حدود ۲۰ درصد جمعیت فارس دانش آموز است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به نسبت ۲۰ درصدی جمعیت دانش آموزی به کل جمعیت فارس، این آمار را نشان‌دهنده اهمیت توجه به این ظرفیت با هدف تضمین آینده جامعه دانست.

 

مجید بذرافکن چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در افتتاحیه گردهمایی معاونان ابتدایی، روسای ادارات آموزش ابتدایی،مدیران آموزش و پرورش عشایر و نمایندگان راهبران آموزشی کشور در شیراز، گفت: فارس حدود ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۹۴۰ هزار دانش آموز دارد.

بذرافکن با بیان اینکه ۴۹۷ هزار نفر دانش آموزان استان فارس در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: نسبت‌های آمار جمعیتی فارس نشان می‌دهد که حدود ۲۰ درصد کل جمعیت این استان دانش آموز هستند.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان همان آینده سازان کشور محسوب می‌شوند، جمعیت ۲۰ درصدی دانش آموزی فارس نسبت به کل جمعیت بدان معناست که اگر ظرفیت‌های مناسبی را در آموزش و پرورش به کار گیریم، آینده را تضمین کرده‌ایم.

بذرافکن اضافه کرد: این گردهمایی برگرفته از همین اهمیت توجه به دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور و با هدف  برنامه ریزی و توجه به بسته های تحولی  در دوران پساکرونا  برای تمام دانش آموزان کشور برگزار گردیده است.

معاون آموزش و پرورش فارس گفت: با آسیب شناسی دانش آموزان در دوران کرونا دریافتیم که در این دوران دانش آموزان تحرکات کافی  و رشد اجتماعی را نداشته اند که در بسته های تحولی پساکرونا باید به این دو مسئله توجه ویژه داشته باشیم.

وی در خصوص تدابیر اندیشیده شده در مورد لزوم توجه به تحرکات دانش آموزان گفت: شیوه های آموزشی ما باید شیوه های فعالی باشد تا بچه ها بتوانند انرژی شان را تخلیه کنند و حتی در این زمینه باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دانش آموزان بتوانند  بعد ازظهر ها از فضای مدارس برای تفریح و بازی استفاده کنند تا ضعف های به وجود آمده در این خصوص جبران شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس  بر لزوم توجه به قوی باورآمدن دانش آموزان به لحاظ روحی نیز تاکید کرد و گفت: این خود مسئله دیگری است که باید در برنامه ریزی های ما مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.