تکمیل ورزشگاه پارس همزمان با افتتاح خط ۲ مترو شیراز

استاندار فارس با اشاره به طرح موضوع ضرورت تکمیل ورزشگاه پارس در دیدار با وزیر ورزش و جوانان، ابراز امیدواری کرد که همزمان با افتتاح خط دوم مترو شیراز، ورزشگاه پارس نیز تکمیل و به شکل کامل آماده بهره‌برداری شود.

دکتر محمدهادی ایمانیه در مراسم تست گرم فاز دو قطار شهری شیراز از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیرکبیر، گفت: امیدواریم ادامه مسیر هم با جدیت و سرعت طی شود تا در هفته دولت سال ۱۴۰۱ شاهد جابجابی مسافر تا میدان امام حسین(ع) از طریق خط دو مترو باشیم و با همتی که از دست اندرکاران پروژه سراغ داریم این اقدام انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، ایمانیه گفت: اخیرا شورایی را تحت عنوان کمک به مدیریت شهر شیراز متشکل از نمایندگان مردم در مجلس، امام جمعه، شهردار و رئیس شورای شیراز تشکیل داده‌ایم و با برگزاری جلسات ماهیانه، قرارهایی می گذاریم و در این جلسات، پروژه‌های کلان شهر شیراز مثل مترو، آبرسانی، تالار مرکزی، رودخانه خشک یا بیمارستان‌های بزرگ را پیگیری کرده و مشکلاتشان را حل می‌کنیم.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به اینکه خط دو متروی شیراز نقطه جنوبی شهر شیراز را به لحاظ جغرافیایی به نقطه شمالی شهر متصل می‌کند، اظهار داشت: این اتفاق به توسعه متوازن شهر شیراز کمک می‌کند و از طرفی چون آغاز این خط در کنار ورزشگاه پارس قرار گرفته با توجه به ورزش‌دوست بودن مردم شیراز، اتفاق خوبی است.

تکمیل ورزشگاه پارس شیراز

ایمانیه با بیان اینکه هفته پیش در خدمت وزیر ورزش و جوانان موضوع ورزشگاه پارس را مطرح کردیم، گفت: با کمک وزارت ورزش و جوانان قسمت‌های پایانی ورزشگاه را تکمیل خواهیم کرد و امیدواریم همزمان با افتتاح خط دو قطار شهری بتوانیم از ورزشگاه پارس هم به شکل کاملی بهره برداری کنیم.

استاندار فارس به بحث کمک وزارت کشور به ناوگان اتوبوس‌رانی شهر شیراز اشاره و اضافه کرد: اگر رام‌های جدیدی را به قطار شهری شیراز اضافه کرده و بتوانیم بیشتر از مترو استفاده کنیم از میزان ترافیک شهری کاسته‌خواهد شد و از طرفی به سلامت جسمی، روحی و روانی مردم بسیار کمک خواهد شد.

ایمانیه همچنین، حاشیه شهر شیراز را موضوع قابل توجهی دانست که نیازمند توجه ویژه‌ای است و در این باره گفت: کمک به روستاهای حاشیه شهر شیراز و همچنین روستاهای استان پیشگیری از مهاحرت را به دنبال دارد و به نگرفتن حاشیه جدید کمک می‌کند که امیدواریم به آن توجه ویژه‌ای شود.

تخریب خانه‌های تاریخی اطراف حرم شایعه است

استاندار فارس بحث تخریب خانه‌های تاریخی اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) را که اخیرا در فضای مجازی پیچیده است، شایعه دانست و عنوان کرد: طی چند روز گذشته برخی شبکه‌های مجازی که بنا دارند استان را به حاشیه ببرند بنا را بر این گذاشته‌اند که قرار است ۲۰۰ خانه تاریخی اطراف حرم تخریب شود.

ایمانیه گفت: نه تنها این موضوع را رسما تکذیب می‌کنم و می‌گویم همچین قصدی نداریم، بلکه اعلام می‌کنم مدیریت استان به همراه آیت الله دژکام، نمایندگان مجلس، شهردار و رئیس شورا نامه ای را خطاب به ریاست جمهور امضا و اعلام کرده‌ایم که نه تنها بنا به تخریب این خانه‌ها نیست بلکه بنای ما بر احیای آنهاست؛ چرا که فرهنگ و هویت تاریخی استانی و ملی ما حفظ این بناها است لذا این افراد بدانند که با این حاشیه‌ها به هدف‌شان نخواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.