بیانیه جمعی از مدرسین دانشگاه های فارس/چرا مهندس کریم شورانگیز را به عنوان گزینه برتر استانداری فارس برگزیده ایم

خبر پارسی – جمعی از نخبگان و اعضاء مدرسین دانشگاههای استان فارس با صور بیانیه ای حماین خود را از مهندس شورانگیز برای استانداری فارس اعلام کردند.
در این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار سایت خبر پارسی قرار گرفته آمده است:
هر چند با آغاز به کار دولت یازدهم و اتکاء دولت مبنی بر لحاظ تدبیر در تصمیمات،امر مهمی است که آینده کشور بدان بسته می باشد در این میان اما یکی از پر تب و تاب ترین گزینه های مدیریتی که دولت یازدهم با آن روبرو است انتخاب مدیران ارشد استانی است .در این خصوص استان فارس به عنوان یک استان تاریخی ،وسیع و فرهنگی،از حساسیت بیشتر برخوردار بوده و باالطبع دلنگرانی ها و انتظارات از آتیه انتخاب نماینده دولت در این استان بیش از سایر مناطق کشوراست. اما آنچه در نهان این تب و تاب های سیاسی نهفته است گذشته تلخ و تاریک فارس بوده که متاسفانه اکثر قریب به اتفاق مدیرانی را که تجربه نموده،یا غیر بومی بوده اند وهیچ آشنایی و سنخیتی با نیازها و انتظارات استان نداشته اند ویا اگر از نیروهای فعال استانی بوده اند متاسفانه بیش از آنکه دغدغه خاطرشان پیشرفت استان به برنامه ریزی های قدر و حفظ بنیان های فرهنگی – عقیدتی باشد در شور و شعف گزینش های حزبی و باند بازی های شوم سیاسی گرفتار آمده اند لذا استان فارس به رغم برخورداری از پتانسیلهای قدر علمی –فرهنگی در طول سالیان بسیار نتوانسته است جایگاه حقیقی خویش را باز یابد. بدین جهت بسیار ضروری است که وزارت محترم کشور در انتخاب نماینده رسمی خود در استان فارس با جدیت بیشتر تدبیرو دور اندیشی و به بیانی شایسته سالاری را مقدم بر هر چیز مد نظر قرار دهد. البته در این میان گزینش هایی نیز انجام پذیرفته و شخصیت های سیاسی چندی نیز جهت تصدی کابین ناخدای کشتی فارس معرفی شده اند اما آنچه اهمیت دارد آنکه گزینه نهایی وزارت کشور انتخابی باشد که حقیقتا پاسخگوی نیازمندی های متعدد استان در ابعاد اجرایی – عمرانی – علمی – مدیریتی و از آن مهمتر شاخص های فرهنگی بعنوان زیربنایی ترین شالوده ساختار اجتماعی فارس. متاسفانه مدتهای مدیدی است که فقدان آن رنج مایه اجتماعی – فرهنگی بسیار بوده است از این رو در میان گزینه های متعددی که وزارت کشور انتخاب نموده ،مهندس کریم شورانگیز با سوابق ارزنده و درخشانی در مدیریت استان های ایلام و کهگیلویه و بویر احمد ومعاونت سیاسی امنیتی کرمانشاه /همچنین حسن سابقه ایشان در برنامه ریزی مدیریتی استان فارس منطقی ترین گزینه ای خواهد بود که قطعا در تحقق اهداف کلان دولت تدبیر و امید می تواند نقش آفرین باشد. سوابق طولانی فعالیت ایشان در جهاد دانشگاهی این فرصت را ایجاد کرده است که نسبت به نیروهای متخصص و کارآمد استان شناخت عمیق داشته و از نزدیک با عملکرد آنها آشنایی داشته باشد از سوی دیگر تجارب عملکردی و عملیاتی ایشان در مدیریت برنامه ریزی و تجارب ارزشمند ایشان در استانداری استان های دیگر کشور سمت و سوی نگاهها را به آینده روشن استان در لوای انتصاب ایشان سوق می دهد .
شرایط سیاسی کشور و استان فارس از یک سو و فرصت کوتاه دولت یازدهم در تحقق برنامه های خویش که بی تردید در انتخابات آتی ریاست جمهوری نیز تاثیر گذار خواهد بود عملا ایجاب می کند انتصابات حساس مدیران استانی مطابق ضوابط منطقی انجام پذیرد بویژه آنکه استان فارس اکنون شرایطی را طی می کند که دیگر فرصت آزمون و خطا در انتصابات ندارد. این استان متاسفانه به دلیل ضعف مدیریتی اغلب مدیران ارشد و عدم آشنایی بسیاری ازمدیران منتخب اسبق با ظرفیت های وسیع اقتصادی – فرهنگی، مدت ها است از دایره پیشرفت باز مانده است تا آنجا که ضعف مدیریتی آن حتی در نتایج آزمونهای کنکور دانشگاهی نیز منعکس شده است ، اکنون نیازمند آن است که با مدیریتی فرا جناحی و منضبط به اصول عقلانی عاری از تعصبات حزبی اما عجین با بینش وسیع فرهنگی در راستای برنامه های موجه دولت یازدهم برگ سبزی در تاریخ پاییزاش هویدا شود. مهندس کریم شورانگیز علاوه بر آنکه از چهره های علمی – دانشگاهی و بومی استان می باشد به دلیل سالیان بسیار تجاربی که در عرصه فرهنگی جهاد دانشگاهی داشته است و تعاملات فرهنگی موفقی که با شخصیتهای ادبی – فرهنگی و هنری استان داشته امروز به عنوان چهره ای فرهنگی – ادبی در میان فرهنگوران و هنرمندان فارس شناخته شده است تا آنجا که تالارهای فرهنگی جهاد دانشگاهی یادآور تلاشهای خستگی ناپذیر ایشان در ایجاد پیوند بینشی ژرف میان هنرمندان و نیروهای مذهبی فعال استان بوده است آن هم در روزگاری که هنر سیاه روزهای خویش را در عدم تجانس فکری با نیروهای مذهبی می گذراند چنین پیوند خجسته ای میان هنر و مذهب با شکل گیری آیین های فرهنگی – دینی در فارس بسیار حائز اهمیت و فراموش ناشدنی است. از این رو انتظار داریم دولت محترم و وزارت کشور با در نظر گرفتن شرایط خاص استان و الزاماتی که ناگزیر انتخاب مدیرانی منطق محور را می طلبد با عنایت به حسن سوابق ایشان از یک سو و فرهمندی مدبرانه ای که در میان اقشار مختلف اجتماعی دارند ، با اشراف بر ارجحیت انتصاب ایشان ، فارس را در رسیدن به شاهراه توسعه عمرانی فرهنگی- اجتماعی همراهی نماید.
جمعی از نخبگان و اعضاء مدرسین دانشگاههای استان فارس

3 دیدگاه برای “بیانیه جمعی از مدرسین دانشگاه های فارس/چرا مهندس کریم شورانگیز را به عنوان گزینه برتر استانداری فارس برگزیده ایم

  1. معمولاً اینگونه بیانیه ها بیش از آنکه با متن معتبر شوند با نام و امضاها معتبر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.