جلوگیری از خام فروشی خرما توسط شرکت مینو/اشتغالزایی ۱۰‌ هزار نفری

محمد فرید خان‌صنمی در نشست خبری با حضور خبرنگاران افزود: با استفاده از خرماهای صنعتی و درجه ۲ و ۳ در تولید محصولات، ضمن ایجاد ارزش افزوده نه تنها محصول سالم تولید شده است، بلکه سودآوری برای کشور در حوزه صنعت، اشتغال و حمایت از کشاورزان نیز فراهم شده است.

خان‌صنمی با بیان اینکه محصولات مینو ۱۰۰ درصد خالص است و این موضوع را تضمین می کنیم، ادامه داد: در شرکت مینو این دغدغه را رفع کردیم و سالانه چندهزار تن خرما خریداری می شود که علاوه بر حمایت از کشاورزان که اولویت با استان فارس است، در حوزه محصولات سلامت محور و تغییر ذائقه مصرف کننده به سمت محصولات سالم کمک می شود.

وی گفت: برند مینو با تولید ۸۰۰ قلم کالا تولیدات بروزی دارد که امروز بسیاری از طعم ها را ذائقه ایرانی با برند مینو می شناسد.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس با اشاره به اینکه مینو در تولید محصولات سلامت محور و فرا سودمند پیشرو بوده است، عنوان کرد: از اهداف شرکت مینو فارس این است که به عنوان یک شرکت دانش بنیان در بحث تولید محصولات سلامت محور و فراسودمند گام بردارد و مقدمات آن فراهم شده است.

خان‌صنمی با اشاره به اینکه در این راستا با اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان همکاری نزدیکی داریم و شاکله اصلی ما از افراد تحصیل کرده و با دانش است، عنوان کرد: مذاکداتی با افراد حوزه اکادمیک انجام و همچنین جلسات متعددی با هیئت علمی دانشگاه تهران داشته ایم تا در این زمینه به خوبی عمل کنیم.

وی معتقد است که ورود به حوزه دانش بنیان باعث می شود که نوع همکاری ها تغییر کند چنانچه در سال‌های گذشته فعالیت های مثبتی در صنعت غذا انجام شده است که نشان می دهد لازمه اینکه مسیر صنعت به نقطه و مکان مثبت برسد، اتکا به جوانان و افراد تحصیل کرده آکادمیک است.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس با اشاره به اینکه محصولات تولیدی با جدیدترین تجهیزات روز تولید می شود، یادآور شد: همچنین طرح هایی در حوزه مدارس داریم که دانش آموزان را با محصولات سلامت محور آشنا کنیم و تحت عنوان لقمه سلامت فرهنگ سازی استفاده از محصولات سالم و تمایل ذائقه به این محصولات را از سنین پایه آغاز کنیم‌.

خان‌صنمی با اشاره به اینکه از سال ۹۸ در حوزه تولید شهد و کنسانتره توت ورود کرده ایم، عنوان کرد: با تولید محصولاتی از توت، انجیر و خرما سعی شد سبد کالا برای تولید قندهای طبیعی و فراسودمند گسترش دهیم و در حوزه صنعت قدم های بزرگی برداریم و درحال حاضر بسیاری از محصولات ما با قندهای طبیعی مثل شهد خرما و توت تولید می شود.

وی در خصوص صادرات محصولات شرکت مینو نیز گفت: در بدترین شرایط روز دنیا که بحث کرونا و مشکلات ارزی بود شرکت مینو مستثنی نبود اما توانستیم به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها از جمله کانادا، امریکا شمالی، چین، قطر، امارات، ترکیه، نیوزلند، ژاپن، آلمان و… صادرات داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس تصریح کرد: در حوزه صادرات چشم اندازهای وسیعی در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود و در سال گذشته به ۵۱ مقصد صادرات محصولات داشته ایم و برای امسال ضمن اینکه این مقاصد را داریم آن را توسعه خواهیم داد.

خان‌صنمی ابراز امیدواری کرد که بحث صادرات را گسترش و تناژ تولیدی را با ورود تجهیزات جدید افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی فارس در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه مسئولین استان از پتانسیل مینو به خوبی استفاده نمی کنند، به برخی از مشکلات مانند مشکل آب شهرک، افزایش قیمت ناگهانی در  هزینه های تولید و… اشاره و بیان کرد: بزرگترین آفت برای هر تولید کننده افزایش قیمت است و علی‌رغم همه این مشکلات محصولات را با کیفیت و قیمت متعادل تولید کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه خام فروشی یکی از معضلات بزرگ کشور است که با فراروی محصول خرما در شرکت مینو از این موضوع تاحدودی فاصله گرفته ایم، یادآور شد: تولید محصولات با استفاده از خرما فرهنگ سازی ایجاد می کند و در سطح کشور با شرکت هایی که در حوزه نزدیک به فناوری و فراروی ما کار می کنند، همکاری داریم.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر در گروه صنعتی مینو در کشور به صورت مستقیم فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در بحث سلامت با توجه به توانمندی، نیروی انسانی،  محصولات سلامت محور و تجهیزات و امکانات  برای تولید و عرضه مناسب این محصولات در گروه صنعتی مینو آمادگی کامل را داریم کما اینکه درحال حاضر این فرایند از سالها شکل گرفته است.

وی یادآور شد که در حوزه پخش محصولات نیز بسیار قوی بوده ایم و مشکلی نداریم.

خان‌صنمی تصریح کرد: مهم ترین آیتم استفاده از توان رسانه در موضوع مصرف کالای سلامت محور است و باید صنعت و رسانه را به هم نزدیک کنیم تا فرهنگ استفاده از محصولات سالم و سلامت محور را ترویج کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.