تحلیل مجید جلالی از بازی ایران و کره /از این بازی می‌توان به‌عنوان حماسه اولسان نام برد

شادیی که فوتبال ایران به جامعه داد، تکمیل‌کننده شادی این چند روز اخیر مردم کشورمان بود. خوشحالم که فوتبال ملی ایران سهم زیادی در این خوشحالی دارد که نشان‌دهنده تاثیرگذاربودن ورزش به‌خصوص فوتبال در نشاط جامعه است.

به گزارش ایسنا، شرق در ادامه نوشت: تیم‌ملی ایران در این بازی تنها به‌صرف گرفتن نتیجه که همان حضور در جام‌جهانی بود، بازی کرد و فقط به هدف فکر می‌کرد، نه شیوه بازی. در این دیدار کادرفنی به دنبال استفاده از ظرفیت‌هایی بود که در اختیار داشت و تدبیری که در این بازی چیده شده بود، باعث شد تا شاهد یک بازی منطقی از تیم‌ملی باشیم. کی‌روش در طول بازی منتظر بود تا کره‌جنوبی اشتباه کند و در پایان هم دیدیم که موفق بود.

در این بازی تمام شاخص‌های یک نتیجه مناسب مدنظر سرمربی تیم‌ملی بود، او به‌خوبی اهمیت بازی را برای بازیکنان تیمش توجیه کرده بود. تیم ایران در کل سه دیدار اخیرش نشان داد که روحیه همدلی و نظم در این تیم دمیده شده است. بازیکنان ما در این دیدار بالاترین قابلیت‌های دفاعی خود را نشان دادند دیگر دفاع تیم ایران را نمی‌توان متوسط دانست. در فوتبال مثالی است که می‌گویند برای بردن یک بازی باید فوتبال تهاجمی را ادامه داد، اما برای بردن یک جام باید دفاع خوبی داشته باشید. ما در طول این بازی‌ها فقط دوگل خوردیم و فقط در یک بازی چهار گل زدیم و در بقیه بازی‌ها هم با یک گل پیروز شدیم، این نشان می‌دهد کی‌روش و دستیارانش به‌خوبی راه ‌و روش حضور در یک تورنمنت را می‌دانند.

از این بازی می‌توان به‌عنوان حماسه اولسان نام برد، با شرایطی که جو بازی داشت و بازی جانانه بازیکنان تیم و برتری ۵ بر یک ازبکستان در مقابل قطر می‌توان این نام را مناسب دانست. برای بازی‌های جام جهانی ابتدا باید توقعات خودمان را به‌طور شفاف به سرمربی تیم‌ملی بگویم، به نظرم توقع جامعه فوتبال و مردم کشورمان حضور در دور دوم جام‌جهانی است و باید از سوی مسوولان نیز امکاناتی که سر مربی تیم‌ملی می‌خواهد در اختیارش گذاشته شود. از جمله بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های خوب جهان و اردوی آمادگی مناسب برای بازیکنان ما که با توجه به دوربودن از بازی‌های بین‌المللی به بازی‌های تدارکاتی به‌طور جدی احتیاج دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.