توسعه و ایجاد ٧ شهرک جدید صنعتی در فارس

علی رسولیان، مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور پنج‌شنبه ٢٢ اردیبهشت در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان بیان کرد: بیشترین اشتغالی که در دنیا و ایران ایجاد شده ناشی از صنایع کوچک بوده و مدل‌های موفقی در دنیا از جمله؛ آسیای شرقی، کره، چین و ترکیه که موجب توسعه تولید و اشتغال اجرا شده است.

او عنوان کرد: رهبرمعظم انقلاب نیز به این موضوع در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه و به آن اشاره کرده‌اند.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور ادامه داد: اگر می‌خواهیم بنگاه‌های اقتصادی و اشتغال ایجاد شود، باید سنت هایی که وجود دارد را در قالب خوشه‌های صنعتی حمایت و تقویت کنیم.

رسولیان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها، اجرای خوشه‌های صنعتی است که مدل دینی آن اقتصاد مقاومتی و مدل بین‌المللی آن مباحثی است که در کشورهای دیگر اجرایی شده است.

او اعلام کرد که ۴۰۰ استعداد برای خوشه‌های صنعتی در کشور شناسایی شده که  ٢٠ خوشه آن مربوط به فارس از جمله مسقطی، فرش دستبافت و…است.

معاون وزیر صمت همچنین بیان کرد: پس از انجام یک کار مطالعاتی، تامین اعتبار خوشه حلوا ارده زرقان را تعریف خواهیم کرد.

رسولیان اضافه کرد: کسانی که می‌خواهند در شهرک‌های صنعتی مشغول به کار شوند، می‌توانند عمده کار خود را از منازل با کارگاههای کوچک خانگی شروع کنند.

او ادامه داد: سال گذشته توانستیم بیش از ٨ هزار هکتار به اراضی صنعتی اضافه کنیم و تقاضا برای ایجاد صنعت در حال رشد است.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با بیان اینکه توسعه و ایجاد ٧ شهرک جدید صنعتی در فارس در دست اقدام است، به ایجاد شهرک‌های خصوصی هم اشاره و عنوان کرد: نگاه وزیر صنعت حمایت از بخش خصوصی است و هر کجا توانمندی وجود باشد، آمادگی همکاری و صدور مجوز هستیم.

رسولیان خاطرنشان کرد: نهضت کارگاه سازی را در نقاط نقاضا محور از سال گذشته نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و ١۴٠٠ کارگاه تاکنون احداث یا در دست اجرا قرار گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.