رئیس دانشگاه شیراز: عدم قرابت دانشگاه با تشکل های دانشجویی را تکذیب می کنم

خبرپارسی – رئیس دانشگاه شیراز به فعالیت تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه هم اشاره و عدم قرابت دانشگاه با تشکل‌های را دانشجویی تکذیب کرد و گفت: در سال ۹۷ بیش از ۳۵۵ فقره درخواست اجرای برنامه از سوی تشکل‌ها مطرح شد که هیئت نظارت دانشگاه تنها با هفت مورد آن به دلایل موجه مخالفت کرد.

حمید نادگران دوشنبه ٢٠ اسفند در نشست خبری با بیان اینکه اشتغال و جذب فارغ‌التحصیلان از موضوعات جدی در سطح کلان است و دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم نیز مهارت آموزی را در دستور کار قرار داده اند، گفت: پوسته قدیمی آموزش و پژوهش در این دانشگاه در حال اضمحلال است.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک برج فناوری علوم انسانی در دانشگاه شیراز راه‌اندازی می‌شود، ابراز امیداوری کرد که در سال‌های پیش رو معضل بیکاری با کارآفرینی خود دانشجویان حل شود.

وی افزود: معاونت مستقل کارآفرینی در دانشگاه شیراز تشکیل شده و در حال فعالیت است و قراردادهایی با دانشگاه علمی کابردی، فنی‌وحرفه‌ای منعقد شده و سالانه نیز با پیش‌بینی اعتباراتی نسبت به تجهیز آزمایشگاه‌ها اقدام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شیراز به فعالیت تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه هم اشاره و عدم قرابت دانشگاه با تشکل‌های را دانشجویی تکذیب کرد و گفت: در سال ۹۷ بیش از ۳۵۵ فقره درخواست اجرای برنامه از سوی تشکل‌ها مطرح شد که هیئت نظارت دانشگاه تنها با هفت مورد آن به دلایل موجه مخالفت کرد.

نادگران با تصریح بر اینکه حرکت تشکل‌ها در دانشگاه شیراز مطلوب است، تاکید کرد که دو شاخص رعایت قانون و حفظ امنیت و آرامش برای انجام اموری که تشکل‌ها درخواست می‌کنند، مدنظر قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه شیراز به بودجه پژوهشی اساتید این دانشگاه در سال ۹۷ هم اشاره و با بیان اینکه بودجه سال جاری برای این حوزه حدود ١۵ میلیارد تومان بوده که درصد قابل توجهی از بودجه کل دانشگاه را تشکیل داده است، عنوان کرد: علی‌رغم تنگناهای مالی اما درصد دیگری به بودجه پژوهشی اساتید اضافه شد.

نادگران با تصریح بر اینکه دانشگاه شیراز یکی از دانشگاه‌های اثرگذار در بودجه‌ریزی وزارت علوم است، اظهار کرد که در حال تغییر چارت دانشگاه و بازنگری در معاونت‌ها از دو سال گذشته هستیم.

وی تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود بازار کار بعضی از رشته‌ها اشباع شده صحیح نیست، بلکه جهت گیری رشته‌ها متفاوت شده و در حال تغییر رویکرد بعضی رشته‌ها که از متقاضیان کمتری برخوردار است، هستیم.

نادگران در بخشی از سخنانش با بیان اینکه هر ساله در دوره ارشد و دکترا دانشجویانی بدون کنکور پذیرش می‌شوند که جزو دانشجویان ممتاز هستند و طبق آیین نامه وزارت علوم می‌توانند تقاضای تحصیل در دانشگاه‌های ایران داشته باشند، گفت: ۲۵ درصد از ظرفیت ارشد و دکترای دانشگاه شیراز سالانه به این دانشجویان اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: هم‌اینک۱۷  هزار دانشجو در سه مقطع آموزشی در این دانشگاه تحت سرپرستی ٧١۴ عضو هیئت علمی مشغول به تحصیل هستند.

به گفته رئیس دانشگاه شیراز صندلی خالی در رشته‌های پرتقاضا در این دانشگاه وجود ندارد.

نادگران به حذف کنکور که مصوبه سال‌های اخیر مجلس شورای اسلامی است هم اشاره و خاطرنشان کرد: این مهم در حوزه کارشناسی در وزارت علوم و بهداشت در حال بررسی است.

نادگران تاکید کرد که حذف کنکور برای رشته‌های پرتقاضا امکان‌پذیر نیست.

وی همچنین تعداد طرح‌های استانی منعقد شده توسط دانشگاه را ۴۶ طرح به ارزش ٢٨ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد طرح‌های اساتید این دانشگاه با دستگاه‌های مختلف رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه در نظام رتبه‌بندی ISC کشور، دانشگاه شیراز رتبه سوم دانشگاه‌های اسلامی را دارد، گفت: در حال حاضر با دانشگاه‌های ترکیه، آلمان، گرجستان و مجارستان تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده و تبادل استاد و دانشجو، پروژه مشترک و پایان نامه مشترک در حال انجام است.

نادگران همچنین با بیان اینکه همدلی و همفکری خوبی در استان بین دانشگاه شیراز و دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده، گفت: دانشگاه با شهرداری شیراز در حوزه ترافیک و حمل و نقل طرحی را آغاز کرده که همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مبالغی از طرف شهرداری بابت طرح ترافیک به دانشگاه پرداخت شده که رقم قابل توجهی است و ما نیز پژوهشکده ترافیک و حمل و نقل را در این رابطه راه‌اندازی کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین با بیان اینکه به جهت قدمت ٧٠ ساله دانشگاه، خوابگاه‌ها نیاز به بازسازی و بهسازی دارند با کمک نمایندگان فارس مکاتباتی با مرکز انحام شده و در سال‌های آینده واحدهای خوابگاهی دانشگاه بازآفرینی می شود، گفت: هر ساله بودجه عمرانی برای تجهیز دانشگاه تخصیص می‌یابد که اندک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.