حیدر اسکندر پوردر جمع هنرمندان فارس:رای به دکتر روحانی فصل جدیدی در حوزه های مختلف باز می کند/بدون هنر،حرف عادی جای خودش را حتی در ذهن کسی پیدا نمی کند

خبر پارسی – قائم مقام ستاد انتخابات مرکزی دکتر روحانی در فارس در افتتاحیه ستاد فرهنگ ، هنر و رسانه فارس که با حضور هنرمندان و پیشکسوتان عرصه های فرهنگی و هنری گفت: افتخار دارم بعنوان عضوی از ستاد دکتر روحانی در خدمت اهالی فرهنگ و هنر باشم.

اسکندرپور با اشاره به موضوع مناظره ها اظهار داشت:دیدید که برخی از کاندیدا در مناظره به جای اعلام برنامه خود تهمت و دروغ آشکار گفتند و پروای اخلاق نداشتند.

او با اشاره به اینکه مناظره از میوه های دموکراسی است اظهار داشت: اینکه رئیس جمهور در معرض صریحترین نقد قرار می گیرد و از سویی شخص دوم قضایی که سال ها در مسند دادستانی بوده نیز نقد می شود نشان می دهد فرصتی فراهم است که افراد بصورت شفاف پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی به ضعف های مناظره نیز اشاره داشت و گفت:ضعف مناظره خشونت در کلام بود. خشونت در کلام خشونت در رفتار را در پی دارد. وقتی کاندیدا این چنین بی مهابا تهمت می زنند و خشن نقد می کنند این خشونت کلامی را به خشونت رفتاری در بدنه ستادها منتقل می کنند.

فرماندار دوره اصلاحات در شیراز افزود:«کسانی که در حوزه امنیت ملی مسئولیت داشتند و بسیاری مواقع مباحث بسیار را نهی می کردند خود مطالبی را عنوان می کنند که آثار رفتار های خشن را در پی دارد. »

اسکندرپور در ادامه این مطلب گفت:لطافت و نرم خویی را از ویژگی های افراد عرصه فرهنگ و هنر است.

وی تصریح کرد: اهالی فرهنگ هنر و اندیشه حتی وقتی نقد می کنند باید توام با حفظ حریم خصوصی باشد .ما در منظر افکار عموم اجازه نداریم اینچنین خشن صحبت کنیم.

او نکته دیگر مورد تاکید را حرکت و رفتار در چارچوب قانون عنوان کرد و افزود: ما خارج از قانون اقدامی انجام نخواهیم داد. ما تجربه گذشته را داریم .باید حرکت های تبلیغی ما در چارچوب قانون بوده و به هنجار های پذیرفته جامعه و قانون احترام گذاشته شود.

اسکندرپور یادآور شد:این نکته شاید لازم باشد که بخصوص بزرگان عرصه به مجموعه فعالین در انتخابات کمک و راهنمایی کنند تا بدانند ما دنبال اثبات کاندیدا نیستیم بلکه می خواهیم راه آینده و مشخصات مسیر آینده و جامعه ای که مدنظر ماست را هموار کنیم.و «ما برای آن تبلیغ می کنیم که رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که قرار است این مسیر را بپیماید .»

وی با اشاره به اینکه کمتر به سمت تخریب و مسیر سلبی برویم ،اضافه کرد: دکتر روحانی در ۴ سال گذشته به اندازه کافی در حوزه سیاسی فرهنگی هنری اجتماعی اقتصادی و … دستاوردهایی داشته که بتوان اعلام کرد .

اسکندرپور از زاویه فرهنگی نیز این موضوع را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر فضا به خصوص در محیط مجازی را سیاه و سفید و توام با تخریب و تهمت نشان دهیم نارواست .نباید اجازه دهیم فضا این مسیر را بپیماید دولت در عرصه های مختلف اقدامات شاخصی داشته است.

وی ادامه داد:این که گفته می شود برجام توفیقی برای کشور نداشته در خوشبینانه ترین حالت سیاه نمایی است .چطور توانستیم صادرات نفت را از یک میلیون به دو میلیون برسانیم؟ ما افتتاح فازهای گوناگون برداشت ذخایر نفتی در عسلویه را که در ۸ سال نتوانستند انجام دهند در ۳ سال به نتیجه رساندیم و در شب عید میزان برداشت ما از عسلویه از مخزن مشترک با قطر برابر شد .

وی اظهار امیدواری کرد با مشارکت گسترده مردم اینده سیاسی،فرهنگی و اقتصادی رقم خورد.

اسکندرپور بیان داشت: در روز ۲۹ اریبهشت با رای به دکتر روحانی فصل جدید در حوزه های مختلف باز می شود و اطمینان دارم با حضور اهالی فرهنگ هنر و رسانه که برای مردم حکم پیامیران فرهنگ و اندیشه را دارند بالاترین مشارکت اتفاق افتد و جشن پیروزی را در ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار کنیم.

حقیقت نظام برآمده از خواست مردم است

معاون فرهنگ هنر و رسانه ستاد مرکزی انتخابات دکتر روحانی در فارس عنوان داشت:هنر ودیعه الهی در نهاد بشر است و هنرمند آیینه تمام نمای احساس و اخلاص و وسواس برای تجلی آن.

صابر سهرابی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هنر را مهم ترین ابزار برای گسترش یک فکر درست یا نادرست می داند، تصریح کرد:مقام معظم رهبری، هنر را رساترین زبان برای همه موضوعات به خصوص موضوعات پیچیده ای مثل انقلاب خطاب کرده و آن را بهترین وسیله برای انعکاس مفاهیم و مسائل می دانند.

وی یادآور شد: بدون هنر، حرف عادی جای خودش را حتی در ذهن کسی پیدا نمی کند چه رسد به این که جذابیت داشته باشد و جایگیر و ماندگار شود. آن کسانی که پیامی برای مردم دارند چه پیام رحمانی چه پیام شیطانی فرقی نمی کند بهترین وسیله ای که در اختیار میگیرند وسیله هنر است.

او با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هر هنرمند را به دلیل خاصیت هنری که در وجود اوست یک دنیا می داند،اظهار داشت: دنیایی عجیب و زیباست که آمیخته با غم ها و شادی ها، آرزوها و نگرانی ها و آرمان ها است.

معاون فرهنگ هنر و رسانه ستاد مرکزی انتخابات دکتر روحانی در فارس بیان داشت:هنر یک موهبت الهی و یک حقیقت فاخر است.موهبتی که هنرمند را مکلف به پذیرش مسولیت می کند. یعنی داده ها ی خداوند همراه با انجام تکلیف هاست. تکلیف هایی که لزوما دینی و شرعی نیست. بسیاری از آنها از دل انسان برمی خیزد لازم نیست که دین به آدم بگوید یا یک آیه قرآن در باره آن نازل شده باشد این را دل هنرمند می فهمد.

او تصریح کرد:شاید تا کنون هیچ اندیشمندی اینگونه ظریف و البته دقیق به مقوله هنر و هنرمند و رسالت آنان نپرداخته باشد که حضرت آیت الله خامنه ای بدان همت گمارده اند و تا بن دندان معتقدند.تکلیف روشن است دیده جهان بین را باید بست و دیده جان بین گشود از جهل و جهالت ها گذشت و به دنبال زیبایی ها و ارزش ها گشت.

سهرابی وظیفه هنرمند را قضاوت و تعیین راه و بی راه ندانست و تصریح کرد: چرا که آفتاب خود دلیل آفتاب است و سره از ناسره منفک.رسالت هر هنرمند تنویر افکار عمومی با تبیین ارزش های انتخابات به عنوان یکی از دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقش اساسی انسان در تعیین سرنوشت خویشتن است. نقشی که گاه به دلیل القائات مخالفان و معاندان همچون بازی قلمداد کردن انتخابات برای کسب مشروعیت،

وی یادآور شد:بیرون آمدن کاندیدای دلخواه حاکمیت، صرف نظر از آراء مردم و رقم خوردن انجام پیش از آغاز، بی رنگ جلوه داده می شود. اما حقیقت و واقعیت چیز دیگری است. جمهوری اسلامی نظام برامده از خواست و آراء مردم است. همانگونه که برای اسلامیتش جان ها نثار شده و می شود جمهوریتش نیز با رای و نظر مردم مانا و معتبر می ماند.

او در پایان با اشاره به جضور پر شور مردم در پای صندوق های رای اظهار مرد:پس بار دگر روز ۲۹ اردیبهشت ماه در راستای تجدید بیعت با آرمان های بلند امام و شهدا و عمل به منویات مقام معظم رهبری با حضور در پای صندوق های رای به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی آری خواهیم گفت.

ما به عقب بر نمی گردیم

رحیم هودی پیشکسوت نمایش استان نیز بیان داشت: ۸ سال پیش همه ما هم گام بودیم اما فردی رئیس جمهور شد که با اعتقادات مردم بازی کرد به اتفاقات مختلف مردم را فریب داد و به عقب برگشت شاید دیگران هم به عقب برگردند.

وی اظهار داشت: ۴ سال یواش یواش مملکت قد راست کرد و برافراشته و سربلند شدیم،فرهنگ و هنرمان را ساختیم و دیگر خرابه نبود . قلم نویسندگان،حرکت کارگران،حضور زنان و مردان بازیگر رونق گرفت.

هودی تصریح کرد: هنرمند ساکت نیست گوشه نشین نیست هیچ فرهنگی و هنروری گوشه نشین نیست ،هنرمند گوشه انزوا قبول نمی کند قد راست می کند ما همه آماده ائیم پای صندوقی برویم و یگوئیم ما زنده ائیم و هستیم و روحانی را از ته دل انتخاب می کنیم.

او با اشاره به اینکه مگر می شود در مملکت پرچمدار بود و زمام امور را به دست گرفت اما فرهنگ را کنار گذاشت،تصریح کرد: ما هنرمندان ما اهالی فرهنگ و هنر و رسانه که دنبال حقیقت و راستی و صلح و صفا هستیم و شما دکتر روحانی کاری برای ما انجام دادید که بدانیم ما با هیچ کس در هیچ جای دنیا جنگ نداریم و تنها مدافع ائیم.

اجرای پرفورمنس،تک خوانی علی مطلق،حامد فقیهی ،اجرای گروه موسیقی مقامی،تریبون آزاد ، سخنرانی هنرمندان ،شعرخوانی تعدادی از بانوان شاعر و برنامه های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه بود.
در حاشیه مراسم هنرمندان فرهنگوران و اصحاب رسانه فارس بیانیه ای را نیز در حمایت از دکتر روحانی امضا کردند.
ستاد فرهنگ هنر و رسانه فارس تا پایان مهلت تبلیغات انتخابات با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری فعالیت خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.