خبر پارسی از پشت به استاندار خنجر نمی زند!/نقد سازنده تنها سلاح ماست!

خبر پارسی – فرزاد صدری – بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از مهمترین دلایل رای مردم به حسن روحانی مشی اعتدال گرایانه این شیخ دیپلمات بود.
حادثه دوم خرداد ۷۶ وقتی به پروژه عبور از رئیس دولت اصلاحات انجامید،دستاوردی تلخ مانند روی کار آمدن رئیس جمهوری چون احمدی نژاد داشت که نه از عقبه فکری لازم برخوردار بود و نه قائل به مشورت با بزرگان و نخبگان جامعه بود . او هرچه در لحظه تشخیص می داد به آن تشخیص اقتدا می کرد حتی اگر این تشخیص برکناری وزیر خارجه اش در یک ماموریت دولتی بود!
تشخیص های لحظه ای او و ادبیات تهاجمی و نسنجیده اش به همراه اعتماد به نفس کاذبش وی را روز به روز از مردم و حامیان سیاسی اش دور کرد تا وقتی می خواست قدرت را تحویل دهد،صندلی ریاست جمهوری شبیه ایستادن در میدان مین باشد. صندلی خطرناکی که نشستن بر روی آن جسارت و هوشمندی می خواست.
وقتی حسن روحانی با شعار تدبیر به صندلی یاد شده رسید وضعیت را خیلی خرابتر از آنچه پیش بینی می شد دید.مین ها همه در میدان منفجر شده بود و عمق ویرانی فراتر از پیش بینی ها بود.جایی که استاندار فارس درست در روزهایی که حسن روحانی به جای اعلام برنامه هایش از ویرانی ها می گفت،اعلام کرد : خسارت های وارده در طول هشت سال گذشته، هم مانند خسارت های هشت سال دفاع مقدس بود.
همین یک جمله کافی بود که استاندار فارس خاستگاه فکری اش را تبیین کند و یادمان نرود که چگونه دولت را تحویل دادیم و چگونه تحویل گرفتیم.استاندار که بر روی کار آمد همه همفکران ما در بیانیه هایی جداگانه اعلام کردند سهمی از قدرت نمی خواهند.گروهی به بیانیه خود وفادار ماند و گروهی فردای بیانیه به چانه زنی در طبقه ششم استانداری پرداختند!
خبر پارسی در همه این روزها مشی مشخص خود را دنبال کرد و یار منتقد استاندار باقی ماند. قبلا هم نوشتیم:تخریب ها به زعم و گفته استاندار رخ داده و اکنون زمان ساخت مجدد و احیای بنایی است که تنه به تنه ویرانه های جنگ می زند.آبادانی اما بسیار سخت تر از تخریب است.روزی بیانیه در حمایت از استاندار می دهیم و شعار می سازمت وطن سر می دهیم و احمدی را گزینه مطلوب استانداری می دانیم روزی دیگر و در حضور رئیس جمهور شعار استعفای او را طراحی می کنیم چون قصد داریم از اعتدال عبور کنیم!شعاری که البته در نطفه خاموش شد و جز تعدادی انگشت شمار برای چند ثانیه آن را تکرار نکرد.
آرشیو خبر پارسی و انتقاداتش علیه استاندار موجود است و به هیچ عنوان نه می خواهیم از او قهرمان بسازیم که هنوز هم بر ادامه کار چند مدیر در استان و فضای امنیتی دعوت از فعالان سیاسی گلایه داریم و خواهیم داشت اما به عنوان یک رسانه اصلاح طلب می خواهیم تفکر اصلاح طلبی نشر پیدا کند و معتقدیم احمدی که عالی ترین پست مدیریتی یک استان را در دوره اصلاحات تجربه کرده با همه انتقادات پیش رو می تواند در نشر تفکر اصلاح طلبی ما را یاری دهد .با این یادآوری که دولت حسن روحانی دولت اصلاحات نیست و توقع ما از استاندار توقع در جهت مشی اعتدال گونه دولت تدبیر و امید است. امروز مردم از تندروی‌های هر دو جناح خسته شده‌اند و خط اعتدال می‌تواند کشور را از وضعیت کنونی نجات دهد.این واقعیتی است که پیش روی ماست و از آن گریزی نیست.
وقتی سخن از مشی اعتدال گونه می آوریم معنایش این نیست که استاندار در دامن جبهه پایداری غش کند و یا در مقابل بی اخلاقی های تندروها سکوت کند که پیش از این در یادداشت « اینجا شیراز است به وقت پایداری!/وعده های ناپایدار استاندار فارس!» بسیاری از خواسته هایمان را از مقام ارشد دولت در استان خواستیم اما هیچوقت به خود اجازه نمی دهیم علیه استاندار شمشیر را از رو بکشیم که او نماینده عالی دولتی است که به برنامه هایش رای داده ایم و به آن باور داریم.بدون تردید استاندار از ماست! او قرار است تدبیر کند تا امید را به خانه های مردم در سرتاسر استان ببرد.تدبیر استاندار اما اتاق فکر می خواهد. اتاقی که دسته جمعی فکر می کند و البته تردیدی نباید باشد که جناب ایشان فقط به یک نفر اطمینان و اعتماد نکنند!استاندار رسانه ای می خواهد که دلسوزانه در کنار حمایت نقدش کند .این تحصیلکرده جامعه شناسی بیش از همه می داند قدرت یک نفره فساد می آورد و هنگام تحصیل در حوزه هم حتما این کلام مولی علی(ع) را در بایگانی ذهنش دارد که فرمودند : «عاقل کسی است که رای خود را متهم کند ( نادرست شمارد ) ، و به هرچه نفسش در نظر او آراسته جلوه داد اعتماد نکند».
خبر پارسی در این مدت چندین ماهه هر آنچه را برای اصلاح امور در استان به ذهنش رسیده عنوان کرده و می کند.قطعا برخی از تحلیل های ما عاری از خطا نیست اما میزان الحراره نسبتا خوبی برای فضای حاکم بر استان بوده ایم.در مقطع فعلی نیز معتقدیم تا زمانی که کانون تند روها و نیروهای سرخود در استان فعال و مجهز است ،تغییر استاندار هیچ کمکی به فضای موجود نمی کند. اگر قرار است تغییری مثبت در شرایط فعلی در استان فارس رخ دهد،ابتدا کانون توطئه باید خاموش شود وگرنه استعفای جناب استاندار نه تنها کمکی به پیشبرد دولت تدبیر و امید نمی کند بلکه اوضاع را از این هم که هست بدتر خواهد کرد.دوستان هم اگر دغدغه مندند به استاندار کمک کنند تا کانون توطئه را خاموش نماید.استاندار نیز باید به خیرخواهانش اطمینان کند.یک اتاق فکر با وجود همه نزدیکان به دولت، استاندار را در مسیری که می رود هدایت خواهد کرد.استاندار باید به دوستان و همفکرانش اعتماد کند و از حضور آنها در طبقه ششم ساختمان دولت در استان بیشتر بهره گیرد.دوستان همفکر هم باید تنها هدفشان کمک برای ساختن بستری بهتر برای فردای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.بستری که می تواند میوه شیرین اصلاحات را در آن پرورش داد.
در فراز پایانی این نوشتار تاکید می کنیم: خبر پارسی همچنان یار منتقد دولت است و به هیچ عنوان از پشت خنجر نمی زند.یادمان باشد گاهی جهل بی صدا از پشت خنجر می زند!

1 دیدگاه برای “خبر پارسی از پشت به استاندار خنجر نمی زند!/نقد سازنده تنها سلاح ماست!

  1. آقای صدری عزیز خبرنگار شجاع و آگاه و دوست داشتنی
    ضمن احترام برای نظرات شما عرض می کنم که صرف مخالف احمدی نژاد بودن دلیلی بر اصلاح طلب بودن کسی نیست. یادمان نرود که پس از قهر یازده روزه احمدی نژاد بسیاری از دوستان و یاران احمدی نژاد به مخالفان سرسختش تبدیل شدند به نحوی که اگر حمایت ها و تمجیدهای آنچنانی آن ها قبل از آن نبود شاید احمدی نژاد استیضاح و برکنار هم میشد. الان بسیاری از جناح راستی هایی که می خواهند سر به تن اصلاحات نباشد مخالف سرسخت احمدی نژاد هستند. پس بهتر است به نقد عملکردها بپردازیم. ضمن اینکه نقدهای شما به عملکرد استاندار هم ستودنی بوده است. اما اینجانب معتقدم تا این استاندار بر سر کار است تندروها در استان در کمال امنیت جولان خواهند داد و اصلاحات مظلوم خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.