دانشگاه صنعتی شیراز می‌تواند پیشران باشد

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: فعالیت دانشگاه صنعتی شیراز در بخش‌های شیمی و مهندسی شیمی می‌تواند در هم‌افزایی با سایر نهادها و دانشگاه‌هایی که در منطقه وجود دارد، پیشران حوزه علم و فناوری و به ویژه در زمینه پژوهشی برای کشور باشد.

پیمان صالحی دوشنبه ۱۸ بهمن در آیین افتتاح دانشکده شیمی و مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شیراز در شهر صدرا، افزود: خوشحالم که علاوه بر دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز هم به عنوان یک دانشگاه مکمل در فعالیت‌های علمی و فناوری فعال شده است.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که هم در منطقه و هم جنوب کشور داریم چه از منظر محصولاتی مانند کاتالیست‌ها که در کشور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، مواد اولیه دارویی و محصولات دیگری که در صنایع پلیمری استفاده می‌شود، فعالیت دانشگاه صنعتی شیراز در بخش‌های شیمی و مهندسی شیمی می‌تواند در هم‌افزایی با سایر نهادها و دانشگاه‌هایی که در منطقه وجود دارد، پیشران حوزه علم و فناوری و به ویژه در زمینه پژوهشی برای کشور باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز هم با اشاره به افتتاح دانشکده شیمی و مهندسی شیمی این دانشگاه، گفت: این دانشکده از مهرماه سال آتی و پس از تجهیز آزمایشگاه‌ها و فروکش کردن کرونا پذیرای حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ دانشجو خواهد بود.

محمدمهدی علویان مهر افزود: دانشگاه صنعتی شیراز دارای ۱۰ دانشکده و ۵۱ رشته مقطع است که امروز شاهد افتتاح دانشکده شیمی و مهندسی شیمی آن با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال بودیم.

او خاطرنشان کرد: برای ساخت و راه‌اندازی موتورخانه مرکزی و کانال‌های تاسیساتی که دانشکده عمران و محیط زیست، دانشکده هوا فضا، دانشکده برق و الکترونیک، دانشکده شیمی، دانشکده مهندسی صنایع، کتابخانه مرکزی و دیگر بخش‌های این مجموعه را پوشش می‌دهد ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.