تعطیلی رسانه ها در نوروز و سکوت خبری

خبرپارسی-تعطیلات رسمی و اداری ایام نوروز اگر چه در چهارمین روز سال خاتمه می یابد و پنجم فروردین در تقویم ها به عنوان روز کاری ثبت شده است اما از دیر باز ایرانیان به هر نحو و با گرفتن مرخصی و…این ایم را به سیزدهمین روز سال پیوند می زنند و تعطیلاتی مشابه تعطیلات مدارس دارند.

این تعطیلات در بسیاری عرصه ها فضایی کسالت بار را ایجاد می کند.یکی از این فضاها، فضای رسانه ای است که اگر چه همکاران و دوستان رسانه ای هم تافته جدا بافته نیستند و لاجرم همپای اقشار مختلف جامعه به تعطیلات می روند  اما کاش می شد تدبیری برای این حوزه اندیشید.

تقسیم تعطیلات یا هر ترفند اداری دیگری را باید پیشه کرد تا این فضای رخوت بار از عرصه رسانه دور شود. در این ایام کمتر مطلب رسانه ای را حتی در فضای مجازی می توان دید. رسانه های مکتوب هم  تابع دامنه زنجیروار تولید، چاپ و توزیع هستند و اگر حتی تحریریه و بخش های فنی خود را فعال نگه دارند بازهم در چرخه تعطیلات چاپخانه ها یا توزیع گرفتار خواهند شد.

در این ایام کمتر رسانه مکتوبی منتشر می شود یا اگر هم به منظور شکستن این تابو منتشر شود سبدی از اخبار و مطالب سوخته تلکس های اینترنتی را روی کاغذ می آورد که بعضا” متعلق به چند روز قبل است. شاید قصوری هم متوجه آنها نباشد زیرا خبر گرفتن از نهادها و ادارات و موسسات هم مستلزم حضور مسئولین آنها در محل کارشان است و تعطیلی و نیمه تعطیل بودن آن ادارات و…هم به این ماجرای خسته کننده دامن می زند.

رسانه هایی که زیر بار مشکلات کمر شکن مالی و تورم اقتصادی کمر خم کرده اند این ایام را فرصتی برای بازپروری خود یافته و به سادگی تن به فعالیت در این ایام نمی دهند.در دورانی که حتی کیوسک های مطبوعاتی هم یک در میان تعطیل است چه راهکاری می توان برای رفع این معضل یافت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.