تشکل های تخصصی کسب و کار سال آینده در اتاق بازرگانی فارس تشکیل می شود

خبرپارسی – رئیس کانون زنان بازرگان استان فارس گفت: از برنامه های مهم این کانون در سال آینده، تشکیل تشکل‌های تخصصی در سال آینده است که این مهم را با جدیت دنبال می کنیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی استان فارس، یلدا راهدار شنبه در نشست تعامل زنان بخش دولتی و خصوصی استان فارس اظهار داشت: اتاق بازرگانی فارس از دوسال گذشته برنامه های ویژه ای در زمینه توانمندسازی، صادرات و آموزش تشکل های بخش خصوصی در دستور کار خود قرار داده است که برنامه های حمایتی ویژه بانوان در این بخش در سال آینده را پیگیری و اجرا می کنیم.

وی افزود: در این برنامه های حمایتی تشکل‌های تخصصی که در حوزه کسب و کار و مرتبط با اتاق فعالیت می‌کنند، حمایت می‌شوند و این موضوع در سال جدید با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه اعتباراتی نیز در اتاق ایران نیز برای حمایت از این تشکل ها در نظر گرفته است اضافه کرد: برای حمایت از تشکل ها در استان فارس با همکاری صندوق توسعه صادرات استان، مکانی برای فعالیت تشکل‌ها پیش بینی شده است.

راهدار با اشاره به حمایت کانون زنان بازرگانی از اقتصاد هنر و ورزش به عنوان دو بخش مهم در اقتصاد بانوان ادامه داد: استان فارس در حوزه ورزش بانوان استعدادها و ظرفیت های بسیار خوبی دارد و باور داریم که حوزه های اقتصاد ورزش و هنر به ویژه ورزش قهرمانی در بخش بانوان باید مورد توجه بیشتری در استان قرار گیرند.

وی عنوان داشت: اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی حمایت از اقتصاد ورزش و هنر را در دستور کار قرار داده است که در این زمینه دو کارگروه در اتاق بازرگانی فارس تشکیل شده که حمایت ها و برنامه های این کارگروه در سال آینده بیشتر و جدی تر خواهد بود.

رئیس کانون زنان بازرگانی استان فارس با اشاره به اهمیت حضور زنان به ویژه در استان فارس در انتخابات اتاق بازرگانی تصریح کرد: امسال از ۱۵ کرسی ۲ کرسی متعلق به بانوان است که حرکت خوبی است در صورتی که در ۴ سال گذشته در کل اتاق ایران ۱۳ نفر از بانوان در بین ۴۵۰ نفر وجود داشته است.

در این جلسه مژگان جعفریان، نائب رئیس کانون زنان بازرگان استان فارس نیز آماری از حضور زنان در انتخابات اتاق‌های بازرگانی اشاره کرد و گفت: در استان تهران تنها ۱۸ زن در انتخابات کاندید شدند که از بین ۴۰ نفر کل هیئت نمایندگان تنها ۳ نفر انتخاب شدند.

وی با اشاره به شرکت بانوان در دیگر استان‌ها افزود: پس از تهران به ترتیب شهرهای شیراز، خرم آباد و اهوار هر کدام ۲ کاندید در انتخابات اتاق‌های بازرگانی داشتند و در شهرهای کرج، اصفهان، بیرجند، مشهد و تبریز تنها یک کاندید از میان بانوان داشتند.

جعفریان با بیان اینکه ۴۰ درصد از کل استان‌ها فضای انتخاباتشان کاملا مردانه بود، بیان کرد: اگر قرار است به افق ۱۴۰۴ در زمینه کسب و کار برسیم بدون حضور زنان که نیمی از جامعه هستند، امکانپذیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.