بیش از ۸۰ درصد بودجه ۹۷ شهرداری شیراز محقق شده است

خبرپارسی – معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز اعلام کرد که بالغ بر ۸۰ درصد از بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی سال ۹۷ شهرداری جذب شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری شیراز، محمدهادی هاشم‌پور در جلسه شورای اداری شهرداری شیراز، خاطرنشان کرد که ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی سال ۹۷ شهرداری شیراز جذب و محقق شده است.

او با شاره به تصویب انتشار ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط دو قطار شهری شیراز توسط شورای شهر در سال ۹۷، گفت: پرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود این اوراق مشارکت بر عهده دولت است و موفق به تصویب و فروش بخشی از آن در ۲۸ اسفندماه سال گذشته شدیم. همچنین فروش اوراق مشارکت خط دو قطار شهری در سال ۹۸ نیز ادامه می یابد و با فروش اوراق مشارکت بودجه حفر تونل و ایجاد ایستگاه های این خط تامین می شود .

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه عملکرد این مجموعه در پرداخت ۷۰ میلیارد تومان نقد و خرید اتوبوس های جدید برای بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی، عملکردی یگانه و شاخص در بین کلانشهرها بود، افزود: تمرکز مجموعه شهرداری در سال ۹۷ بر تکمیل پروژه های نیمه تمام به عنوان سرمایه های شهر و شهروندان بود و طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال ۹۸ چندین پروژه شاخص به بهره برداری می رسد .

هاشم پور اضافه کرد: سال گذشته یک رکورد بی سابقه در زمینه درآمدی زده شد و شهرداری شیراز توانست نسبت به مدت مشابه حدود ۲۱۳ درصد جذب درآمد (نسبت به مدت مشابه اسفند) داشته باشد و کلیه مناطق بیش از ۱۰۰ درصد جذب درآمد داشتند که این به همت مجموعه شهرداری و برگزاری منظم و مستمر جلسات درآمدی جذب محقق شد. رضایت مندی شهروندان نیز به واسطه تامین منابع مالی و در پی آن اجرای پروژه ها و اقدامات مختلف در سطح شهر حاصل می شود .

وی با بیان اینکه ماهیانه ۵۵ تا ۶۰ میلیارد تومان حقوق و مزایای کارکنان این مجموعه است، افزود: طبق تاکید شهردار شیراز ابتدا حقوق کارگران سازمان پسماند، فضای سبز  حوزه خدمات شهری پرداخت می شود و پس از پرداخت حقوق سایر کارکنان در انتها حقوق مدیران مجموعه پرداخت خواهد شد .

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز همچنین ایجاد حساب خزانه داری و تثبیت نظام تخصیص را از دیگر اقدامات مجموعه شهرداری در سال ۹۷ اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.