دفاع اتوبوسی؛ بد برای کی‌روش، خوب برای مورینیو!

خبر پارسی نقل از بانک ورزش- تیم ملی فوتبال ایران با کسب یک امتیاز از بازی نخست، به قول کارلوس کی‌روش همچنان در جام ماند. نکته‌ای که ایران را در این بازی از نیجریه متمایز می‌کند اما دقیقا خود کارلوس کی‌روش است. سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان برخلاف همتای آفریقایی خود می‌دانست از این بازی چه می‌خواهد و به آن رسید، حتی با دفاع اتوبوسی. در سوی مقابل اما شاگردان کشی در اکثر دقایق بازی بی‌هدف و باصطلاح دورهمی بازی می‌کردند.

شاید امروز که همه به جان کی‌روش و تیمش نق می‌زنیم نباید فراموش کنیم که دفاع اتوبوسی، واژه‌ای است که به دفاع تیم چلسی با سرمربیگری آقای خاص فوتبال جهان اطلاق می‌شود و در همین کشور خودمان هزار و یک شیفته و شیدا دارد. جالب اینجاست که وقتی مورینیو دست به چنین دفاعی می‌زند همه از سختی اجرای آن و توانمندی‌های خاص ژوزه حرف می‌زنند اما به تیم ملی فوتبال کشورمان که می‌رسد، می‌شویم یک تیم دست و پا بسته و بی‌خاصیت!

اگر ایران با تاکتیک دفاعی کی‌روش موفق به کسب یک امتیاز شد نباید فراموش کنیم که هر مربی بر اساس داشته‌هایش برنامه‌ریزی می‌کند. مطمئنا مربی مطرحی در سطح کی‌روش آنقدر روی بازیکنانش شناخت دارد که اگر توان کسب سه امتیاز را در آنها ببیند، برنامه‌هایش را تغییر بدهد. شاید نکته‌ای که منتقدان کی‌روش فراموش کرده‌اند این است که ما شب گذشته با «نیجریه» بازی کردیم و از آنها امتیاز گرفتیم، نه از قطر و بحرین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.