بیانیه بسیج دانشجویی و اطلاعیه بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حافظ شیراز در محکومیت جاهلان معاصر

خبر پارسی – بسیج دانشجویی دانشگاه حافظ شیراز با صدور بیانیه ای اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.
در این بیانیه که یک نسخه از آن به خبر پارسی ارسال شده آمده است:
ای خدای کعبه! ای یکتا!
از آن روز که محمد (ص) را به رسالت برانگیختی و تا به امروز که بیش از یک و نیم میلیارد نفر در پی آموزه‌های مهرآفرین و پاک او هستند، هیچ‌گاه نمادهای بینش و پاکی و خوبی و شور و عشق محمدی از تعالی و رشد بازنایستاده است.
جاهلان دیروز در حجاز و جاهلان امروز در فرانسه و اروپا ، بی‌شناخت و کورکورانه بر آفتابی می‌تازند که گسترش هر روزه نورش نشان از راستی و ماندگاری‌اش دارد.
اهانت به ساحت مردی که آشنای راز سرمد بود و از دلبستگی‌ها و تعلق‌ها مجرد، ستوده پاکان آفرینش بود و مَهین پیغمبران عالم و راوی عشق و رحمت و نور و برکت … اگرچه گناهی نابخشودنی و دردی جانکاه‌ست، اما بر ماست که بیش از پیش در شناخت این اسوه رحمت و آموزه‌های او بکوشیم و زیبایی‌هایش را در کتاب و هنر و اندیشه به زبان‌های گوناگون بازگوییم تا همگان باور کنند رجعت سرخ ستاره را و باور کنند مُلک خدا را که سرمد است و باور کنند دیروز و امروز و فردا سکه به نام محمد (ص) است.

همچنین بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حافظ شیراز نیز در اطلاعیه ای ضمن محکوم کردن حرکت اهانت آمیز و دور از ادب و اخلاق نشریه شارلی ابدو نوشته است:
اینک زمانه، زمانه رستخیز است؛ رستخیز به تعظیم شان قافله سالار عشق، فخر جهان مصطفی که با هجومی تلخ، نابودمندگی خویش را و نه شرافت حریم آفتاب را به هَجمه نشسته‌اند تا مامن قلب‌ها و امین دل‌ها را نابخردانه، نشانه روند…
آمده‌اند تا سیه رویی خویش را به دغل بر بلندای آفتاب بنمایانند و هزاهز و نفیر لعن و طعن دلباختگان ساحتش را به جان برخرند….
«لولاک لما خلقت الافلاک» زنهاری است خفتگان طریقش را تا بدانند که مُلک سرمدی‌اش را نه هیبت فرعون‌ها که سطوت لایزال باری تعالی، هم به مدد خویش نگاه می‌دارد تا سَبَقش بر جای مانَد و تا زلال رحمتش، مُلک لایزالش را فرا گیرد.
هم از این روست که فرماید:

من کتاب و معجزه‌ت را رافعم

بیش و کم کن را ز قرآن مانعم

من تو را اندر دو عالم رافعم

طاعنان را از حدیثت دافعم

من مناره پُر کنم آفاق را

کور گردانم دو چشم عاق را

تا قیامت باقی‌اش داریم ما

تو مترس از نسخ دین، ای مصطفا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.