تبدیل فارس به قطب درمانی فدراسیون ورزشی امکان پذیر است

خبر پارسی – رییس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به حضور پزشکان متخصص در استان فارس، تبدیل فارس به قطب درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی در جنوب کشور را امکان‌پذیر دانست و گفت: انتظار داریم مسئولان ذیربط و خیرین عرصه سلامت برای رسیدن به این جایگاه، هیئت پزشکی ورزشی فارس را یاری دهند.

کاوه باشتی شنبه ۲۶ اسفند در یک کنفرانس خبری گفت: سال آینده و براساس تصمیم فدراسیون، علاوه براینکه هزینه‌ی حق بیمه‌ی ورزشکاران افزایش نمی‌یابد و شکل بیمه از سالانه به ۳۶۵ روز تغییر خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه تلاش برای کاهش بروکراسی اداری در موضوع بیمه‌ی ورزشکاران یکی از اهداف سال آینده است، گفت: سال ۹۶ در استان فارس بالغ بر ۱۸۰ هزار بیمه شده داشتیم و تعداد زیادی از ورزشکاران تحت پوشش بیمه نیز خدمات درمانی دریافت کرده‌اند، البته بخش اندکی از این تعداد نیازمند خدمات جراحی بوده‌اند.

باشتی با بیان اینکه سال ۹۶ تعداد ۸۸۰ پرونده مطرح و بررسی و هزینه‌های درمان برای ۷۷۰ پرونده پرداخت شده است که عددی حدود ۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به ورزشکاران پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه در گذشته اقدامات خوبی در هیئت پزشکی ورزشی فارس انجام شده است، گفت: تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی و استفاده از نیروهای توانمند و بهره‌گیری از نیروهایی که هم‌اینک در ساختار هیئت هستند، تکمیل کننده‌ی فعالیت‌های این هیئت باشیم.

باشتی با تصریح اینکه یکی از دلایل ورودش به عرصه‌ی مدیریت هیئت پزشکی ورزشی، تجربه‌ای است که در حوزه‌ی درمان ورزشکاران دارد، گفت: پزشکی ورزشی در سراسر جهان و در ایران یک برند محسوب می‌شود و قطعا خدمات درمانی که این فدراسیون ارائه می‌دهد، مطمئن‌ترین خدمات برای ورزشکاران محسوب می‌شود.

این پزشک فوق تخصص جراحی زانو، لزوم تلاش برای ارتقاء جایگاه هیئت پزشکی فارس در حوزه‌ی درمان ورزشکاران را یادآور شد و گفت: در نشست مسئولان هیئت‌های پزشکی ورزشی کشور در تهران، موضوع ارائه خدمات درمانی به ورزشکاران استان‌های همجوار توسط فارس، مطرح شد.

باشتی با اشاره به حضور پزشکان متخصص در استان فارس، تبدیل فارس به قطب درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی در جنوب کشور را امکان‌پذیر دانست و گفت: انتظار داریم مسئولان ذیربط و خیرین عرصه سلامت برای رسیدن به این جایگاه، هیئت پزشکی ورزشی فارس را یاری دهند.

او تصریح کرد: قطعا اگر ساز و کار و امکان ارائه خدمات درمانی به ورزشکاران به شکل سازمان یافته باشد، فارس توانایی تبدیل شدن به قطب درمان پزشکی ورزشی جنوب کشور را دارد.

رییس هیئت پزشکی ورزشی فارس همچنین تشکیل کمیته‌ی دوپینگ را یکی از اقدامات جدید این هیئت در سال جدید دانست و گفت: موضوع مکمل‌های ورزشی به‌عنوان یکی از مسائل مهم مطرح است و قطعا باید اطلاع‌رسانی مناسب برای ارتقاء آگاهی‌ها و نظارت مستمر برای کاهش آسیب‌ها مد نظر باشد.

باشتی تاکید کرد که آموزش مربیان در رشته‌های مختلف ورزشی از اهداف و برنامه‌های هیئت پزشکی ورزشی فارس در سال آینده است که با هدف کاهش میزان آسیب‌دیدگی‌های ورزشکاران انجام خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.