دانشگاه آزاد از وابستگی به شهریه دانشجویان خارج می‌شود

خبر پارسی – نقل از خبرنما-نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در جنوب کشور گفت: این دانشگاه از وابستگی به شهریه دانشجویان؛ خارج و درآمدزا می‌شود.

کریم زارع اظهار کرد: کاهش وابستگی این دانشگاه به شهریه و جیب دانشجو شدنی است و برای تحقق این موضوع برنامه داریم.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در جنوب کشور افزود: در حال حاضر بخشی از دانشگاه‌های کشور موفق شدند حقوق کارکنان و اساتید خود را از درآمدهای خود پرداخت کنند و به شهریه دانشجویان در این زمینه وابسته نباشند.

وی گفت: سیاست‌گذاری ما به این شکل است که در پنج سال آینده باید میزان وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان تا ۴۰درصد کاهش یابد.

زارع با بیان اینکه درآمدزایی در دانشگاه آزاد با ظرفیت‌های زیادی که وجود دارد، شدنی است، ابراز داشت: در حال حاضر اگر حدود ۳هزار اختراعی که در اختیار داریم را بتوانیم با جذب سرمایه‌گذار آنها را تبدیل به درآمد کنیم، می‌توانیم در راستای کاهش وابستگی به شهریه گام برداریم.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در جنوب کشور تصریح کرد: در افق ۱۴۰۴دانشگاه آزاد باید به یک دانشگاه کارآفرین، با کیفیت جهانی تبدیل شود و رتبه نخست منطقه را نیز از آن خود کند.

این مسئول دانشگاهی ادامه داد: باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد در کنار نیروهای چابک، دو ظرفیت دیگر برای پیشرفت و تحول در این دانشگاه است به طوری‌که می‌توان گفت باشگاه پژوهشگران جوان قلب تپنده‌ای است که اهداف چشم‌انداز ما در ۱۴۰۴را شدنی می‌کند.

وی تاکید کرد: ساز و کار کاهش وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویی را علاوه بر مسائل ذکر شده، با ایجاد پارک علم و فناوری، ارتباط با صنعت و تجاری‌سازی ایده‌های علمی دنبال می‌کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.