دریبل دو طرفه صادق عابدین توسط مشفقیان و کمانه!/همیشه «توپولوف» مقصر است!

خبرپارسی-عادت ماست. تصادف های منجر به فوت معمولا از دیدگاه عده ای اینگونه تحلیل می شود که یا نقص فنی خودرو علت تامه تصادف است یا راننده خدابیامرز. در سقوط های هواپیما هم عادت کرده بودیم«توپولوف» را مقصر بدانیم. کسی که یا نباشد یا بی زبان باشد مقصر اصلی است.

این رویه را عمدتا” در عالم سیاست هم دیده ایم.به دنبال پخش اظهارات سرپرست هیات فوتبال فارس در برنامه تلویزیونی صعود و مقصر قلمداد کردن محمدرضا مشفقیان و برق منطقه ای در ماجرای واگذاری باشگاه برق، مشفقیان جوابیه ای مکتوب به آن برنامه ارسال نمود که در بخش هایی از آن آمده بود«به سبب منع دولت از هزینه کرد در ورزش حرفه ای و با نامه استاندار وقت باشگاه برق به شخص مورد نظر استاندار واگذار گردیده و اداره کل ورزش و هیات فوتبال استان در جریان کامل ماجرا بوده اند زیرا اگر اطلاع نداشتند هر زمانی می توانستند مانع از این امر شوند.تاکنون هم از دفتر هیات عمومی دیوان عدالت اداری دستور و نامه ای درباره غیرقانونی بودن واگذاری به برق منطقه ای نرسیده است»

مشفقیان آشکارا کوشیده بود تا توپ را در زمین استاندار وقت بیاندازد و خود را تبرئه نماید.تلاشی که به نظر بی ثمر است.

کمانه مدیرکل ورزش استان هم که در برنامه حضور داشت در این باره گفت«واگذاری برق واگذاری یک موزه ۷۰ ساله بود و باید در چارچوب قانون صورت می گرفت. ما اگر می گوییم بدون اطلاع ما بوده بحث اطلاع رسانی رایج نیست بلکه مالک باید پروانه باشگاهداری می گرفت اما شرایط آن را نداشت و ما این موضوع را مکتوب به اطلاع استانداری رسانده بودیم اما پاسخی دریافت نشد.

الان هم می گوییم هر کس که مالک است را معرفی کنید تا برای گرفتن پروانه اقدام کند. مدیر برق را مشخص کنید تا بدانیم با چه کسی طرف هستیم.»

کمانه درپاسخ این سئوال نوشادی مجری برنامه که اگر فارسی شرایط کار را نداشت چرا مانع او نشدید گفت« او پولی را وارد مجموعه کرده و ضرری نزده بود.اکنون گره کار کور شده!»

وی در خصوص اینکه رای دیوان ابلاغ شده یا خیر هم اظهار داشت«ما مدارکی داریم که دستور اولیه ابلاغ شده و طی نامه ای به استانداری هم در این باره کسب تکلیف کرده ایم و انتظار داریم سریع تر جواب ما را بدهند تا بتوانیم تصمیم گیری کنیم»

کمانه در این باره که راهکار نجات برق چیست گفت«این کار یک مشکلات حقوقی دارد. باشگاه به نام شخصی حقیقی واگذار شده.باید این مشکل حقوقی حل شود و برق منطقه ای وقتی باشگاه به دولت برگشت بگوید نمی تواند تیمداری کند تا برای آن تصمیم گیری کنیم»

به گزارش خبر پارسی فرافکنی ها و فرار به جلوها در بحث برق همچنان ادامه دارد وهر کی برای برائت خود تلاش دارد دیگری را مقصر بداند. در این بین کمانه و مشفقیان هر دو درصدد دریبل دو طرفه صادق عابدین برآمده اند اما نمی توان واقعیات را نادیده گرفت.

سئوال اصلی از مشفقیان این است که کجای قانون آمده که با نامه استاندار می توان یک موسسه دولتی را بدون تشریفات قانونی و رایگان به فردی خاص واگذار کرد؟ اگر نامه استاندار برای شما حجت است چرا در گذشته در قبال همه درخواست های استاندارهای پیشین درباره حمایت از باشگاه تمکینی صورت نمی گرفت؟ اگر امروز استاندار طی نامه ای از شما موضوعی فراتر از قانون را خواستار شود چشم بسته می پذیرید؟ پس تکلیف قانون و مقررات چیست؟ بهتر نبود در این صورت به همه استان ها ابلاغ شود قانون و مقررات مملکت داری نداریم و هر آنچه استاندار بگوید نعوذبالله وحی منزل است؟ فکر می کنید با این استدلال، همه قصور از شما برداشته می شود؟

سئوالی که کمانه باید پاسخگوی آن باشد هم این است که به صرف اینکه حسین فارسی در آن زما آورده ای داشت و هزینه ای کرد باید چشم را بر قانون می بستید و مانع فعالیت غیر قانونی او نمی شدید؟ این ابن الوقت بودن نیست؟  به قول خودتان داریم درباره یک موزه ۷۰ ساله حرف می زنیم.همین مصلحت اندیشی های گاه و بیگاه بوده که برق ۷۰ ساله را به نابودی کشانده. سهم شما در این ماجرا کم نبوده و نیست.

نکته مهم که هر دو طرف نمی خواهند به آن اعتراف کنند این است که آن زمان هر دوی این مدیران به هر دلیلی حالا برای حفظ منصب یا هر دلیل دیگری صلاح دیده اند تسلیم خواسته غیرقانونی استاندار وقت شوند اما حالا که استاندار تغییر کرده توپ را به زمین او می اندازند غافل از اینکه در مقابل قانون چنین استدلال های ساده و عامیانه ای فقط ضعف مدیریت افراد را برملا می سازد و بس.

درباره عدم ابلاغ رای دیوان هم وکیل پیشکسوتان برق شیراز به نکاتی اشاره می کند«اتفاقا برنامه صعود را دیدم و خوشبختانه آن را دوستان ضبط هم کرده اند. همین جوابیه را به دیوان عدالت ببریم برای اثبات تخلف دوستان کافی است.جوابیه آقای مشفقیان عذر بدتر از گناه بود.نسخه ابلاغ شده دستور موقت دیوان را داریم . هر چند آقای مشفقیان سعی کرده بود با زیرکی بگوید دستوری از« هیات عمومی» دیوان به دست ما نرسیده و راست هم می گود چون دستور موقت را شعبه اول دیوان صادر کرده و ربطی به هیات عمومی دیوان ندارد اما این مسئولیت آنها را رفع نمی کند. دستور موقت دیوان بیش از یک هفته است ابلاغ شده و ما به احترام حضور آقای مشفقیان در کربلای معلی پیگیری نکردیم اما در برگشت هم با همان روحیه سابق سعی دارد دستور را نادیده بگیرد. کار را به جایی رساندند که برق به جویبار هم نرفت و از لیگ دو کنار گذاشته شد و این ضرر مضاعف را هم باید پاسخگو باشند.. روز شنبه مراتب عدم اجرای دستور موقت را به دیوان اعلام خواهیم کرد تا مشخص شود رای ابلاغ شده یا خیر و مجازات استنکاف از رای دیوان چیست.»

اوادامه داد«برای فرار از واقعیات اخیرا بحث هایی شده که موسسه برق شیراز اصلا دولتی نبوده! دلیلی مضحک که اگر مطرح شود همه بیان کننده ها را زیر سئوال می برد. موسسه خصوصی بوده اما سالها دولت برای آن هزینه کرده؟ موسسه خصوصی بوده اما به سبب منع هزینه کرد دولت در ورزش دوباره به بخش خصوصی واگذار شده؟ موسسه خصوصی بوده اما ما صورتجلسه ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها را با امضای خود مهندس مشفقیان داریم که گفته به سبب اجرای اصل ۴۴ باشگاه را به حسین فارسی داده اند. اصل ۴۴ چه ارتباطی به موسسات خصوصی دارد؟ موسسه خصوصی بوده چرا آقایان در مجمع آن حضور داشته و برایش تعیین تکلیف کرده اند؟ اینکه مغایر با قانون عدم اشتغال مدیران دولتی در شرکت ها و موسسات خصوصی است و پیگرد قانونی دارد.ما نامه مهندس مشفقیان را داریم که به فدراسیون نوشته تیم را به فارسی واگذار کرده ایم و بدهی ها هم ظرف شش ماه توسط ما پرداخت می شود. چرا دولت باید بدهی ها را می پرداخت؟ اشتباهی صورت گرفته و ادامه آن فقط کار آنها را سخت تر می کند. یک جایی باید بپذیرند که اشتباه کرده اند تا بتوان کار را اصلاح کرد.

 به نظر من بهترین راه برای برق منطقه ای این بود و هست که متعاقب رای دیوان عدالت اداری دو خط نامه به استانداری می نوشتند و رونوشت را به اداره ورزش و هیات فوتبال می دادند که ما بر اساس دستور استاندار وقت باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کردیم و حالا قانون می گوید این واگذاری ایراد داشته و باید متوقف شود. ما هم نمی توانیم تیمداری کنیم.این شما و این برق و این هم اداره کل ورزش. نه اینکه هر روز کار را گره کورتر بزنند و خودشان را گرفتارتر نماید. الان اگر مشخص شود واگذاری غیر قانونی بوده مهندس مشفقیان باید پاسخگوی ضرر و زیان فارسی و سایر افراد باشد. این را قانون مسئولیت مدنی می گوید. هیچ کس هم نمی پذیرد که بگویند استاندار دستور داده بود. بهتر است این بار تصمیم مناسبی بگیرند چون قانون با کسی تعارف ندارد»

 

2 دیدگاه برای “دریبل دو طرفه صادق عابدین توسط مشفقیان و کمانه!/همیشه «توپولوف» مقصر است!

  1. واقعا کمانه لیاقت مدیریت ورزش استان راندارد .این از وضع تیم برق .این از ماجرای ورزش رنج دیده فارس که صدای استاندار محترم را هم در اورد.د ر برنامه 90 هم که بخاطر چمن رنگزده درکشور مورد تمسخر قرار گرفت .کافی است یکسر به اداره ورزش استان بزنید.و ببینید چه سکوت وارامشی حکمفرماست .واز رفت امد ورزش و ورزشکار بدلیل بی انگیزگی که برای جامعه ورزش به وجود اوردهاند هیچ خبری نیست .اقایان مسئول به فکر ظلمی که به ورزش فارس وارد شده باشید !!!!!!!!!!!تامل جائز نیست

  2. ساخت مجسمه های آقایان کمانه ومشفقیان باید بدلیل خوشخدمتی ونگهداشت میز شان در اولویت کارهای شهرداری قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.