دومین همایش ملی “دستاوردهای نوین در آموزش و مترجمی زبان انگلیسی” در شیراز برگزار می‌شود

رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز، از برگزاری دومین همایش ملی دستاوردهای نوین در آموزش، ادبیات و مترجمی زبان انگلیسی به میزبانی این موسسه در شهریورماه امسال خبر داد.

دکتر ابراهیم حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موسسه آموزش عالی زند یک رسالت اجتماعی دارد که باید همه افراد جامعه را در بر بگیرد، افزود: در این راستا مجوز یک درمانگاه یا پلی کلینک گرفته شده که طی چند روز آینده افتتاح می شود و دامنه خدمت رسانی آن به کل جامعه است.

او افزود: موسسه آموزش زند به دنبال احصای مسائلی است که در جامعه وجود دارد که حل مشکلات توسط شرکت های دانش بنیان و تبدیل علم به ثروت و کارآفرینی یکی از این حوزه ها است.

حسینی خاطرنشان کرد: اخیرا همکاری گسترده ای بین موسسه زند و موسسه سرم سازی رازی که به عنوان یکی از نهادهای مهم علمی کشور محسوب می شود انجام شده و یک تفاهم نامه در زمینه بیوتکنولوژی منعقد شده است.

او ادامه داد: یکی دیگر از اهداف موسسه ما ارتباط گیری با موسسات و مراکز مهم علمی کشور و جهان است که یکی از راهکارهای آن برگزاری همایش های مختلف با حضور دانشمندان، فرهیختگان و دانشگاه های بزرگ و مهم علمی است که در همین راستا همایش زبان انگلیسی توسط معاونت پژوهشی در طی سال های گذشته برگزار شده است.

حسینی تصریح کرد: همایش آموزش و دستاورد های زبان انگلیسی یکی از اقدامات بزرگ موسسه در راستای اهداف آن است.

رئیس موسسه آموزش عالی زند همچنین گفت: زبان انگلیسی یکی از مهمترین زبان های دنیا است به دلیل این که زبان اصلی مقالات و متون علمی می باشد.

در ادامه این نشست شیوا صدیقی، دبیر علمی همایش و معاون پژوهشی موسسه آموزش عالی زند شیراز گفت: سال گذشته میزبان دومین همایش موسسه تحت عنوان نخستین همایش ملی دستاوردهای نوین در زبان انگلیسی بودیم و موفق شدیم حمایت بسیاری از مراکز و نهاد ها در شیراز را داشته باشیم.

او افزود: در این راستا ۳۰۰مقاله به دبیرخانه جشنواره سال گذشته ارسال شد و توانستیم بسیاری از مقالات را در پایگاه استنادی نمایه کنیم.

صدیقی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال دانشجویان و پژوهشگران در سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که موسسه زند شیراز توانایی اجرای چنین برنامه ای در سطح ملی را دارد و می تواند موفق باشد.

دبیر علمی همایش مذکور همچنین گفت: آموزش، مترجمی، زبان شناسی رایانشی از جمله محورهای جشنواره است که امیدواریم بتوانیم علاوه بر جذب محققان این حوزه، افراد علاقه مند بین رشته ای هم به این سمت گرایش پیدا کنند.

او افزود: معاونت پژوهشی موسسه زند شیراز همواره در نظر دارد تا فعالیت های خودش را در سطح ملی محدود نکند و در سطح بین المللی گسترش دهد و این رویداد فرصت مناسبی برای نشان دادن این توانایی است.

صدیقی تصریح کرد: دانشگاه والی سنت اندونزی و دانشگاه اینارو ترکیه ۲دانشگاه مهم آسیایی هستند که با پیگیری های فراوان توانسته ایم در عرصه بین المللی حمایت موسسه را توسط آنها جذب کنیم.این دانشگاه ها در زمینه زبان انگلیسی موفق هستند و زمینه ساز حضور کشورهای دیگر و محققان بین المللی در موسسه و همایش خواهد بود.

او اضافه کرد: دانشگاه های شهید چمران اهواز، جهرم، انجمن زبان شناسی نیز از جمله مراکزی هستند که حامی موسسه و همایش ها خواهند بود و امیدواریم بتوانیم در حوزه پژوهشی کشور که اولویتی مهم است گام های اساسی برداشته و بسیاری از دغدغه های کشور و نیازمندی ها را برطرف کنیم.

او از همه محققان دعوت کرد تا در همایش شهریور ماه حضور داشته باشند.
صدیقی در پایان نیز گفت: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت همایش تا تاریخ ۲۷ خرداد ماه چیکده مقالات و تا ۷مرداد ماه اصل مقالات را ارسال کنند.

در ادامه این نشست رشیدی نایب دبیر علمی همایش نیز گفت: کنفرانس ها نقش مهمی در برگزاری همایش ها دارد که یکی از آنها ارتباط گیری بین محققان، اساتید و پزوهشگران است و می تواند رشد علمی را دربرگیرد.

او با بیان اینکه در حوزه های آموزش، زبان شناسی، ترجمه و ادبیات انگلیسی دارای اقدامات موثری برای ترویج زبان انگلیسی هستیم، افزود: استفاده از رایانه در زبان انگلیسی حوزه جدیدی است که در همایش پیش رو از آن به عنوان یک محور مهم استفاده خواهیم کرد.

رشیدی افزود: موسسات و دانشگاه هایی که از کنفرانس حمایت می کنند نقطه قوتی است تا برای جذب مخاطب موثر باشد و نشان می دهد که همایش ما دارای چه اهمیت و ارزش هایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.