دانشگاه زند شیراز در مسابقات ورزشی منطقه ۷ اول شد

دانشگاه زند شیراز در مسابقات ورزشی منطقه ۷ کشور به مقام اول رسید.

آیین تجلیل از دانشجویان ورزشکار این موسسه آموزش عالی با حضور جمعی از مدیران ارشد و اساتید موسسه آموزش عالی زند شیراز، مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس و شماری از روسای هیات‌های ورزشی استان برگزار شد.

رئیس دانشگاه زند شیراز در این مراسم گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، تحصیل، تهذیب نفس و ورزش سه عامل اصلی پیشرفت جوانان است.

به نقل از دانشگاه زند، سید ابراهیم حسینی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بر پرورش جسم و تعالی روان به موازات پیشرفت‌های علمی افزود: جامعه‌ای سالم، پویا و سازنده است که دارای انسجام اجتماعی باشد و فعالیت‌های ورزشی از مهم ترین عواملی است که زمینه رشد و بالندگی انسجام اجتماعی را پدید می‌آورد. در همین راستا اهمیت دادن به علم، توجه به ورزش، سلامتی و نشاط دانشجویان در اولویت و دستور کار دانشگاه زند شیراز قرار دارد.

او گفت: وزرات علوم هر ساله یک المپیاد ورزشی میان دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌کند. بر اساس تصمیمات وزرات علوم، کشور به چند منطقه تقسیم شده که دانشجویان استان‌های فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد تحت عنوان منطقه ۷ در رشته های ورزشی مختلف به رقابت می پردازند و تیم های برنده در المپیادهای ورزشی مسابقات سراسری کشوی شرکت خواهند کرد.

رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز با قدردانی از تلاش‌های دانشجویان ورزشکاری که در این دوره از مسابقات خوش درخشیدند، اظهار کرد: از موسسه آموزش عالی زند شیراز ۱۸ تیم در این مسابقات شرکت داشتند موسسه آموزش عالی زند شیراز در مسابقات ورزشی منطقه ۷ کشور به مقام اول رسید که تمام تیم‌ها موفق به مدال آوری شدند.

حسینی با بیان اینکه تعداد زیادی از مدال‌های طلای مسابقات به ورزشکاران موسسه آموزش عالی زند شیراز اختصاص یافت، عنوان کرد: المپیاد سراسری دانشجویان در اوایل مرداد ماه در شهر تبریز برگزار خواهد شد و امیدواریم دانشجویان این مرکز آموزش عالی با تکرار موفقیت‌های پیشین حضور قدرتمندی در مسابقات کشوری داشته باشند و برگ زرینی را بر افتخارات استان پهناور فارس و کلانشهر شیراز که مهد علم و ادب است اضافه کنند.

او در ادامه این موفقیت را حاصل تلاش و کوشش دانشجویان و فراهم کردن امکانات لازم برای تمرین و ممارت آنها دانست و گفت: دختران و پسران دانشجو مرکز آموزش عالی زند به موازات هم در این مسابقات کارنامه زرینی بر جای گذاشتند و مدال آوری آنها زمینه ساز امیدواری‌های بیشتر در آینده است.

حسینی همچنین با تشریح جزییاتی از این مسابقات خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات بیش از ۱۵۰ دانشجو از موسسه آموزش عالی زند شیراز در رشته‌های فوتسال، دومیدانی، بسکتبال، والیبال، شنا، تنیس روی میز، کشتی و سایر رشته های پرمخاطب ورزشی شرکت کردند و در نهایت موفق به کسب مدال‌های رنگارنگی شدیم.

در ادامه این مراسم معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: موفقیت‌های دانشجویان در کسب مدال‌های استانی، کشوری و جهانی از تاثیرگذاری عمیقی برخوردار بوده و زمینه رشد و تعالی جامعه و انزوای آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

محسن کریمی با بیان این که ارزش موفقیت‌های ورزشی و علمی دست کمی از یکدیگر ندارند اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه الگوسازی است. بدین معنا که استعدادهای برتر ورزشی و علمی را جذب کرده و به عنوان الگویی موفق در برابر سایر دانشجویان و نسل جوان قرار می‌دهد.

او با ابراز مسرت پیرامون حضور در جمع دانشجویان قهرمان موسسه آموزش عالی زند شیراز گفت: دانشگاه در حوزه‌های جوان گرایی و جوان محوری رسالت‌های مهمی در دوش دارد و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با همکاری هیات‌های ورزشی نسبت به برگزاری سمینارهای تخصصی در ورزش‌های مختلف اقدام می‌کند و تعامل خوبی با مراکز دانشجویی دارد.

در ادامه این مراسم معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی زند شیراز هم  گفت: جوانان ورزشکار نماد سالم زیستی هستند و می‌توانند الگوی مناسبی برای جامعه، دانشجویان و به ویژه گروه همسانان خود باشند.

فائزه فریدونی با تشریح گوشه ای از موفقیت های این مرکز علمی اظهار کذد: موسسه آموزش عالی زند شیراز با ۱۸ تیم متشکل از دختران و پسران در رشته‌های مختلف ورزشی در مسابقات منطقه ۷ کشور (استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) شرکت کردند که خوشبختانه تمام تیم‌های اعزامی موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شده و جواز حضور در مسابقات کشوری را یافتند.

او افزود: موسسه آموزش عالی زند در مجموع با کسب ۱۰ مدال قهرمانی، ۳ نایب قهرمانی و پنج مقام سومی به مسابقات کشوری راه یافت و دانشجویان این مرکز آموزش عالی با کسب ۳۱ مدال طلا، ۲۴ مدال نقره و ۲۳ مدال برنز در بخش انفرادی بیشترین سهمیه المپیاد کشوری را کسب کرده و خوش درخشیدند.

فریدونی اضافه کرد: موسسه آموزش عالی زند شیراز به عنوان یک دانشگاه جامعه محور به فعالیت‌های سالم زیستی و سلامت جسم و روان در سطح جامعه و به ویژه اقشار جوان نگاه ویژه‌ای داشته و در این راستا با تامین امکانات و زیرساخت‌های لازم گام‌های بلندی در راستای ظهور و درخشش استعدادها در زمینه‌های علمی و ورزشی برداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.