازی شد که تاکنون ٧٢ حکم صادر شده است.

یادآور می شود که مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت امروز در سالن همایش های بین المللی اتاق اصناف استان فارس برگزار شد .

خبرنگار: محمود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.