رئیس جهاد کشاورزی فارس: مبارزه با ملخ در سطحی به وسعت ۳۵ هزار هکتارانجام شده است

خبرپارسی – رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: مبارزه با آفت ملخ در سطحی به وسعت ۳۵ هزار هکتار تا صبح ۲۷ خرداد انجام شده وهم‌اینک مبارزه با حمله ملخ در ۱۴ شهرستان درگیر ادامه دارد .

محمدمهدی قاسمی دوشنبه ٢٧ خرداد در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان اینکه قیمت تعیین شده  مرغ در حال حاضر  ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، عنوان کرد: اگر کمبودی در بازار ایجاد شود از طریق ذخایر استراتژیک پوشش داده می ‎ شود، لذا نیازی به عرضه مرغ منجمد نیست .

قاسمی با اشاره به مشکلات عرضه و توزیع برخی محصولات کشاورزی، گفت: گوجه فرنگی و نحوه مصرف آن به سه شکل خام، فرآوری شده و صادرات آن هم اشاره و با بیان اینکه به مناطق اعلام شده که سطح زیر کشت تا چه میزان باشد تا از ضررهای احتمالی جلوگیری شود، تاکید کرد: انتظار است کشاورزان اعتماد کنند .

وی در ادامه با توجه به بارندگی های خوب امسال و پوشش انبوه گیاهی در مناطق مختلف، به شرایط حساس اقلیمی و فرا رسیدن فصل تابستان هم اشاره و با بیان اینکه بیشترین عامل آتش‌سوزی‌ها منشا انسانی دارد، گفت: اگر بی دقتی انجام شود، آتش سوزی رخ خواهد داد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین با بیان اینکه شاهد کمک بیشتر مردم و کاهش آتش سوزی‌ها هستیم، افزود: تمام مرتع داران موظف به پایش مناطق خود شده‌اند و تاکنون اطفاء حریق هم به خوبی انجام شده است .

هجوم ملخ ها و مبارزه با این آفت موضوع بعدی بود که رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به آن پرداخت و گفت: مبارزه با آفت ملخ در سطحی به وسعت ۳۵ هزار هکتار تا صبح ۲۷ خرداد انجام شده وهم‌اینک مبارزه با حمله ملخ در ۱۴ شهرستان درگیر ادامه دارد .

او افزود: براساس پیش‌بینی کارشناسان فائو، اعلام هجوم دسته‌جات میلیونی ملخ‌ها به استان شده بود که خوشبختانه این حالت تاکنون حادث نشده و  اگرچه براساس هشدارها حمله و حضور ملخ در فارس قرار بود تا ۳۰ خرداد ادامه داشته باشد، اما در فارس برای مقابله با این آفت تا پایان تیر و ابتدای مرداد، چاره اندیشی شده است.

قاسمی همچنین با بیان اینکه در بخش کشاورزی به دنبال علمی، فنی و مهندسی کردن امور کشاورزی هستیم و بر همین مبنا نظام نوین ترویج کشاورزی را با قوت استمرار می‌دهیم، افزود: سایر اقدمات نیز با بر پایه و محور آب است وهر  اقدام و فعالیتی که در بخش کشاورزی می‌خواهد انجام شود نگاهی به نهاده آبی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص چگونگی توزیع و قیمت گذاری شکر پاسخ داد: روزانه به طور متوسط ۴٠٠ تا ۵٠٠ تن شکر در استان توزیع می‌شود، گفت: در یک مقطع به دلیل سیل خوزستان و مشکلاتی که در کارخانجات نیشکر این استان ایجاد شد با مشکل در توزیع و افزایش قیمت آن مواجه شدیم .

وی  قیمت شکری که در اختیار صنوف و صنایع قرار می‌گیرد را ٣۴٠٠ تومان اعلام و  با بیان اینکه بیش از سه هزار تن برنج خارجی در انبارها داریم، اضافه کرد: مردم متقاضی خرید این نوع برنج به میزان هر کیلو هفت هزار تومان نیستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.