ترفندهای تبلیغاتی نژاد فلاح/درخشان ماندنی است

خبر پارسی – گفتمان دو پهلوی نژاد فلاح هدفی برای دنبال کردن او و گفته هایش توسط رسانه هاست.
به گزارش خبرپارسی پس از آن که وزیر ورزش از عملکرد نژاد فلاح در اداره کل ورزش تهران انتقاد کرد می شد حدس زد که او رفتنی است اما باید قبول داشت که به دلایل متعدد این چهره حالا ورزشی باید در صحنه باقی می ماند. شاید وزارت بر این باور بود که چه جایی بهتر از پرسپولیس؟ این تیم در آستانه واگذاری است و اگر مالک احتمالی نخواهد با نژاد فلاح کار کند ارتباطی به وزارت ورزش ندارد.به همین دلیل هم بود که مدیرعامل فعلی پرسپولیس نتوانست خوشحالی خود را از عدم برگزاری مزایده کتمان کند.
نژاد فلاح قبل از بازگشت به پرسپولیس وعده حمایت مالی هدایتی را گرفته بود و به این پشتوانه وارد گود شد.او اما عاقلانه و عامدانه برانکو و قطبی را در آب نمک گذاشت تا درخشان را از داشتن هوو مطمین سازد. یکی از ایرادات همیشگی درخشان در مربیگری آن است که اشتیاق و پشتکار او روند نزولی دارد.فرقی ندارد سرمربی پرسپولیس باشد یا شاهین بوشهر.او روزهای اول با هیجان کار را شروع می کند، قبل از همه می آید و بعد از همه می رود اما این روند فقط مختص همان اوایل کار است. حالا نژاد فلاح به درخشان فهمانده برای اینکه پورفسور و امپراتور جایش را نگیرند باید هفته به هفته ویزای ماندنش را تمدید کند. این تمدید مستلزم کار فشرده و پشتکار در امور فنی و تمرینات است.
هر آدم فوتبال فهمی می فهمد حالا که به درخشان تا بازی با لخویا فرصت مجدد داده اند ، یعنی نمی توان منتظر تغییرات در کادر فنی سرخپوشان بود.درخشان یا در خانه از سد حریف قطری می گذرد که بر کناری اش ناممکن می شود و یا می بازد که این باخت در خانه، نوید دهنده ناکامی در آسیاست و برای ۵ بازی باقیمانده که دو تای آن در همین یکماه اخیر است هیچ مربی نمی تواند معجزه کند. لیگ هم که مدتهاست برای پرسپولیس تمام شده و حتی رویای کسب سهمیه هم تقریبا دست نیافتنی است. کدام عقل سلیم می پذیرد در حالی که بحث مزایده سرخابی ها در میان است از حالا برای سال بعد آن سرمربی انتخاب کند؟ پس قرارداد یک و نیم ساله را هم نباید چندان جدی گرفت.
در این بین این سوال مطرح می شود که دلیل برملا کردن مذاکره با برانکو و قطبی از سوی نژاد فلاح چیست؟او که ادعا دارد زیر و بم فوتبال را می شناسد با کدام منطق حرفه ای ، کاندیداهای بعدی را به رخ مربی فعلی و شاگردان او می کشد؟پشت این نگرش هیچ منطق فوتبالی نیست. این باید یک بازی تبلیغاتی باشد.درخشان هم قرار نیست از جایش تکان بخورد به خصوص که پروین هم به هدایتی پیغام داده با پولهایش صندلی درخشان را لرزان نکند و هزینه قرارداد برانکو یا قطبی را نپردازد. عدم تبعیت هدایتی از خواسته سلطان یعنی انشقاق در اردوگاهی که به پشتوانه پروین و سایر پیشکسوتان دنبال خرید سهام پرسپولیس است.هدایتی آنقدر عقل تجاری دارد که بین پروین و نژاد فلاح، اولی را در این شرایط ترجیح دهد.کیست که نداند اگر امروز پولی بابت استخدام مربی جدید صرف شود تیم از درون متلاشی خواهد شد و بازیکنان اولین سوال شان این خواهد بود که اگر پول هست چرا به ما نمی دهند؟
درخشان ماندنی است، مذاکرات اولیه با قطبی و برانکو هم صرفا به این منظور بوده که اگر رسانه ها سراغ آنها رفتند چیزی تکذیب نشود. در این میان مرد همه کاره فعلی پرسپولیس در این بازی های رسانه ای و گفتمان های دو پهلو می تواند به آنچه ته دلش می خواهد برسد. اهرم رسانه میتواند پلی باشد به درازای کوچه پانزدهم شیخ بهایی تا ساختمان بهارستان.این مهندسی هدفمند همچنان با گفتارهای دو پهلو و تعویق برکناری درخشان نعل به نعل جلو خواهد رفت.تاکجا؟ تا جایی که رسانه و هوادار کشش آن را داشته باشند.
پی نوشت : محمدحسین نژادفلاح سیاستمدار اصول‌گرایی است که در دو دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده ساوجبلاغ و طالقان بود و در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ به همراه محمد رویانیان، علی پروین، محمد پنجعلی و سیف‌الله فروزنده به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تهران انتخاب شد.
محمدحسین نژادفلاح از حوزه‌ی انتخابیه ساوجبلاغ برای راهیابی به نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرد. او هم اکنون مدیر کل ورزش و جوانان پایتخت و مشاور عالی ورزیر ورزش و جوانان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.