تولید روزانه ۲۵ تن قند در شیرین قند نوین پاسارگاد

مدیرعامل شرکت شیرین قند نوین پاسارگاد با برند تجاری قند مرودشت نوین شوگر با بیان اینکه سعی کرده ایم جز بهترین برندهای بازار قرار بگیریم، گفت: قند نوین پاسارگاد یکی از بهترین قندهای استان و جایگاهی در میان ۱۰ قند برتر کشور دارد.

محسن بهمئی در جمع خبرنگاران فعالیت کارخانه قند نوین در شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت را تشریح کرد و افزود: سال ۹۴ با سه میلیارد تومان سرمایه و با طرح اولیه به عنوان کارآفرین این مجموعه راه اندازی شد.

وی ادامه داد: مهرماه سال ۹۷ این مجموعه با حضور استاندار وقت به بهره برداری رسید و سال اول حدود ۵ تن در روز محصول قند و بسته بندی شکر تولید را داشتیم.

بهمئی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه ۲۵ تن قند در این مجموعه تولید می شود که نسبت به سال اول فعالیت پیشرفت چشمگیری داشته است، گفت: در شروع فعالیت کارخانه حدود ۱۰ کارگر مشغول به کار شدند و هم اکنون ۴۰ نفر در این کارخانه ارتزاق می کنند.

مدیرعامل شرکت مساحت کارخانه را ۶ هزارمتر در سه فاز عنوان کرد و یادآور شد: دو فاز این مجموعه افتتاح شده است و در صددیم تا فاز ۳ را با عنوان کارخانه نبات و پولکی را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.
او ادامه داد: در این فاز که اعتبار ۲۰ میلیاردتومانی برای آن در نظر گرفته شده است ۳۵ زن سرپرست خانوار را مشغول به کار خواهیم کرد، که با این تعداد نفرات در پایان سال ۸۰ نیرو در سه فاز خواهیم داشت.

شرکت ها از استاندارهای تعیین شده عبور می کنند

بهمئی با اشاره به اینکه بیشتر شرکت های تولید قند از استاندارهای تعیین شده عبور می کنند، تصریح کرد: شرکت های مختلف تخلفاتی را به خصوص برای سفید کردن قند انجام می دهند که از حد مجاز واستاندارد تعیین شده بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: روزی که مجموعه قند نوین پاسارگاد شروع به فعالیت کرد سعی شد تا مجموعه مدرنی شکل بگیرد تا قندی که به دست مصرف کننده می رسد، سالم ترین قند باشد.

مدیرعامل شرکت شیرین قند نوین پاسارگاد با بیان اینکه اداره استاندارد بازدیدها و آزمایش های مختلفی از محصولات این مجموعه داشته است اما از لحاظ بهداشتی تخلفی را ثبت نکرده است و فقط در حد تذکرات چاپی بوده است، گفت: کیفیت قند مجموعه به دلیل سخت گیری ها و حساسیت هایی که در حین کار انجام می گیرد باعث شده تا محصول سالمی را به مصرف کننده تحویل دهیم.

او به دلالی های زیادی که در این شغل و حرفه انجام می شود اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات برای تولید قند مجبوریم تا شکر را از دست دلال ها تهیه کنیم ، شکر همیشه در کشور کم بوده است و به دلیل وارداتی بودن آن بعضی اوقات با کمبود شکر مواجه می شویم.

بهمئی افزود: امسال با قراردادهایی که انجام گرفته است حمایت خوبی برای تامین شکر و مواد اولیه شده است و این در حالی است که سال های گذشته کمبود شکر باعث شد تا گاها تولید متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه اجازه صادرات شکر به خارج از کشور را به دلیل قرار گرفتن در لیست ۵ کالای اساسی مورد نیاز را نداریم ، اظهارداشت: در داخل کشور به استان کهگیلویه، اصفهان، بوشهر، بندرعباس و تمام شهرهای استان فارس تولیدات را عرضه می کنیم.

مدیرعامل شرکت شیرین قند نوین پاسارگاد گفت: مجموعه های بزرگ تولید قند در کشور طی سال های گذشته یاتعطیل شدند و یا به تولید شکر اکتفا کرده اند و از آنجا که تولید قند را به صرفه نمی دانستند ؛ مجموعه های کوچکتری برای تولید قند راه اندازی شدند.

او سهم فروش قند در شهرهای بزرگ مثل شیراز را تنها ۲ درصد عنوان کرد و ادامه داد: ۹۹ درصد قند تولیدی برای عرضه به شهرستان ها می رود.

بهمئی با بیان اینکه هیچ مسوول استانی طی چند سال فعالیت شرکت به مجموعه قند نوین کمک مالی نکرده و گره ای از مشکلات آن باز نکرده اند، تصریح کرد: همه تسهیلاتی که تاکنون گرفته شده، شخصی و با سود بالا بوده است.

مدیرعامل شرکت شیرین قند نوین پاسارگاد گفت: در طول سال ها فعالیت کارخانه با وجود درخواست های زیاد و جلسات متعدد برای راه اندازی خط تلفن پیگیری ها بی نتیجه مانده و مجموعه ای به این بزرگی از وجود خط تلفن بی بهره است.

او به مشکلات فضای بیرونی کارخانه اشاره کرد و افزود: پشت کارخانه کانال بزرگی حفر شده است که طی سال ها رفت وآمد و گرفتن حکم برای این کانال اما نیمه کاره رها ماند و در سیلاب و بارندگی ها آب سرازیر می شود.

بهمئی با بیان اینکه شهرک صنعتی تمام هزینه ها را دریافت می کند اما امکاناتی را به صنعتگر نمی دهد، گفت: فاضلاب کارخانه چند سال پیش بالا آمد و بوی تعفن مجموعه را برداشت که با هزینه شخصی فاضلاب شهرک تعمیر شد.

وی گفت: خوشبختانه شرکت به هیچ اداره ای بدهی ندارد و همه کارمندان و کارگران مجموعه به موقع پرداختی های خود را دریافت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.