جانمایی ۹۹۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در صدرا

سرپرست شرکت عمران صدرا با اشاره به جانمایی احداث ٩ هزار و ٩٠٠ واحد از ١١ هزار و ۵٠٠ واحد قطعی شده نهضت ملی مسکن در این شهر، گفت: فعلا زمین دیگری برای اختصاص به بحث مسکن ملی نداریم و منتظر مصوبات کارگروه زیربنابی و شورای برنامه ریزی برای الحاق زمین به محدوده صدرا هستیم.

عزیزالله روشن شنبه ٢١ اسفند در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ٧۵ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، بعد از پالایش واگذاری واحد مسکونی به ١١ هزار و ۵٠٠ متقاضی قطعی و قرارداد ٣ هزار و ۴٠٠ واحد نیز منعقد شده که در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ١٠ درصدی رسیده است.

او خاطرنشان کرد: ٢ هزار و ۵٠٠ واحد نیز در قالب این طرح نیز با بنیاد مسکن عقد تفاهم نامه شده و با تغییر کاربری ٣۵ هکتار زمین در شهر جدید صدرا، جانمایی ۴ هزار واحد دیگر نیز قطعی شده است.

سرپرست شرکت عمران صدرا گفت: در حال حاضر برای یکهزار و ۶٠٠ واحد از ١١ هزار و ۵٠٠ واحد قطعی شده زمینی نداریم و اگر در بین متقاضیان جدید پالایشی انجام شود و شرایط دریافت مسکن در قالب این طرح داشته باشند، نیز قطعا به زمین‌های بیشتری نیاز خواهیم داشت.

روشن ادامه داد: برابر برنامه ریزی‌های انجام شده در موضوع تهیه زمین، مقرر شده که ۴٩۶ هکتار در شرق صدرا به محدوده این شهر اضافه و در چهار شهرک اقماری شیراز، داریون، سروستان، کهمره و بیضاء نیز تامین زمین انجام شود.

او با اشاره به اینکه در بحث الحاق ۵٠٠ هکتار زمین در فاز سه به محدوده شهر صدرا که در سال ٩٨ انجام شده، بیشتر این زمین که قریب به ٧٠ درصد آن می‌شود، مستثنیات شده و آن قسمتی هم که در اختیار شهر صدرا قرار گرفته، بیشتر تپه‌ای است و قضیه الحاق با توجه به رای‌های صادر شده برای مستثنیات کاملا برعکس شده و ٧٠ درصد زمین الحاقی به افراد حقیقی واگذار شده است.

سرپرست شرکت عمران صدرا اضافه کرد: در شهر جدید تابناک در شهرستان لامرد نیز ظرفیت احداث ٢٢ هزار و٣٠٠ واحد در قالب طرح نهضت مسکن پیش‌بینی شده است.

روشن همچنین در خصوص موضوع مسکن مهر در شهر جدید صدرا هم گفت: در سه ماهه اول سال آینده پرونده طرح مسکن مهر در صدرا بسته خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع راههای ارتباطی شهر جدید صدرا اشاره کرد و گفت: علاوه بر بهسازی و اضافه شدن پهنای مسیر اصلی ورودی صدرا از محور گلستان، راه ورودی به این شهر جدید از سمت دوکوهک به صورت چهار بانده خواهد شد که در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ٨۵ درصدی رسیده است.

سرپرست شرکت عمران صدرا افزود: محور شرق صدرا به سمت بزرگراه شیراز-اصفهان نیز دارای ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی است و در مرحله پیش از آسفالت و روشنایی محور قرار دارد که در اوایل سال آینده مورد به بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

روشن یکی از پروژه‌های مهم راه دسترسی به صدرا را محور قره پیری به طول ١٠.۵ کیلومتر با اعتبار بالغ بر هزار میلیارد تومان عنوان کرد که با مشارکت شهرداری شیراز، مسکن و شهرسازی و شرکت عمران صدرا احداث می‌شود.

او خاطرنشان کرد: این محور در حال حاضر با مشکل تملک به ویژه در قسمتی از آن که در شیراز واقع شده، رو به رو است و اکنون دارای ١٨ درصد پیشرفت فیزیکی است.

سرپرست شرکت عمران صدرا اضافه کرد: علی‌رغم اینکه مالکان از دو محور جلوی کار را در محور قره پیری گرفته‌اند اما شرکت عمران برای ادامه روند کار، اقدام به اعمال ماده ٩ کرده است.

روشن عنوان کرد: محور جدید دیگری نیز برای راههای ارتباطی با صدرا از سمت بیضاء پیش بینی شده اما تاکنون هیچ اقدامی نشده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اولین هتل ۵ ستاره بین شهرهای جدید ایران در شهر صدرا در حال احداث است، گفت: این هتل در بهمن ماه سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست شرکت عمران صدرا از توسعه زیرمجموعه‌های بیمارستان پیوند اعضا در حوزه توانبخشی، بیماران سرطانی و شکل گیری مجموعه‌ای از دانشکده‌ها در این بیمارستان خبر داد و گفت: علاوه بر بیمارستان سوانح سوختگی، دو بیمارستان دیگر در حریم شهر صدرا در دست ساخت است.

روشن در ادامه با بیان اینکه برای تسهیل روند امور اداری شهروندان شرکت عمران صدرا به ادارات استان برای استقرار در این شهر زمین مجانی می‌دهد، گفت: تاکنون ١۴ مسجد و ١٢ مدرسه توسط این شرکت در شهر جدید صدرا احداث شده است اما سایر دستگاهها نیز باید در این مسیر پیش قدم باشند، چون یک شرکت نمی‌تواند یک تنه بار تمام زیر ساختها را به دوش بکشد.

او با بیان اینکه علاوه بر موضوع اقدام ملی مسکن این شرکت ٨ پروژه مشارکتی با وزارت دفاع، سپاه و نیروی انتظامی منعقد کرده است، گفت: سالن دو هزار نفره صدرا نیز راه‌اندازی شده و به زودی سایت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کسب و کار در این شهر راه‌اندازی خواهد شد.

سرپرست شرکت عمران صدرا همچنین در خصوص ابطال سندهای باغشهرهای اهل بیت، گفت: براساس طرح جدید جامع ابلاغی ١۴٠٠، حریم شهر صدرا از ١٧ هزار هکتار به ١٣ هزار هکتار و ٧٠٠ متر مربع رسیده و به همین دلیل مجموعه اهل بیت از حریم شهر صدرا خارج شده است.

روشن در خصوص پرداخت بدهی عرصه مسکن مهر توسط ساکنین، گفت: هر سال قیمت عرصه مورد کارشناسی قرار می‌گیرد لذا بهتر است ساکنین مبلغ عرصه خود را پرداخت کنند تا مشمول افزایش قیمت نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.