حاجتی: خارهایی چون هتل آسمان را از چشم شهر شیراز بیرون آورید

خبرپارسی – عضو شورای شهر شیرازگفت: نهادهای ناظر همه مدیران متخلف را به محکمه کشانده خسارت ذینفعانی که امروز مجوزهای فراقانونی در دست دارند را از آنان بگیرند و خارهایی را چون هتل آسمان از چشم شهر شیراز بیرون کشند .

 مهدی حاجتی در نطق پیش از دستور جلسه علنی ۱۱ اردیبهشت شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تغییر کاربری آن چه در بند یک ماده ۴۹ آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران محلی،ناحیه ای، منطقه‌ای و ملی آمده است، احراز ضرورت تغییر کاربری است .

او گفت: حال پرسشی که همه ما شهروندان باید با صدای بلند بپرسیم این است دقیقا کدام ضرورت شهری ایجاد می کرده که شهرداری در سال‌های گذشته به جان باغات افتاده است و مجوزهای تغییر کاربری را در این حوزه صادر کرده است؟

حاجتی دادن مجوز هتل و مجتمع های تجاری و مسکونی در حوزه باغات را موجب ایجاد ارزش افزوده برای ذینفعان، دانست و افزود: مگر می شود شما بر خلاف آنچه در موارد بالا صراحت قانونی دارد مجوز صادر کنید و با عده‌ای که غالباً در پرونده‌های تغییر کاربری اسامی تکراری هم دارند سرمایه‌های شهر را حراج کنید؟

این عضو شورا دادن امضاء خلاف قانون مدیران به نفع افراد سازندگان ذینفع در باغات و نقاط ممنوعه به دلیل دلبستگی به آنان ساده لوحانه دانست و گفت: دقیقا کدام ضرورت می‌گوید درست در مجاورت پلها مجوز مجتمع های تجاری داده شود؟ آیا غیر از ارزش افزوده میلیاردی برای عده‌ای خاص برای شهر هم خاصیتی داشته است؟

 دستکاری و بازگذاشتن تعابیر در طرح‌های بالادستی از جمله طرح تفصیلی را مورد بعدی عنوان کرد وتاکید داشت: در دفترچه ضوابط و مقررات باغات که به آن اشاره شده، از واژه مجاور معابر مناسب استفاده شده است. دقیقاً این معابر مناسب را چه کسی تشخیص می دهد؟ به ظاهر میزان نفوذ فرد ذینفع می تواند هر تفسیری از این واژه ها را تعیین کند.

حاجتی سپس با اشاره به موردی گفت: شخصی ابتدا با کلی تبلیغات به عنوان پیاده راه سلامت که بین پل معالی آباد و بلوار شاهد قرار دارد با منت تمام در چشم مردم فرو می‌کنند؛ بعدها کاشف به عمل می آید که مجتمع های تجاری گردشگری در ۸ طبقه با ۳ طبقه تجاری بر خلاف ضوابط و قوانین در آنجا بخشی از مراحل اداری را طی کرده و توافقنامه نیز امضا شده است.

وی افزود: حال شما واژه معابر مناسب و بند ۲-۱۱-۱۴ طرح تفصیلی که در آن واژه به استثنای باغات برداشته شده و همچنین ضرورت تغییر کاربری آن احراز نشده است را کنار هم که میگذارید متوجه می شوید که چگونه ممکن است در چنین نقطه ای هتل و مجتمع تجاری ۸ طبقه ساخته شود.

این عضو شورا با طرح این پرسش که مگر می‌شود پروژه‌هایی در این سطح، افزاینده ثروت عده ای خاص در شهر ها بدون آنکه ضوابط قانونی را رعایت کرده باشند قد علم کنند و هیچ متهمی نداشته باشد؟ مگر می‌شود امثال هتل آسمان به کمک مدیرانی که بر خلاف قانون و به رغم صراحت ضوابط میراثی مبنی بر رعایت حریم بصری ارگ‌کریمخان مقابل چشم همه ما بالا رود و با دهن کجی دو طبقه غیرقانونی را هم تکمیل کند و همه ما نظاره گر باشیم. راه حل بسیار ساده است مدیران وقت که چنین امضاهای خلاف قانون و تعهد آوری زده اند به محکمه کشیده شده و خسارت‌های شهر را جبران کرده و این ساختمان ها تخریب شوند.

او ناتوانی در اجرای قانون را موجب ابتذال قانون و مجری دانست و افزود: آنچه امروز در دست ذینفعان پروژه هاست و به عنوان مجوز قانونی در محاکم از آن برای محکومیت مجریان امروزی قانون استفاده می کنند توسط مدیران متخلف به صورت غیر قانونی صادر شده است.

حاجتی از جانب جایگاه نماینده مردم درخواست کرد که نهادهای ناظر همه مدیران متخلف را به محکمه کشانده خسارت ذینفعانی که امروز مجوزهای فراقانونی در دست دارند را از این مدیران بگیرند و خارهایی را چون هتل آسمان از چشم شهر شیراز بیرون کشند و نگذارید مابقی پروژه های مخرب به سرانجام رسد، چرا شهرداری از اموال عمومی باید خسارت تخلفات مدیران را پرداخت کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.