دومین مرکز صدور روادید کشور در فرودگاه شیراز افتتاح شد

خبرپارسی – با افتتاح مرکز صدور روادید الکترونیک کشوردر شیراز، فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز، دومین فرودگاه کشور است که به این سامانه مجهزمی شود .

اسماعیل تبادار، چهارشنبه ۹ خرداد در آیین آغاز به کار مرکز صدور روادید الکترونیک در فرودگاه بین المللی شیراز، این فرایند را از جمله اقدامات مثبت برای تسهیل روند خدمات رسانی به گردشگران و رونق گردشگری دانست و گفت: بی تردید این اقدام زمینه ساز رضایتمندی بیشتر گردشگران خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای رونق گردشگری باید مزایا و ظرفیت های گردشگری این استان و شهر شیراز بیش از پیش به دنیا معرفی شود، افزود: امروز دشمنان و بدخواهان نظام و کشور به دنبال نشان دادن یک تصویر ناامن از کشورمان در دنیا هستند که همگان باید برای زدودن این تصور نادرست بکوشیم.

استاندار فارس اعتقاد دارد که هرچه بتوانیم در ابعاد مختلف ضمن معرفی مناسب ظرفیت ها و داشته های گردشگری، شرایط، امکانات و زیرساخت ها را نیز برای حضور گردشگران در استان فراهم کنیم، این امر کمک بزرگی به رونق گردشگری و به تبع آن رونق اقتصادی استان خواهد بود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه نیز در آیین افتتاح دومین مرکز صدور روادید الکترونیک کشور در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز، بیان کرد: راه‌اندازی این سامانه در شیراز تاثیر فراوانی بر حضور گردشگران بیشتر به فارس خواهد داشت .

وی با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شیراز دومین فرودگاه مجهز به روادید الکترونیک در کشور است، افزود: راه‌اندازی این مرکز باعث کاهش زمان در صدور ویزا خواهد شد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس با اشاره به تبلیغات نادرستی که در رابطه با ایران وجود دارد، افزود: افتتاح این مرکز راهی برای خنثی سازی چنین تبلیغاتی محسوب می‌شود.

معاون وزارت امور خارجه نیز با بیان اینکه صدور الکترنیکی روادید در فرودگاه شیراز حرکت مهمی در جذب گردشگر بوده  که این امر بدون همکاری نیروی انتظامی ممکن نبود، گفت: ترمینال فعلی فرودگاه شیراز در شان و جایگاه گردشگری شیراز نیست و باید به این مهم توجه ویژه شود .

حسین پناهی آذری با یادآوری این موضوع که امروز وضعیت گردشگری ایران به مراتب از گذشته بهتر است، تصریح کرد: شیراز از قطب‌های بزرگ گردشگری کشور بوده که باید در راستای  توسعه صنعت گردشگری نسبت به دیگر استانن‌ها تلاش بیشتری شود.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس نیز با با اشاره به توسعه صنعت هوانوردی از اجرای ۶۶۰ میلیارد تومان پروژه توسعه‌ای در فرودگاه شیراز خبر داد و گفت: با اتمام کامل این پروژه‌ها، فرودگاه شیراز به میزبان بیشترین پروازهای خارجی تبدیل می‌شود .

رضا بدیعی‌فر یکی از مباحث توسعه گردشگری در دنیا را موضوع تسهیل گردشگری عنوان کرد و گفت : یکی از مزایای توسعه گردشگری موضوع ارزآوری است که تفاوت مهمی با ارز فروش نفت دارد، چرا که ارز حاصل از گردشگری قابل بلوکه شدن نیست و درآمد آن مستقیم به سفره مردم وارد می‌شود .

فرمانده انتظامی فارس نیز در این آیین تاکید کرد: امروز کشور ما در مباحث الکترونیکی فرودگاهی دارای جایگاه شاخصی است و پروژه روادید الکترونیک همکاری نیروی انتظامی و امور خارجه بود .

سردار احمدعلی گودرزی تصریح کرد: صدور روادید الکترونیکی می‌تواند از بروز دسیسه و تقلب جلوگیری کند و از طرفی انجام سریع کار گردشگران خارجی می‌تواند جلوه زیبایی از امنیت کشور باشد .

وی  با اشاره به اینکه  طی چهار سال گذشته تنها یک مورد سرقت از گردشگران خارجی در فارس گزارش شد که در کمترین زمان دستگیر شدند، گفت: آنچه که امروز شاهد هستیم تبلیغات نادرستی علیه کشور بود که خوشبختانه پلیس امروز توجه ویژه‌ای به امنیت گردشگران دارد .

فرمانده انتظامی فارس یادآور شد: اجرای طرح مکنا نیز با اولویت مکان‌هایی در دستور کار قرار گرفتند که افراد خارجی در آن تردد داشتند و امروز نیز پلیس گردشگری دارای جایگاه مناسبی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.