تسهیل فرایند صدور پروانه ساختمان با همکاری نظام مهدسی

خبرپارسی – شهرداری شیراز با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان روند احداث ساختمان ها را بررسی و تسهیل می کند.

شهردار شیراز گفت: تلاش داریم با تعریف فرآیندها و سازوکارهای صحیح و ایجاد تعامل مناسب میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی میزان مراجعه شهروندان را به شهرداری کاهش دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در بازدید از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با بیان این مطلب که مراجعه بسیاری از شهروندان به معاونت شهرسازی و معماری ناشی از اختلاف بین مالک و ناظر ساختمان در مراحل پس از صدور پروانه ساختمانی است، افزود: یکی از مسائلی در راستای شفاف سازی امور، سلامت اداری و مهمتر از آن حفظ احترام و تکریم شهروندان به دنبال آن هستیم، کاهش میزان مراجعه مالکین به این حوزه به علت اختلاف با ناظر بعد از صدور پروانه ساختمانی است.
وی تاکید کرد: حل این اختلافات که می تواند ناشی از عدم حضور ناظر، اختلاف نظر مالک و ناظر و … باشد از جمله وظایف ذاتی سازمان نظام مهندسی ساختمان است و نظام مهندسی باید در این بخش با مجموعه مدیریت شهری همکاری کند. البته این به معنای انتقال مشکلات به سازمان نظام مهندسی نیست بلکه به مفهوم طراحی سازوکاری صحیح برای کاهش اختلافات بین مالک و ناظر است.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه امروز در بسیاری از کلانشهرها این مساله حل شده است، خاطرنشان ساخت: تلاش داریم با تعامل مناسب با سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازوکارهای این امر به صورتی طراحی شود که هم وظایف قانونی دستگاه ها مشخص و هم عزت و حرمت شهروندان در فضای بین دستگاهی حفظ شود تا شهروندان برای دریافت یک خدمت که بهای آن را نیز پرداخت کرده اند دچار مشکل نشوند.
اسکندرپور طولانی شدن روند صدور گواهی پایان کار ساختمان را از دیگر مواردی دانست که منجر به حضور مالکین در شهرداری می شود.
وی در این بازدید اظهار کرد: برخی مواقع روند ساختمان سازی از نظر شهرداری به اتمام رسیده است و باید گواهی پایان کار صادر شود اما چون مراحل قانونی آن از جمله گزارش خدمات مهندسی تکمیل و پیوست نشده، مجموعه مدیریت شهری نمی تواند گواهی پایان کار ساختمان را صادر کند. این موضوع منجر به مراجعه مکرر مالکین به شهرداری می شود در حالیکه عدم صدور پایان کار به علت نقص در خدمات مهندسی است و ارتباط مستقیمی با مجموعه شهرداری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.