تور موتور سواری پاریس تا پرسپولیس در شیراز برگزار می‌شود

مدیر نمایندگی حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور در فارس گفت: به مناسبت هفته شیراز برنامه رالی بین‌المللی موتور سواری تور پاریس تا پرسپولیس در شیراز برگزار می‌شود.

عبدالکریم یگانه در جمع خبرنگارا با بیان اینکه به مناسبت هفته شیراز برنامه رالی بین‌المللی موتور سواری تور از پاریس تا پرسپولیس در شیراز برگزار می‌شود، افزود: این گروه هم اینک وارد ایران شده‌اند و سپس با گذر از مناطق تاریخی ایران یازدهم اردیبهشت به استان فارس سفر خواهند کرد.

او هدف از برگزاری این برنامه را توسعه فرهنگ گردشگری میان ایران و کشورهای اروپایی با نمادی از صلح عنوان کرد.

مدیر نمایندگی حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور در فارس تاکید کرد: این برنامه رالی می‌تواند نقش خوبی در توسعه گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد تا آنها تشویق به سفر به مثلت طلایی گردشگری ایران  شامل فارس، اصفهان و یزد است، کند.

به گفته یگانه، این برنامه بین‌المللی قرار است  از ١١ تا ١۶ اردیبهشت و به مناسبت هفته شیراز برگزار شود.

او همچنین عنوان کرد: کانون می‌تواند از دستگاه مربوطه شاکی شود.کانون در همه کشورها طبق مقررات مدافع و حامی حق و حقوق همه کاربران رانندگی است و در کانون برای همه وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری کلوپ تاسیس شده است.

مدیر نمایندگی حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور در فارس خاطرنشان کرد: سه سال پیش مشخص شد که مثلث طلایی گردشگری ایران شامل شیراز و یزد و اصفهان است که چندین بار دستگاههای ذی ربط جلسه گرفتند که یک گروه ویژه این مثلث را به جهان معرفی کند.

یگانه با بیان اینکه در کانون چندین کلوپ یا باشگاه وجود دارد که یکی از آنها کمپینگ و کاروانینگ است، افزود: یکی از نیازهای این نوع گردشگری امنیت است که برنامه ما نشان می‌دهد که این امنیت در ایران وجود دارد.

او با بیان اینکه یک رالی تور گردشگری وسایط نقلیه از ۶۰سال پیش وجود داشته که تا سال ۸۷ اجرا نمی‌شد اما دوباره اجرا شد با نام  رالی تور پاریس تا پرسپولیس، تصریح کرد: در این رالی دوچرخه سوران همه اروپا از پاریس حرکت می‌کنند تا مقصد پرسپولیس که این بار افراد با موتورهای بالای ۲۵۰سی سی از سوئد و نروز و هلند و فرانسه از مرز باکو وارد ایران می‌شوند.

به گفته یگانه، کشور ما به عنوان نماد صلح ومقابله با ایران هراسی، میزبان این موتور سواران خواهد بود.

مدیر نمایندگی حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور در فارس با بیان اینکه کمپانی گردشگری ایران و فرانسه تحت نظارت کامل این برنامه را اجرا خواهند کرد، ادامه داد: در اواخر اردیبهشت ماه و روز شیراز نیز کمپین‌هایی برگزار خواهیم کرد و در این راستا رئیس فدراسیون نیز به شیراز خواهند آمد. ضمن اینکه در۳۱خرداد روز جهانی موتور سیکلت نیز برنامه خواهیم داشت.

یگانه در عین حال از تعاملات خوب کانون با وزارت میراث گفت و افزود: کانون یک موسسه تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی است که دارای هیات مدیره و مدیرعامل است که نماینده‌های خود را در استان‌ها مشخص می‌کند و ساختار آن در مجلس مانند شهرداری‌ها دیده شده است تا به عموم مردم خدمات رسانی کند.

او تصریح کرد: در استان‌ها نیز تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هستیم که در طول این سال‌ها از راهنمایی‌ها و حمایت این اداره بهره بردیم و یک بازوی اجرایی برای این اداره بوده ایم به طوری که بعد از مرکز دومین نمایندگی فعال استان فارس محسوب می‌شود.

در ادامه این نشست خبری سهراب گلبنفش، مدیر کلوپ کمپر و کاروانینگ معاونت اتومبیل رانی کانون نیز در سخنانی اظهار کرد: ۳۱خرداد سال ۱۳۹۹ با توجه به فعالیت کانون، پیشنهاد دادیم که کمپرها یا خودروهای مسافرتی عضویت کانون را قبول کنند که گروه ملی کمپر تاسیس شد و همایش‌ها برای فرهنگ سازی و شناساندن کمپرها برگزار شد.

او با بیان اینکه کمپرها یا ماشین های مسافرتی برای سفرهای بالای سه ساعت نیز بسیار مناسب است، افزود: این خودروها با امکاناتی که دارند سفر را برای افراد راحت تر می کنند.

گلبنفش با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵هزار کمپر داریم و یک همایش در شیراز برگزار می‌شود، افزود: برنامه اصلی ما در شیراز است و پس از آن در اصفهان و یزد که حدود ۳۰۰خودرو در این همایش شرکت می‌کنند.

او با بیان اینکه از سراسر کشور ماشین‌ها خواهد آمد، افزود: بنده معتقدم کمپرهای ما باید به سفرهای برون مرزی بروند. ضمن اینکه باید کمپرها نیز وارد ایران شوند تا همه دنیا بدانند که ایران یکی از امن ترین کشورهای دنیا است.

این فعال عرصه کمپرسواری تصریح کرد: امیدوارم اطلاع رسانی شود در خصوص همایش ما که ۱۳و ۱۴اردیبهشت در تخت جمشید برگزار می‌شود.

گلبنفش افزود: همه اقدامات برای انجام این همایش اندیشیده شده است که علاقه مندیم به صورت پایلوت این کار را در شیراز انجام دهیم.

در ادامه این نشست بهادری پور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در سخنانی اظهار کرد: انتخاب کشورها بسیار بسیار هوشمندانه بوده است، چراکه این کشورها کمتر به کشور ما گردشگر می فرستند.

او افزود: یکی از اصول مهم گردشگری به دست آوردن سهم از بازارهای جدید است و این نوع برنامه‌ها نیز جذابیت خود را دارد.

بهادری‌پور تصریح کرد: گردشگری که با این نوع برنامه ها می‌آید، فرصت کافی دارد که ایران را به خوبی بگردد و بشناسد و مانیز داشته‌هایمان را به خوبی نشان دهیم که در نوع خود خلاقانه است.

او تصریح کرد: بهترین نوع تبلیغات تبلیغات سینه به سینه و زبان به زبان است که موجب جذب مخاطبان بیشتری خواهد شد.

بهادری پور در عین حال به ظرفیت‌های گردشگری استان فارس اشاره کرد و گفت: تنوع اقلیم و چهار فصل بودن استان فارس ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران است ضمن اینکه استان میزبان اجلاس‌های بزرگی نیز بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دبیرخانه رویدادها در اداره کل تشکیل شده است که باید این رویدادها در چرخه قرار گرفته است.

او افزود: در اواخر اردیبهشت میزبان اجلاس بین‌المللی ورزش پهلوانی هستیم که میهمانان خارجی به شیراز خواهند آمد و با ورزش پهاوانی که ثبت یونسکو شده آشنا خواهند شد.

بهادری پور در ادامه به ثبت ملی برخی از رویدادها چون کشتی سنتی ارسنجان، شمشیر زنی لارستان و… اشاره کرد و گفت: این ها ارزش فرهنگی و گردشگری دارند که به دنبال ثبت ملی آنها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.